Lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Gällivare

Se lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Gällivare. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gällivare som finns hos arbetsgivaren.

Administratör till Socialförvaltningens ledningsstöd

Verksamhetsbeskrivning Socialförvaltningen består av avdelning för vård- och omsorg (särskilt boende för äldre), avdelning för funktionshinder, avdelning för hemvård och Biståndsenheten. Vi söker nu en verksamhetsnära administratör som kommer att arbeta i nära samarbete med enhetscheferna med personalplanering och bemanning.   Arbetsuppgifter Som verksamhetsnära administratör är du ett stöd till enhetscheferna på avdelningen och arbetar i nära samarbete me... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning
Socialförvaltningen består av avdelning för vård- och omsorg (särskilt boende för äldre), avdelning för funktionshinder, avdelning för hemvård och Biståndsenheten.
Vi söker nu en verksamhetsnära administratör som kommer att arbeta i nära samarbete med enhetscheferna med personalplanering och bemanning.
 
Arbetsuppgifter
Som verksamhetsnära administratör är du ett stöd till enhetscheferna på avdelningen och arbetar i nära samarbete med dem. Du ansvar för att hantera den dagliga personalplaneringen inom verksamheten samt den dagliga och långsiktiga rekryteringen och tar emot samt hanterar sjuk-friskanmälan av såväl ordinarie medarbetare som vikarier.
I dina arbetsuppgifter förekommer även hantering av andra administrativa arbetsuppgifter som exempelvis beställning av enhetsspecifika behörigheter/inloggningar samt ett visst schemaarbete som är verksamhetsnära. Du kommer att arbeta med flera olika system exempelvis; Timecare pool, Visma personalsystem och Timecare planering mfl.
Kontakter med andra myndigheter förekommer, t ex Migrationsverket och Skattemyndigheten.
 
Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har även goda datakunskaper. Det är meriterande om du har tidigare vana från att arbeta med personalplanering. Som person är du engagerad och noggrann och har förmåga att kommunicera och samarbeta, internt och externt.
Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.  
 
Arbetstid/Varaktighet
Heltid 1,0 tjänster
 
Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.
 
Tillträde
Enligt överenskommelse.
 
Upplysningar
Enhetschef Amanda-Cecilia Vennström [email protected]
 
Fackliga företrädare
Vision 
 
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2025-03-31
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.
 
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till förskoleenheten

Är du serviceinriktad och vill vara en del av utvecklingen av Gällivare kommuns förskoleenhet? Sök vår tjänst som administratör till förskoleenheten och arbeta med oss i vårt drivna team. Verksamhetsbeskrivning Förskoleenhetens administratörer arbetar med förskolor och pedagogisk omsorg inom hela Gällivare kommun. I Gällivare kommun har vi 14 förskolor inom samhället och ute på landsbygden. Som administratör på förskoleenheten kommer du att ingå i en d... Visa mer
Är du serviceinriktad och vill vara en del av utvecklingen av Gällivare kommuns förskoleenhet?

Sök vår tjänst som administratör till förskoleenheten och arbeta med oss i vårt drivna team.


Verksamhetsbeskrivning

Förskoleenhetens administratörer arbetar med förskolor och pedagogisk omsorg inom hela Gällivare kommun. I Gällivare kommun har vi 14 förskolor inom samhället och ute på landsbygden. Som administratör på förskoleenheten kommer du att ingå i en driven och serviceinriktad grupp med tre administratörer, sex rektorer och en administrativ chef. 


Arbetsuppgifter


Som administratör på förskoleenheten har du en central och viktig roll i det dagliga arbetet inom verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja förskolerektorerna i administrativa arbetsuppgifter samt ge service till vårdnadshavare och personal på förskolorna.

Som stöd till förskolans rektorer innebär det att arbetsuppgifterna är mycket varierande, beroende på behov och situation. Du kommer att ha många kontakter med förskolans personal om placerade barn, personalscheman, sjuk- och friskanmälan och i frågor som rör personalens anställning administrativt. Även kontakt med förskolornas vårdnadshavare utifrån fakturahantering och frågor som rör placering för barnet i förskolan ingår i arbetsuppgifterna.

Du kommer bl a att arbeta med barnplaceringar, fakturahantering, ekonomirapportering, budgetarbete, vikarieanskaffning, schemaläggning och frånvarohantering av personal. Vi använder   bl a Extens, IST Administration, IST Lämna-Hämta, TimeCarePool, Å-data, Visma, Winlas, Teams, Excel och Word.


Ditt arbete är flexibelt med stor variation under dagen.




Kvalifikationer

Du har utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter samt de program vi i huvudsak använder. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, har god datavana och är van att använda olika IT-baserade verktyg som stöd i ditt dagliga arbete. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp och har ett professionellt bemötande. Du är engagerad samt har god förmåga att samarbeta och skapa ett gott arbetsklimat. Planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Sätta upp och hålla tidsramar.


Tjänsten ställer stora krav på ett systematiskt och strukturerat arbetssätt och då behöver du ha erfarenhet av att prioritera bland skiftande arbetsuppgifter. Då arbetsuppgifterna är med stor variation så krävs det att du är flexibel. En förutsättning är att du har en god förmåga att uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift.

Du har lätt för att anpassa dig, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser alltid möjligheter före hinder och på ett ansvarsfullt sätt hittar du lösningar. Arbetet förutsätter att du snabbt kan sätta dig in i arbetsuppgifterna och kan hantera ett arbete med många olika moment, ibland under tidspress. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och hantera enkla och mer komplexa arbetsuppgifter på ett prestigelöst sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun


Arbetstid/Varaktighet

Heltid

Provanställning 6 månader kommer att tillämpas


Lön

Enligt avtal. Löneanspråk anges.


Tillträde

2023-12-11 eller efter överenskommelse


Upplysningar

Administrativ chef Vega Olsson, 0970-818 641


Fackliga företrädare

Vision 0970-818 000 vx


Ansökan

Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Arbetsledare till Kostenheten

Verksamhetsbeskrivning Tjänsten finns på fastighet- och serviceavdelningen inom samhällsbyggnadsförvaltningen.  Avdelningen ansvar för Kommunens fastigheter, kostenheten, lokalvård, bostadsanpassningar, bilpool och transportsamordning. I våra kök tillämpar vi uppvärmning, förbereder bikomponenter såsom råkost, potatis, ris, pasta mm och servering. Lokalvård utförs i kommunens skolor och förskolor. Arbetsuppgifter Du ska tillsammans med vår kostchef an... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning

Tjänsten finns på fastighet- och serviceavdelningen inom samhällsbyggnadsförvaltningen. 

Avdelningen ansvar för Kommunens fastigheter, kostenheten, lokalvård, bostadsanpassningar, bilpool och transportsamordning. I våra kök tillämpar vi uppvärmning, förbereder bikomponenter såsom råkost, potatis, ris, pasta mm och servering. Lokalvård utförs i kommunens skolor och förskolor.


Arbetsuppgifter

Du ska tillsammans med vår kostchef ansvara för kostenhetens operativa verksamhet. I arbetsuppgifterna ingår att planera, organisera och samordna ekonomibiträdenas dagliga arbete, ansvara för sjuk & friskanmälan för både kost och lokalvården. 

Du skall följa upp kvalité och resultat gentemot våra kunder, och vara kostchefen behjälplig vad gäller ekonomi, arbetsmiljö och personalfrågor. Praktiska köks- och lokalvårdsuppgifter ingår vid behov.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet från kök och lokalvård samt erfarenhet av arbetsledning och kundkontakter. I tjänsten ingår planering och administration varför du bör ha administrativa kunskaper.


Du behöver vara flexibel, ha service- och ansvarskänsla för att kunna möta våra kunder och övriga som finns i verksamheten. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.


Eftersom du i din anställning kommer att arbeta inom skola/förskola kommer vi vid erbjudande om anställning att begära ett utdrag ur belastningsregistret. 


Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.   


Arbetstid/Varaktighet

Heltid. Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.


Lön

Individuell lönesättning


Tillträde

Enligt överenskommelse


Upplysningar

Karin Anttila Kostchef 0970 - 818 914


Fackliga företrädare

Kommunal 0970 - 818 000 vxl


Ansökan

Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Personaladministratör till personalavdelningen

Verksamhetsbeskrivning Kommunens övergripande stöd- och utvecklingsfunktion omfattar i huvudsak funktionerna personal, ekonomi, inköp, IT, information/kommunikation, administrativ service och tillväxt och attraktivitet. Funktionen skall säkerställa kommunens förmåga att möta framtiden där digitalisering, kommunikation och verksamhetsutveckling är tre prioriterade områden att stärka. Förvaltningen är underställd kommunstyrelsen. Arbetsuppgifter Älska... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning

Kommunens övergripande stöd- och utvecklingsfunktion omfattar i huvudsak funktionerna personal, ekonomi, inköp, IT, information/kommunikation, administrativ service och tillväxt och attraktivitet. Funktionen skall säkerställa kommunens förmåga att möta framtiden där digitalisering, kommunikation och verksamhetsutveckling är tre prioriterade områden att stärka. Förvaltningen är underställd kommunstyrelsen.




Arbetsuppgifter


Älskar du administration och att hjälpa människor? 

Då ska du söka som personaladministratör hos oss på personalavdelningen. Du kommer i första hand att arbeta med personal-, lön- och pensionsadministration med hjälp av vårt lönesystem Personec P och andra system i vår verksamhet.  


Du kommer även vara stöd till chefer i löne- och avtalsfrågor och andra personaladministrativa frågor. I arbetet ingår att hantera annonser för lediga tjänster, ekonomi. Du blir sakkunnig när det gäller pensionsfrågor och hantering av pensioner i kommunen.  Du kommer också att ge service till anställda, politiker och till myndigheter utanför kommunen i olika typer av löne-, pensions eller andra ersättningsfrågor. 




Kvalifikationer 

Lämplig teoretisk bakgrund är högskoleutbildning eller annan utbildning och erfarenhet. Annan lämplig utbildningsbakgrund som gör dig spännande för oss kan vara någon

KY-utbildning inom det personaladministrativa området. Vi ser även dig som har lägst en gymnasieutbildning med exempelvis administrativ eller ekonomisk inriktning som grund och med gedigen erfarenhet med löne- och/eller ekonomiadministrativt arbete som en kandidat för arbetet. Goda datakunskaper är ett måste


Du är en person som har lätt för att se helhet, har förmåga att arbeta med framförhållning och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare har du en förtroendeingivande och prestigelös personlighet. Vi tror även att du är målinriktad i din strävan att åstadkomma goda resultat för verksamheten. 

Du ska också känna dig bekväm med att arbeta såväl självständigt som i grupp och med en omvärld som kräver att du är flexibel. 


Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga och personliga egenskaper 

 

Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.  




Arbetstid/Varaktighet:     


Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

 

Lön:            


Individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk i din ansökan.

 

Tillträde:         


Enligt överenskommelse


Upplysningar:         


Personalchef Anna Johansson Miettinen 0970–818305 eller 070–8448080

        


Fackliga företrädare       


Vision, nås genom kommunens växel 0970–818 000.


 


Ansökan:      


 


Till din ansökan vill vi ha med en CV. Ange referenser i ansökan. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Vikarierande arbetsledare till avdelningen Vård och Omsorg

Verksamhetsbeskrivning Avdelningen vård och omsorg består av 4 vård- och omsorgsboenden och en korttidsenhet för äldre. Avdelningen är delad på 9 olika verksamhetsområden och har 4 arbetsledare kopplade till sig. Arbetsledarna på avdelning vård och omsorg samverkar med socialförvaltningens övriga arbetsledare inom avdelningen för hemvård och avdelningen för funktionshinder. Arbetsuppgifter Som arbetsledare arbetar du som stöd till enhetscheferna på a... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning

Avdelningen vård och omsorg består av 4 vård- och omsorgsboenden och en korttidsenhet för äldre. Avdelningen är delad på 9 olika verksamhetsområden och har 4 arbetsledare kopplade till sig. Arbetsledarna på avdelning vård och omsorg samverkar med socialförvaltningens övriga arbetsledare inom avdelningen för hemvård och avdelningen för funktionshinder.




Arbetsuppgifter

Som arbetsledare arbetar du som stöd till enhetscheferna på avdelningen och kommer att arbeta i nära samarbete med dem. Du sitter i nära anslutning till verksamheten och ansvarar för den dagliga personalplaneringen inom verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat rekrytering av vikarier (kort- och långsiktigt), LAS/inkonvertering och schemahantering. Som arbetsledare kommer du också ta emot nya vikarier och ha informationsträffar. Du kommer arbeta med systemet Timecare pool, Visma personalsystem och Timecare planering. 


Kontakter med andra myndigheter förekommer t ex Migrationsverket och Skattemyndigheten. Du kommer ge stöd till verksamheterna i andra administrativa arbetsuppgifter och se till att arbetsuppgifterna följer gällande lag och avtal. Du är direkt underställd avdelningschef. 


Kvalifikationer

Du har lägst gymnasieutbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har även goda datakunskaper. Det är meriterande om du har tidigare vana från att arbeta med personalplanering. Som person är du engagerad och noggrann och har förmåga att kommunicera och samarbeta, internt och externt. 


Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.   




Arbetstid/Varaktighet

Heltid, vikariat t o m 2023-12-31 med möjlighet till förlängning.


Lön

Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.


Tillträde

Snarast enligt överenskommelse. Rekrytering kan komma att ske löpande innan ansökningstidens utgång


Upplysningar

 Avdelningschef Carina Sjaunja 0970- 81 85 30 


Fackliga företrädare

Vision tfn 0970-818000 vx.


Ansökan

Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.

Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Administratör fastighetsdrift

Verksamhetsbeskrivning Tjänsten finns på fastighet- och serviceavdelningen inom samhällsbyggnads- och teknikförvaltningen.  Fastighet- och serviceavdelningen har ansvar för kommunens fastigheter, fastighetsdrift, kost, lokalvård, bostadsanpassningar, bilpool och kollektivtrafik. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär att vara administrativt stöd till enhetschef och arbetsledare. I arbetsuppgifterna ingår administration inom enheten, ärendehantering, admin... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning

Tjänsten finns på fastighet- och serviceavdelningen inom samhällsbyggnads- och teknikförvaltningen. 

Fastighet- och serviceavdelningen har ansvar för kommunens fastigheter, fastighetsdrift, kost, lokalvård, bostadsanpassningar, bilpool och kollektivtrafik.




Arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att vara administrativt stöd till enhetschef och arbetsledare. I arbetsuppgifterna ingår administration inom enheten, ärendehantering, administration av avtal inom verksamheten, fakturahantering för enheten samt andra administrativa arbetsuppgifter inom enheten. 


Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet från administration och fakturering. I tjänsten ingår planering och administration varför du bör ha någon administrativ utbildning eller annan utbildning och erfarenhet av administrativt arbete.


Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, att du kan se helhetsperspektivet, engagemang och förmåga att arbeta självständigt, och förmåga att organisera arbetet effektivt för att nå resultat. 


Vi lägger stor vikt på att du har lätt för att samarbeta, är noggrann, drivande och flexibel.


B körkort fordras. 


Arbetstid/Varaktighet

100 % tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.


Tillträde

Enligt överenskommelse.




Arbetstid/Varaktighet

Heltid. Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.


Lön

Individuell lönesättning


Tillträde

Enligt överenskommelse


Upplysningar

Oskar Lehto Avdelningschef 0970 - 818 250


Fackliga företrädare

Kommunal 0970 - 818 000 vxl


Ansökan

Till din ansökan vill vi ha med ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.

Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Administratör till förskoleenheten

Verksamhetsbeskrivning Förskoleenhetens administratörer arbetar med förskolor och pedagogisk omsorg inom hela Gällivare kommun. Du kommer att ingå i en grupp med tre administratörer, fem rektorer och en administrativ chef. Arbetsuppgifter Som administratör på förskoleenheten har du en central och viktig roll i det dagliga arbetet inom verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja förskolerektorerna i administrativa arbetsuppgifter samt ser... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning
Förskoleenhetens administratörer arbetar med förskolor och pedagogisk omsorg inom hela Gällivare kommun. Du kommer att ingå i en grupp med tre administratörer, fem rektorer och en administrativ chef.

Arbetsuppgifter
Som administratör på förskoleenheten har du en central och viktig roll i det dagliga arbetet inom verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja förskolerektorerna i administrativa arbetsuppgifter samt service till vårdnadshavare och personal på förskolorna.
Som stöd till förskolans rektorer innebär det att arbetsuppgifterna är mycket varierande, beroende på behov och situation. Du kommer att ha många kontakter med förskolans personal om placerade barn, personalscheman och i frågor som rör personalens anställning administrativt. Även kontakt med förskolornas vårdnadshavare utifrån fakturahantering och frågor som rör placering för barnet i förskolan ingår i arbetsuppgifterna.
Du kommer bl a att arbeta med barnplaceringar, fakturahantering, ekonomirapportering, budgetarbete, vikarieanskaffning, schemaläggning och frånvarohantering av personal. Vi använder   bl a Extens, IST Administration, IST Lämna-Hämta, TimeCarePool, Å-data, Visma, Winlas, Teams, Excel och Word.
Ditt arbete är flexibelt med stor variation under dagen.


Kvalifikationer
Du har utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter samt de program vi i huvudsak använder. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, har god datavana och är van att använda olika IT-baserade verktyg som stöd i ditt dagliga arbete. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp och har ett professionellt bemötande. Du är engagerad samt har god förmåga att samarbeta och skapa ett gott arbetsklimat. Planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Sätta upp och hålla tidsramar.
Tjänsten ställer stora krav på ett systematiskt och strukturerat arbetssätt och då behöver du ha erfarenhet av att prioritera bland skiftande arbetsuppgifter. Då arbetsuppgifterna är med stor variation så krävs det att du är flexibel. 
Du har lätt för att anpassa dig, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser alltid möjligheter före hinder och på ett ansvarsfullt sätt hittar du lösningar. Arbetet förutsätter att du snabbt kan sätta dig in i arbetsuppgifterna och kan hantera ett arbete med många olika moment, ibland under tidspress. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och hantera enkla och mer komplexa arbetsuppgifter på ett prestigelöst sätt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Den person vi söker ska kunna arbeta självständigt och ha god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du tar ansvar och kan själv strukturera ditt arbete. Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt delar aktivt med dig av nya kunskaper och idéer så att verksamheten utvecklas. Det är viktigt att du är positiv och serviceinriktad samt att du har ett professionellt bemötande.
Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun

Arbetstid/Varaktighet
Heltid
Provanställning 6 månader kommer att tillämpas

Lön
Enligt avtal. Löneanspråk anges.

Tillträde
Snarast eller efter överenskommelse

Fackliga företrädare
Vision 0970-818 000 vx

Ansökan
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Arbetsledare till avdelningen för funktionshinder

Verksamhetsbeskrivning Avdelningen funktionshinder består av verksamheter inom lagen om stöd och service för personer med funktionshinder (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Inom avdelningen finns olika former av boenden, dagligverksamhet, korttid- och fritidsverksamhet, personlig assistans, ledsagarservice och avlösarservice. Hos oss arbetar vård- och omsorgspersonal, enhetschefer, pedagoger och arbetsledare. Avdelningen har tre ordinarie arbetsledare och... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning

Avdelningen funktionshinder består av verksamheter inom lagen om stöd och service för personer med funktionshinder (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Inom avdelningen finns olika former av boenden, dagligverksamhet, korttid- och fritidsverksamhet, personlig assistans, ledsagarservice och avlösarservice. Hos oss arbetar vård- och omsorgspersonal, enhetschefer, pedagoger och arbetsledare. Avdelningen har tre ordinarie arbetsledare och just nu behöver vi förstärka med en arbetsledare till.


Arbetsuppgifter

Som arbetsledare är du ett stöd till enhetscheferna på avdelningen och arbetar i nära samarbete samt med uppdrag från dem samt tillsammans med de andra arbetsledarna. Du ansvar för den dagliga personalplaneringen inom verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår också rekrytering av vikarier (kort- och långsiktigt) och schema. Du kommer att arbeta med flera olika system exempelvis; Timecare pool, Timecare planering, Multiaccess, Visma personalsystem och, esumit mfl.




Kvalifikationer

Du har lägst gymnasieutbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har även goda datakunskaper. Det är meriterande om du har tidigare vana från att arbeta med personalplanering och schema. Som person är du engagerad och noggrann och har förmåga att kommunicera och samarbeta, internt och externt. 

Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.   


Arbetstid/Varaktighet

Heltid. Särskild visstidsanställning tom 2023-12-31 med eventuell möjlighet till förlängning.  


Lön

Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan


Tillträde

Snarast enligt överenskommelse.

Rekrytering kommer att ske fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.


Upplysningar

Lisett Helin Lundman, avdelningschef tfn. 0970- 818 664.




Fackliga företrädare

Vision tfn 0970-818 000 vx.


Ansökan

Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Administratör till Förskoleenheten

En arktisk småstad i världsklass. Gnistrande vinter, ljusa sommarnätter, tio minuter till allt. Gällivare ligger vackert inbäddat i ett enastående landskap 10 mil norr om polcirkeln. I kommunen bor 18 000 människor med närhet till arbete, service och natur. Här finns länsdelssjukhus, väl utbyggd barnomsorg, bra skolor, ett rikt föreningsliv och varierat kulturutbud. Vildmarken ger stora möjligheter till fritid och upplevelser utöver det vanliga, året runt... Visa mer
En arktisk småstad i världsklass.
Gnistrande vinter, ljusa sommarnätter, tio minuter till allt. Gällivare ligger vackert inbäddat i ett enastående landskap 10 mil norr om polcirkeln. I kommunen bor 18 000 människor med närhet till arbete, service och natur. Här finns länsdelssjukhus, väl utbyggd barnomsorg, bra skolor, ett rikt föreningsliv och varierat kulturutbud. Vildmarken ger stora möjligheter till fritid och upplevelser utöver det vanliga, året runt. Från norrbottenskusten till Gällivare tar det ett par timmar med tåg eller bil och lite drygt det från Stockholm med dagliga flygförbindelser.
Här finns en differentierad företagsamhet med gruvnäring av världsklass som huvudsaklig basnäring. Just nu bygger vi nya Gällivare i takt med att områden i Malmberget avvecklas. Tidernas största samhällsomvandling till följd av gruvnäringens fortsatta expansion. 250 000 nya kvadratmeter av bostäder, kommunala verksamheter och kommersiella lokaler ska byggas under de närmaste 15 åren.

Verksamhetsbeskrivning
Administrativa teamets ansvarsområde är Gällivare, Malmberget och Landsbygdens förskolor samt Pedagogisk omsorg.

Arbetsuppgifter
Arbete inom förskoleverksamhet med förekommande arbetsuppgifter bland annat barnplaceringar, vikarieanskaffning, schemaplanering, ekonomirapportering, budgetarbete och frånvarohantering av personal. I arbetet ingår även att ge service till förskolerektorer. Du kommer att ingå i områdets administrativa team bestående av 5 förskolerektorer och 4 administratörer.

Kvalifikationer
Den vi söker bör vara väl förtrogen med de administrativa program som förskolan arbetar med och har vilja och förmåga att ta till dig nya system och uppgifter. Du ska vara flexibel, ha god datorvana och vara serviceinriktad. Du kommer att ha många kontakter både internt och externt.
Som person är det viktigt att du tycker om att arbeta med service åt andra, att du är noggrann och att du känner dig stimulerad av att ta ett stort ansvar. Du ska också känna dig bekväm med att arbeta så väl självständigt som i grupp och med en omvärld som kräver att du är flexibel.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Utbildning inom ekonomi är en merit.

Arbetstid/Varaktighet
100 % tillsvidare. För närvarande placering vid Förskoleenheten, Gällivare.

Tillträde
7 januari 2020 eller efter överenskommelse.

Ansökan
Vi tar endast emot ansökan via: www.hrsupporten.se/gellivare.php
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.

Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

HR Coordinator/Junior Recruiter

About us LKAB is an international mining and mineral group supplying sustainable iron ore, minerals and specialty products. We are leading the transition of the iron and steel industry and our plan is to develop carbon-free processes and products by 2045. With more than 4,500 employees in 12 countries, we have constantly evolved through unique innovations and technical solutions since 1890. The LKAB Group had sales of approximately SEK 34 billion in 2020. ... Visa mer
About us
LKAB is an international mining and mineral group supplying sustainable iron ore, minerals and specialty products. We are leading the transition of the iron and steel industry and our plan is to develop carbon-free processes and products by 2045. With more than 4,500 employees in 12 countries, we have constantly evolved through unique innovations and technical solutions since 1890. The LKAB Group had sales of approximately SEK 34 billion in 2020.
www.lkab.com
About the role
You become part of our whole and contribute to both administering and developing our high-tech mining and mineral group. This requires you to work systematically, and be solution-oriented, communicative and service-oriented. You are inquisitive about new technology and have a passion for learning. We believe in you and your capabilities, and entrust you with the freedom to further develop both our operations and your personal skills.
Your working day as a HR Coordinator/Junior Recruiter:
• Management & administration of the flow of data; from Review to Resignation
• Assist with all recruiting-related duties
• Interpretation and application of labor law, collective agreements and supplements
• Contacts with candidates, employees and managers
• Improvement work and cross-functional collaboration within the HR Shared Services and staff function
Your qualifications
This is the position for you who want to work and develop in recruitment and personnel administration. You have a great interest in interacting with people, while your integrity is high.
It is good if you have worked with similar tasks before, but it is not a requirement.
We belive that you are either a recent graduate in Human Resource at the University or that you have an Upper-secondary education in prefarably economy, administration or similar.
• Good knowledge in the Swedish language, both verbal and written.
• A category B driving licence is a requirement.
To ensure an objective and non-discriminatory recruitment, you will have to carry out work psychological tests if you proceed in this process.
What we offer
Our unique operations require employees with unique knowledge. Regardless of the position, we help and support one another – across departmental and organizational boundaries – throughout the group. It is important to us that you want to contribute to the warm and inclusive culture that is the basis for our success. We are all driven by a strong commitment and want to create value forour customers. We like challenges and welcome new ideas. We build trust by taking responsibility, and with us safety always comes first. Our values are thus Commitment, Innovation and responsibility. In addition to becoming part of our broad organization with plenty of opportunities for learning and development in your day-to-day work, we offer all employees an attractive range of benefits.
Other information
At LKAB, we value and strive for diversity and gender balance within the departments.
Apply directly on our careersite. Attach a personal cover letter and your CV.
Interviews and selections take place on an ongoing basis, so do not wait to submit your application. We're looking forward to hearing from you!


For more information about the position: Group manager Pernilla Kettunen +46 (0)70 342 1747.


UNION REPRESENTATIVES
Unionen Kiruna/Svappavaara: Sakari Alanko, +46980-725 08
Unionen Malmberget/Luleå: Per-Ola Eriksson, +46920- 380 76


Akademikerföreningen Kiruna/Svappavaara: Björn Åström +46980-72903
SACO Malmberget/Luleå: Annika Taavoniku +46970- 795 32


Ledarna Kiruna/Svappavaara: Ingegerd Kyrö +46980-710 50
Ledarna Malmberget/Luleå: Annica Kaati +46970-767 65


Prior to recruitment, LKAB has taken a position on recruitment channels and marketing. We avoid all contact from media marketers, recruitment sites and the like. Visa mindre

Administrativ support Sverige

Curonova Consulting arbetar med förändringsledning, kompetenskartläggningar och omställning. Vi stöttar individ, fack och företag i förändring, genom omställningsuppdrag för kollektivanställda och tjänstemän. Bland våra kunder kan nämnas Arbetsförmedlingen, TSL, TRR, Växjö-, Kalmar- och Örnsköldsviks kommun. Vi söker nu medarbetare över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder! Är du en strukturerad administrativ stjärna med ett serviceo... Visa mer
Curonova Consulting arbetar med förändringsledning, kompetenskartläggningar och omställning. Vi stöttar individ, fack och företag i förändring, genom omställningsuppdrag för kollektivanställda och tjänstemän. Bland våra kunder kan nämnas Arbetsförmedlingen, TSL, TRR, Växjö-, Kalmar- och Örnsköldsviks kommun.

Vi söker nu medarbetare över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder!

Är du en strukturerad administrativ stjärna med ett serviceorienterat mindset?
Är du prestigelös och trivs i en dynamisk och varierande arbetsmiljö?
Vill du bli en viktig del i Curonova fortsatta framgång genom att stötta våra matchare i processen med att få ut våra deltagare i studier och jobb?

Perfekt, då kan rollen som administrativ support på Curonova Consulting AB vara din nya utmaning!
Vi har kontor över hela landet och du är därför varmt välkommen att ansöka oavsett vart i Sverige du bor.

Om rollen

Din roll som administrativ support hos oss är att ta emot deltagare och göra det inledande arbetet med kartläggning av kompetens och mål. Du stöttar även upp våra matchare genom administration och rapportering under processens gång. I rollen är du med och bidrar till individens utveckling och bidrar med stöd för att nå det gemensamma målet – att våra deltagare hittar sitt nästa jobb eller landar i studier. Du kommer att vara en del av Curonovas supportteam och även hantera övrig daglig support inom organisationen.

Du som söker

Kvalifikationer

Minst 120 HP från universitet/högskola eller motsvarande från yrkeshögskola inom exempelvis personalvetenskap, sociologi, företagsekonomi eller pedagogik samt minst 2 års arbetslivserfarenhet

eller

Minst 1 års eftergymnasial utbildning samt minst 3 års arbetslivserfarenhet inom exempelvis arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, karriärvägledning eller rekrytering.

Övriga kvalifikationer

För att lyckas i rollen bör du vara en strukturerad person med goda administrativa kunskaper. Du har också en god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad samt finner glädje och motivation i att hjälpa andra. Du bör också trivas i en miljö där du får möjlighet att ta stort eget ansvar samt är envis och tålmodig. Har du god systemvana och digital kunskap är detta en stor fördel.

Om Curonova Consulting AB

Curonova är ett bolag inom omställningsbranschen som varje dag gör skillnad för flera tusen arbetssökande. Vi har kontor runt om i hela Sverige, från Kiruna i norr till Malmö i söder och våra matchare stöttar och hjälper arbetssökande att hitta arbete eller studier genom tjänsten Rusta och Matcha.

Vi är ett snabbväxande bolag med stora mål, vill du vara med på resan? Läs gärna mer om oss och om Rusta och Matcha på vår hemsida Rusta och matcha (curonova.se).

Fun facts

• Vi har över 100 kontor runt om i landet, så är du inte expert på Sveriges geografi sen innan blir du det hos oss!
• Vi har vår egen TV-kanal, tidning och podcast.
• På Curonova kan vi tillsammans tala 24 olika språk.
• #viKANarbetsmarknaden, via våra värdeord: Kvalitét, Ansvar och Närhet

Skicka in din ansökan via formuläret. Vi går löpande igenom ansökningar och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänligen notera att vi ansökningar som skickas in via mail inte kommer att tas i beaktning. Visa mindre

Semestervikarier som arbetsledare till Socialförvaltningen

En arktisk småstad i världsklass. Gnistrande vinter, ljusa sommarnätter, tio minuter till allt. Gällivare ligger vackert inbäddat i ett enastående landskap 10 mil norr om polcirkeln. I kommunen bor 18 000 människor med närhet till arbete, service och natur. Här finns länsdelssjukhus, väl utbyggd barnomsorg, bra skolor, ett rikt föreningsliv och varierat kulturutbud. Vildmarken ger stora möjligheter till fritid och upplevelser utöver det vanliga, året runt... Visa mer
En arktisk småstad i världsklass.
Gnistrande vinter, ljusa sommarnätter, tio minuter till allt. Gällivare ligger vackert inbäddat i ett enastående landskap 10 mil norr om polcirkeln. I kommunen bor 18 000 människor med närhet till arbete, service och natur. Här finns länsdelssjukhus, väl utbyggd barnomsorg, bra skolor, ett rikt föreningsliv och varierat kulturutbud. Vildmarken ger stora möjligheter till fritid och upplevelser utöver det vanliga, året runt. Från norrbottenskusten till Gällivare tar det ett par timmar med tåg eller bil och lite drygt det från Stockholm med dagliga flygförbindelser.
Här finns en differentierad företagsamhet med gruvnäring av världsklass som huvudsaklig basnäring. Just nu bygger vi nya Gällivare i takt med att områden i Malmberget avvecklas. Tidernas största samhällsomvandling till följd av gruvnäringens fortsatta expansion. 250 000 nya kvadratmeter av bostäder, kommunala verksamheter och kommersiella lokaler ska byggas under de närmaste 15 åren.

Verksamhetsbeskrivning
Socialförvaltningen består av både vård- och omsorgsboende, avdelningen för funktionshinderområdet, Avdelningen för bistånd samt ordinärt boende för äldre.

Vi söker arbetsledare för semestervikariat inom ordinärt boende (Hemtjänst), avdelningen för funktionshinderområdet samt vård- och omsorgsboende.

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare har du ansvar för den dagliga personalplaneringen inom verksamheten. Det förekommer även andra administrativa arbetsuppgifter. Du är direkt underställd avdelningschef.

Kvalifikationer
Du har utbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har även goda datakunskaper. Det är meriterande om du har tidigare vana från att arbeta med personalplanering. Som person är du engagerad och noggrann och har förmåga att kommunicera och samarbeta, internt och externt. Du kommer att ha en ordinarie enhetschef som stöd i ditt arbete.

Tillträde
I juni

Ansökan
Rekrytering sker fortlöpande.

Vi tar endast emot ansökan via: www.hrsupporten.se/gellivare.php
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.

Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre