Lediga jobb som Upphandlare i Gällivare

Se lediga jobb som Upphandlare i Gällivare. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gällivare som finns hos arbetsgivaren.

Upphandlingsansvarig Topbostäder

Ansök    Maj 27    Kompetenslaget Norr AB    Upphandlare
Vi söker en Dig som kan utveckla vårt arbete! Vill du vara med och göra skillnad? Är du en driven person som trivs i en miljö med eget ansvar och utvecklingsmöjligheter? Då kan det vara just dig vi letar efter! Hos oss kommer du att vara en värdefull del av en inspirerande arbetsgrupp där trivsel och glädje är en naturlig del av vardagen. Dessutom har du möjlighet att bidra till skapandet av ett hållbart samhälle. Din framtid hos oss:  I din roll kommer du... Visa mer
Vi söker en Dig som kan utveckla vårt arbete!
Vill du vara med och göra skillnad? Är du en driven person som trivs i en miljö med eget ansvar och utvecklingsmöjligheter? Då kan det vara just dig vi letar efter! Hos oss kommer du att vara en värdefull del av en inspirerande arbetsgrupp där trivsel och glädje är en naturlig del av vardagen. Dessutom har du möjlighet att bidra till skapandet av ett hållbart samhälle.
Din framtid hos oss: 
I din roll kommer du att ha ansvar för bolagets upphandlingsprocesser, särskilt inom offentliga upphandlingar. Du får möjlighet att utveckla arbetsmetoder och rutiner inom upphandling och inköp samt ha övergripande ansvar för företagets försäkringsärenden. Att säkerställa efterlevnad av avtal och kostnadseffektiva inköp blir centrala delar av din roll. Du kommer att ingå i stabsfunktionen med VDn som chef och arbeta nära förvaltnings- och projektavdelningen. Du agerar proaktivt och operativt över avdelningsgränserna och stöttar övriga delar av organisationen.
Din bakgrund: 
Du har en relevant utbildning eller erfarenhet inom upphandling. Tidigare erfarenhet inom områden som LOU, inköp och avtalsskrivning är meriterande. En bakgrund inom fastighetsbranschen är ett plus. Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, är viktigt. Dina personliga egenskaper kommer vara avgörande för din framgång i rollen. Vi letar efter en pålitlig, engagerad och initiativtagande person med stort fokus på kvalitet.
Vill du följa i VD Carinas fotspår och flytta till Gällivare?
För ungefär ett år sedan gjorde Carina valet att flytta från södra Sverige för att ta sig an rollen som VD på Topbostäder. Ett beslut hon inte ångrar, då det har erbjudit henne möjligheter till personlig utveckling samtidigt som hon kan njuta av den fantastiska naturen och balansen mellan arbete och fritid. Carina imponerades tidigt av de positiva och engagerade medarbetarna som tillsammans driver verksamheten framåt.
Är du intresserad av att vara en del av denna spännande resa? Ansök enkelt genom att svara på några frågor och sedan tar vi kontakt med dig. Visa mindre

Avtalsansvarig Topbostäder

Ansök    Maj 6    Kompetenslaget Norr AB    Upphandlare
Vi söker en Dig som kan utveckla vårt arbete! Vill du vara med och göra skillnad? Är du en driven person som trivs i en miljö med eget ansvar och utvecklingsmöjligheter? Då kan det vara just dig vi letar efter! Hos oss kommer du att vara en värdefull del av en inspirerande arbetsgrupp där trivsel och glädje är en naturlig del av vardagen. Dessutom har du möjlighet att bidra till skapandet av ett hållbart samhälle. Din framtid hos oss:  I din roll kommer du... Visa mer
Vi söker en Dig som kan utveckla vårt arbete!
Vill du vara med och göra skillnad? Är du en driven person som trivs i en miljö med eget ansvar och utvecklingsmöjligheter? Då kan det vara just dig vi letar efter! Hos oss kommer du att vara en värdefull del av en inspirerande arbetsgrupp där trivsel och glädje är en naturlig del av vardagen. Dessutom har du möjlighet att bidra till skapandet av ett hållbart samhälle.
Din framtid hos oss: 
I din roll kommer du att ha ansvar för bolagets upphandlingsprocesser, särskilt inom offentliga upphandlingar. Du får möjlighet att utveckla arbetsmetoder och rutiner inom upphandling och inköp samt ha övergripande ansvar för företagets försäkringsärenden. Att säkerställa efterlevnad av avtal och kostnadseffektiva inköp blir centrala delar av din roll. Du kommer att ingå i stabsfunktionen med VDn som chef och arbeta nära förvaltnings- och projektavdelningen. Du agerar proaktivt och operativt över avdelningsgränserna och stöttar övriga delar av organisationen.
Din bakgrund: 
Du har en relevant utbildning eller erfarenhet inom upphandling. Tidigare erfarenhet inom områden som LOU, inköp och avtalsskrivning är meriterande. En bakgrund inom fastighetsbranschen är ett plus. Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, är viktigt. Dina personliga egenskaper kommer vara avgörande för din framgång i rollen. Vi letar efter en pålitlig, engagerad och initiativtagande person med stort fokus på kvalitet.
Vill du följa i VD Carinas fotspår och flytta till Gällivare?
För ungefär ett år sedan gjorde Carina valet att flytta från södra Sverige för att ta sig an rollen som VD på Topbostäder. Ett beslut hon inte ångrar, då det har erbjudit henne möjligheter till personlig utveckling samtidigt som hon kan njuta av den fantastiska naturen och balansen mellan arbete och fritid. Carina imponerades tidigt av de positiva och engagerade medarbetarna som tillsammans driver verksamheten framåt.
Är du intresserad av att vara en del av denna spännande resa? Ansök enkelt genom att svara på några frågor och sedan tar vi kontakt med dig. Visa mindre

Upphandlingsansvarig Topbostäder

Ansök    Maj 20    Kompetenslaget Norr AB    Upphandlare
Vi söker en Dig som kan utveckla vårt arbete! Vill du vara med och göra skillnad? Är du en driven person som trivs i en miljö med eget ansvar och utvecklingsmöjligheter? Då kan det vara just dig vi letar efter! Hos oss kommer du att vara en värdefull del av en inspirerande arbetsgrupp där trivsel och glädje är en naturlig del av vardagen. Dessutom har du möjlighet att bidra till skapandet av ett hållbart samhälle. Din framtid hos oss:  I din roll kommer du... Visa mer
Vi söker en Dig som kan utveckla vårt arbete!
Vill du vara med och göra skillnad? Är du en driven person som trivs i en miljö med eget ansvar och utvecklingsmöjligheter? Då kan det vara just dig vi letar efter! Hos oss kommer du att vara en värdefull del av en inspirerande arbetsgrupp där trivsel och glädje är en naturlig del av vardagen. Dessutom har du möjlighet att bidra till skapandet av ett hållbart samhälle.
Din framtid hos oss: 
I din roll kommer du att ha ansvar för bolagets upphandlingsprocesser, särskilt inom offentliga upphandlingar. Du får möjlighet att utveckla arbetsmetoder och rutiner inom upphandling och inköp samt ha övergripande ansvar för företagets försäkringsärenden. Att säkerställa efterlevnad av avtal och kostnadseffektiva inköp blir centrala delar av din roll. Du kommer att ingå i stabsfunktionen med VDn som chef och arbeta nära förvaltnings- och projektavdelningen. Du agerar proaktivt och operativt över avdelningsgränserna och stöttar övriga delar av organisationen.
Din bakgrund: 
Du har en relevant utbildning eller erfarenhet inom upphandling. Tidigare erfarenhet inom områden som LOU, inköp och avtalsskrivning är meriterande. En bakgrund inom fastighetsbranschen är ett plus. Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, är viktigt. Dina personliga egenskaper kommer vara avgörande för din framgång i rollen. Vi letar efter en pålitlig, engagerad och initiativtagande person med stort fokus på kvalitet.
Vill du följa i VD Carinas fotspår och flytta till Gällivare?
För ungefär ett år sedan gjorde Carina valet att flytta från södra Sverige för att ta sig an rollen som VD på Topbostäder. Ett beslut hon inte ångrar, då det har erbjudit henne möjligheter till personlig utveckling samtidigt som hon kan njuta av den fantastiska naturen och balansen mellan arbete och fritid. Carina imponerades tidigt av de positiva och engagerade medarbetarna som tillsammans driver verksamheten framåt.
Är du intresserad av att vara en del av denna spännande resa? Ansök enkelt genom att svara på några frågor och sedan tar vi kontakt med dig. Visa mindre

Avtalsansvarig Topbostäder

Ansök    Dec 11    Kompetenslaget Norr AB    Upphandlare
Vi söker en avtalsansvarig för vårt framstående och moderna bostadsbolag! Vill du vara en del av en spännande framtid? Drivs du av att arbeta i en miljö där eget ansvar, självständighet och utveckling står i fokus? Då är det dig vi söker! Hos oss blir du en värdefull del av en härlig arbetsgrupp där trivsel och glädje är självklara inslag i vardagen. Dessutom har du möjlighet att bidra till skapandet av ett hållbart samhälle. Din framtid hos oss: I din... Visa mer
Vi söker en avtalsansvarig för vårt framstående och moderna bostadsbolag!

Vill du vara en del av en spännande framtid? Drivs du av att arbeta i en miljö där eget ansvar, självständighet och utveckling står i fokus? Då är det dig vi söker! Hos oss blir du en värdefull del av en härlig arbetsgrupp där trivsel och glädje är självklara inslag i vardagen. Dessutom har du möjlighet att bidra till skapandet av ett hållbart samhälle.


Din framtid hos oss:

I din roll som avtalsansvarig kommer du ingå i vår stabsfunktion och få möjligheten att ansvara för bolagets upphandlingsprocesser, särskilt inom offentliga upphandlingar. Du kommer även att ha övergripande ansvar för företagets försäkringsärenden. Att säkerställa att avtal följs och att inköp är kostnadseffektiva kommer vara en central del av ditt uppdrag. VDn kommer vara din chef och du kommer arbeta nära projektavdelningen.


Din bakgrund:

Du har en relevant akademisk utbildning inom områden som juridik eller ekonomi. Om du dessutom har tidigare erfarenhet inom områden som upphandling,  LOU, inköp och avtalsskrivning är det mycket positivt. En bakgrund inom fastighetsbranschen är meriterande och ger extra pluspoäng. Vi tror att du är en pålitlig, engagerad och initiativtagande person med högt fokus på kvalitet. Det är viktigt att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.


Varför du ska välja oss:

Vi hoppas att du vill vara med på vår spännande utvecklingsresa och bidra till ett hållbart och modernt Gällivare. Hos oss får du inte bara ett givande arbete utan även möjligheten att vara en del av något större – att forma framtidens bostadsbolag tillsammans med oss!


Sök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid full av möjligheter och hållbarhet! Visa mindre

Upphandlare till Inköpsfunktionen

Ansök    Feb 14    Gällivare kommun    Upphandlare
Verksamhetsbeskrivning Vi söker nu en upphandlare till vår inköpsfunktion vilken är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp och som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen. Inköpsfuntionen ansvarar för kommunens inköps- och upphandlingsprocess och består av enhetschef, tre upphandlare och en inköpscontroller. Du kommer att ingå i en grupp av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckl... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning


Vi söker nu en upphandlare till vår inköpsfunktion vilken är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp och som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen. Inköpsfuntionen ansvarar för kommunens inköps- och upphandlingsprocess och består av enhetschef, tre upphandlare och en inköpscontroller.


Du kommer att ingå i en grupp av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vår arbetskultur präglas av prestigelöshet, samverkan och aktivt erfarenhetsutbyte.


För oss är det även viktigt att ha en bra balans mellan arbets- och privatliv. Du erbjuds möjlighet att kunna arbeta delvis på distans med flexibilitet att kunna styra arbetstiden.


 


Arbetsuppgifter


I rollen som upphandlare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet innebär en projektledande och konsultativ roll gällande avtal och upphandlingsfrågor mot verksamhet och leverantörer. Du får självständigt jobba med utveckling och vara med och bidra i det strategiska arbetet för att säkerhetsställa en fungerande samhällsservice till nytta för både medborgare och näringsliv.


Som upphandlare hos oss kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:



• Självständig genomförande av upphandlingar: Ansvara för att planera och genomföra upphandlingar av varierande storlek, där du kombinerar självständighet med nära samarbete med medarbetare inom kommunen och bolagen för att säkerställa en smidig process.



• Upprätta upphandlingsplaner: Utforma och implementera effektiva upphandlingsplaner för att leda arbetet genom hela inköpsprocessen, från behovsanalys till implementering av avtal.



• Relationsbyggande: Utveckla och upprätthålla långsiktiga och ömsesidigt fördelaktiga relationer med befintliga och potentiella leverantörer.



• Marknadsanalys och identifiering: Genomföra kontinuerliga analyser av marknaden för att identifiera potentiella leverantörer och varor/tjänster som bäst uppfyller kommunens behov och krav.


 


Kvalifikationer


Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik, teknik, inköp eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Meriterande är erfarenhet av offentlig upphandling eller strategiskt inköpsarbete, men saknas erfarenhet erbjuder vi introduktion och utbildning.


 


Personliga egenskaper


Som person har du lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Vidare har du god analytisk förmåga och kan lägga upp ditt arbete på ett strukturerat sätt för att på bästa sätt nå resultat. Du kan formulera dig väl i tal och skrift i svenska språket. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.


Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta oss gärna för ytterligare information.


 


Arbetstid/Varaktighet


Heltid, tillsvidare, provanställning kan förekomma.


 


Lön


Individuell lönesättning tillämpas. Löneanspråk anges.


 


Tillträde


Enligt överenskommelse


 


Upplysningar


Lämnas av Christian Sundvall, enhetschef, tel. 0970-818 291.


 


Fackliga företrädare


Vision


 


Ansökan


Sista ansökningsdag: 2024-03-03


Till din ansökan vill vi ha med personligt brev och CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.


 


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare till Inköpsfunktionen

Ansök    Okt 24    Gällivare kommun    Upphandlare
Verksamhetsbeskrivning Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen .Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunens In... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning


Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen .Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunens Inköpsfunktion består av en enhetschef, tre upphandlare och en inköpscontroller.


 


Arbetsuppgifter


Som upphandlare bidrar du, tillsammans med övriga arbetsgruppen, till att kommunens verksamheter och kommuninvånarnas behov tillgodoses. I din roll som upphandlare planerar och genomför du upphandlingar självständigt och i nära samarbete med medarbetare i kommunens och bolagens verksamheter. Du stödjer verksamheten genom hela inköpsprocessen. Du kommer även arbeta med stöd, rådgivning och information till verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen bidrar du till utveckling av metoder och arbetssätt inom området.


 


Kvalifikationer


Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som är relevant, gärna inom ekonomi, juridik, inköp eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har kännedom om regelverken för offentlig upphandling. Vi ser att du har vana av att arbeta med administrativa stödsystem.


Som person har du ett förtroendeingivande sätt och har lätt för att bygga relationer med såväl externa som interna kontakter. Du kan formulera dig väl i tal och skrift i svenska språket. Vidare har du god analytisk förmåga och kan lägga upp ditt arbete på ett strukturerat sätt för att på bästa sätt nå resultat. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.


 


Arbetstid/Varaktighet


Heltid, tillsvidare, provanställning kan förekomma.


 


Lön


Individuell lönesättning tillämpas. Löneanspråk anges.


 


Tillträde


Enligt överenskommelse


 


Upplysningar


Lämnas av Christian Sundvall, enhetschef, tel. 0970-818 291.


 


Fackliga företrädare


Vision, tel. 0970-818 000


 


Ansökan


Till din ansökan vill vi ha med personligt brev och CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare till Inköpsfunktionen

Ansök    Jun 29    Gällivare kommun    Upphandlare
Verksamhetsbeskrivning Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunens Ink... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning

Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunens Inköpsfunktion består av en enhetschef, tre upphandlare och en inköpscontroller.


Arbetsuppgifter

Som upphandlare bidrar du, tillsammans med övriga arbetsgruppen, till att kommunens verksamheter och kommuninvånarnas behov tillgodoses. I din roll som upphandlare planerar och genomför du upphandlingar självständigt och i nära samarbete med medarbetare i kommunens och bolagens verksamheter. Du arbetar med flera uppdrag samtidigt och stödjer verksamheten genom hela inköpsprocessen. Du kommer även arbeta med stöd, rådgivning och information till verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen bidrar du till utveckling av metoder och arbetssätt inom området.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket, gärna inom ekonomi, juridik, inköp eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har god kännedom om regelverken för offentlig upphandling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av stödsystem för upphandling och ekonomi.


Som person har du ett förtroendeingivande sätt och har lätt för att bygga relationer med såväl externa som interna kontakter. Du kan formulera dig väl i tal och skrift i svenska språket. Vidare har du god analytisk förmåga och kan lägga upp ditt arbete på ett strukturerat sätt för att på bästa sätt nå resultat. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.


 


Arbetstid/Varaktighet

Heltid, tillsvidare, provanställning kan förekomma.


Lön

Individuell lönesättning tillämpas. Löneanspråk anges.


Tillträde

Enligt överenskommelse


Upplysningar

Lämnas av Christian Sundvall, enhetschef, tel. 0970-818 291.


Fackliga företrädare

Vision, tel. 0970-818 000


Ansökan


Till din ansökan vill vi ha med personligt brev och CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare till Inköpsfunktionen

Ansök    Jun 1    Gällivare kommun    Upphandlare
Verksamhetsbeskrivning Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunens Ink... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning

Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunens Inköpsfunktion består av en enhetschef, tre upphandlare och en inköpscontroller.


Arbetsuppgifter

Som upphandlare bidrar du, tillsammans med övriga arbetsgruppen, till att kommunens verksamheter och kommuninvånarnas behov tillgodoses. I din roll som upphandlare planerar och genomför du upphandlingar självständigt och i nära samarbete med medarbetare i kommunens och bolagens verksamheter. Du arbetar med flera uppdrag samtidigt och stödjer verksamheten genom hela inköpsprocessen. Du kommer även arbeta med stöd, rådgivning och information till verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen bidrar du till utveckling av metoder och arbetssätt inom området.


Kvalifikationer

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket, gärna inom ekonomi, juridik, inköp eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har god kännedom om regelverken för offentlig upphandling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av stödsystem för upphandling och ekonomi.


Som person har du ett förtroendeingivande sätt och har lätt för att bygga relationer med såväl externa som interna kontakter. Du kan formulera dig väl i tal och skrift i svenska språket. Vidare har du god analytisk förmåga och kan lägga upp ditt arbete på ett strukturerat sätt för att på bästa sätt nå resultat. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.


 


Arbetstid/Varaktighet

Heltid, tillsvidare, provanställning kan förekomma.


Lön

Individuell lönesättning tillämpas. Löneanspråk anges.


Tillträde

Enligt överenskommelse


Upplysningar

Lämnas av Christian Sundvall, enhetschef, tel. 0970-818 291.


Fackliga företrädare

Vision, tel. 0970-818 000


Ansökan


Till din ansökan vill vi ha med personligt brev och CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare till Inköpsfunktionen

Ansök    Okt 3    Gällivare kommun    Upphandlare
Verksamhetsbeskrivning Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar också som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunen... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning
Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar också som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunens Inköpsfunktion består i dagsläget av fem tjänster; en enhetschef, tre upphandlare och en inköpscontroller.
Arbetsuppgifter
Som upphandlare bidrar du, tillsammans med övriga i arbetsgruppen, till att kommunens verksamheter håller en hög kvalitet med medborgarna i fokus. I din roll som upphandlare planerar och genomför du upphandlingar både självständigt och i samverkan med medarbetare i kommunens och bolagens verksamheter. Du stödjer verksamheterna genom hela inköpsprocessen. Du kommer även arbeta med rådgivning och information till verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen bidrar du till utveckling av metoder och arbetssätt inom området.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket, gärna inom ekonomi, juridik, inköp eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har god kännedom om regelverken för offentlig upphandling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av stödsystem för upphandling och ekonomi.
Som person har du ett förtroendeingivande sätt och har lätt för att bygga relationer med såväl externa som interna kontakter. Du kan formulera dig väl i tal och skrift i svenska språket. Vidare har du god analytisk förmåga och kan lägga upp ditt arbete på ett strukturerat sätt för att på bästa sätt nå resultat. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Arbetstid/Varaktighet
Heltid, tillsvidare, provanställning kan förekomma.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas. Löneanspråk anges.
Tillträde
Enligt överenskommelse
Fackliga företrädare
Vision, tel. 0970-818 000

Till din ansökan vill vi ha med personligt brev och CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare till Inköpsfunktionen

Ansök    Mar 8    Gällivare kommun    Upphandlare
Verksamhetsbeskrivning Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar också som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunen... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning
Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar också som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunens Inköpsfunktion består i dagsläget av fem tjänster; en enhetschef, tre upphandlare och en inköpscontroller.

Arbetsuppgifter
Som upphandlare bidrar du, tillsammans med övriga arbetsgruppen, till att kommunens verksamheter håller en hög kvalitet med invånarna i fokus. I din roll som upphandlare planerar och genomför du upphandlingar självständigt och tillsammans med medarbetare i kommunens och bolagens verksamheter. Du arbetar med flera upphandlingar samtidigt och stödjer verksamheten genom hela inköpsprocessen. Du kommer även arbeta med stöd, rådgivning och information till verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen bidrar du till utveckling av metoder och arbetssätt inom området.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket, gärna inom ekonomi, juridik, inköp, eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har god kännedom om regelverken för offentlig upphandling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av stödsystem för upphandling och ekonomi samt är van att arbeta med Microsoft Office verktyg.
Som person har du ett förtroendegivande sätt och en förmåga att skapa goda, långsiktiga relationer. Du är initiativrik och har hög servicekänsla. Du har ett flexibelt förhållningssätt och kan hantera ändrade förutsättningar. Du är samarbetsorienterad, du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska språket och du kan förmedla dina kunskaper till din omgivning på ett pedagogiskt och positivt sätt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Arbetstid/Varaktighet
Heltid, tillsvidare, provanställning kan förekomma.

Lön
Individuell lönesättning tillämpas. Löneanspråk anges.

Tillträde
Enligt överenskommelse

Upplysningar
Lämnas av Christian Sundvall, enhetschef, tel. 0970-818 291.

Fackliga företrädare
Vision, tel. 0970-818 000

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-03-22
Till din ansökan vill vi ha med personligt brev och CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare till Inköpsfunktionen

Ansök    Apr 6    Gällivare kommun    Upphandlare
Verksamhetsbeskrivning Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar också som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunen... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning
Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar också som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunens Inköpsfunktion består i dagsläget av fem tjänster; en enhetschef, tre upphandlare och en inköpscontroller.

Arbetsuppgifter
Som upphandlare bidrar du, tillsammans med övriga arbetsgruppen, till att kommunens verksamheter håller en hög kvalitet med invånarna i fokus. I din roll som upphandlare planerar och genomför du upphandlingar självständigt och tillsammans med medarbetare i kommunens och bolagens verksamheter. Du arbetar med flera upphandlingar samtidigt och stödjer verksamheten genom hela inköpsprocessen. Du kommer även arbeta med stöd, rådgivning och information till verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen bidrar du till utveckling av metoder och arbetssätt inom området.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket, gärna inom ekonomi, juridik, inköp, eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har god kännedom om regelverken för offentlig upphandling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av stödsystem för upphandling och ekonomi samt är van att arbeta med Microsoft Office verktyg.
Som person har du ett förtroendegivande sätt och en förmåga att skapa goda, långsiktiga relationer. Du är initiativrik och har hög servicekänsla. Du har ett flexibelt förhållningssätt och kan hantera ändrade förutsättningar. Du är samarbetsorienterad, du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska språket och du kan förmedla dina kunskaper till din omgivning på ett pedagogiskt och positivt sätt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Arbetstid/Varaktighet
Heltid, tillsvidare, provanställning kan förekomma.

Lön
Individuell lönesättning tillämpas. Löneanspråk anges.

Tillträde
Enligt överenskommelse

Upplysningar
Lämnas av Christian Sundvall, enhetschef, tel. 0970-818 291.

Fackliga företrädare
Vision, tel. 0970-818 000

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-03-22
Till din ansökan vill vi ha med personligt brev och CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlare till Inköpsfunktionen

Ansök    Feb 10    Gällivare kommun    Upphandlare
Verksamhetsbeskrivning Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar också som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunen... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning
Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar också som rådgivande i inköpsrelaterade frågor. Kommunens Inköpsfunktion består i dagsläget av fem tjänster; en enhetschef, tre upphandlare och en inköpscontroller.

Arbetsuppgifter
Som upphandlare bidrar du, tillsammans med övriga arbetsgruppen, till att kommunens verksamheter håller en hög kvalitet med invånarna i fokus. I din roll som upphandlare planerar och genomför du upphandlingar självständigt och tillsammans med medarbetare i kommunens och bolagens verksamheter. Du arbetar med flera upphandlingar samtidigt och stödjer verksamheten genom hela inköpsprocessen. Du kommer även arbeta med stöd, rådgivning och information till verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen bidrar du till utveckling av metoder och arbetssätt inom området.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket, gärna inom ekonomi, juridik, inköp, eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har god kännedom om regelverken för offentlig upphandling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av stödsystem för upphandling och ekonomi samt är van att arbeta med Microsoft Office verktyg.
Som person har du ett förtroendegivande sätt och en förmåga att skapa goda, långsiktiga relationer. Du är initiativrik och har hög servicekänsla. Du har ett flexibelt förhållningssätt och kan hantera ändrade förutsättningar. Du är samarbetsorienterad, du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska språket och du kan förmedla dina kunskaper till din omgivning på ett pedagogiskt och positivt sätt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Arbetstid/Varaktighet
Heltid, tillsvidare, provanställning kan förekomma.

Lön
Individuell lönesättning tillämpas. Löneanspråk anges.

Tillträde
Enligt överenskommelse

Upplysningar
Lämnas av Christian Sundvall, enhetschef, tel. 0970-818 291.

Fackliga företrädare
Vision, tel. 0970-818 000

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-02-28
Till din ansökan vill vi ha med personligt brev och CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlingssamordnare

Ansök    Mar 16    Lapplands Kommunalförbund    Upphandlare
Lapplands Kommunalförbund är en sammanslutning mellan kommunerna Kiruna, Gällivare, Jokkmokk och Pajala som samverkar inom gymnasieutbildning, utbildning för vuxna, energi- och klimatrådgivning, upphandling samt personliga ombud. Regionen har ca 55 000 invånare och en yta på över 60 000 kvadratkilometer. Omkring 350 anställda arbetar inom förbundet. Vårt centrala kansli är decentraliserat och kansliets medarbetare har möjlighet att tjänstgöra med Gällivar... Visa mer
Lapplands Kommunalförbund är en sammanslutning mellan kommunerna Kiruna, Gällivare, Jokkmokk och Pajala som samverkar inom gymnasieutbildning, utbildning för vuxna, energi- och klimatrådgivning, upphandling samt personliga ombud. Regionen har ca 55 000 invånare och en yta på över 60 000 kvadratkilometer. Omkring 350 anställda arbetar inom förbundet.

Vårt centrala kansli är decentraliserat och kansliets medarbetare har möjlighet att tjänstgöra med Gällivare, Jokkmokk, Kiruna eller Pajala som stationeringsort.

ARBETSUPPGIFTER
Att i dialog med medlemskommunernas kontaktpersoner samordna och handlägga gemensamma upphandlingar. Arbetsuppgifterna innebär dialog kring förfrågningsunderlag med berörda avdelningar, annonsering, och stöd till kommunerna i samband med utvärdering, tilldelningsbeslut och avtalstecknande. Du handlägger också kommunalförbundets interna upphandlingar och stödjer våra chefer kring inköpsfrågor. I uppdraget ingår att tillsammans med medlemskommunerna utveckla samarbetet kring upphandling. I tjänsten ingår det även att vara ett stöd inom förbundet i administrativa arbetsuppgifter så som utredning-, planering- och utvecklingsarbeten.


KVALIFIKATIONER
Högskoleexamen med inriktning mot ekonomi, eller juridik alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant samt erfarenhet av arbete med upphandling och inköp. Kunskaper beträffande LOU är en förutsättning. Du har god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt och är lyhörd för synpunkter från berörda. Eftersom delar av arbetet utförs under sekretess värdesätter vi din personliga integritet.
B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Upphandlare till Inköpsfunktionen

Ansök    Jul 5    Gällivare kommun    Upphandlare
Verksamhetsbeskrivning Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar också som rådgivande i upphandlingsrelaterade frågor. Ko... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning
Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs för upphandling och inköp som organisatoriskt ingår under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Inköpsfunktionen samordnar och genomför varu-, tjänste- och entreprenadupphandlingar till kommunens verksamheter, ofta i samverkan med övriga kommunkoncernen. Inköpsfunktionen fungerar också som rådgivande i upphandlingsrelaterade frågor. Kommunens Inköpsfunktion består i dagsläget av fyra tjänster; en upphandlingsansvarig, två upphandlare och en inköpscontroller.
Arbetsuppgifter
Som upphandlare medverkar du, tillsammans med övriga i arbetsgruppen, till att verksamheternas och kommuninnevånarnas behov tillgodoses samt att övergripande mål uppfylls. I din roll som upphandlare planerar och genomför du upphandlingar självständigt och tillsammans med medarbetare i kommunens och bolagens verksamheter. Du arbetar med flera upphandlingar samtidigt och stödjer verksamheten under hela inköpsprocessen. I tjänsten ingår också att stödja och vägleda beställare i inköps- och avtalsfrågor. Du medverkar i informations- och utbildningsinsatser till verksamheter och näringsliv. Du deltar i interna och externa nätverk. För att förenkla och effektivisera inköpsprocessen driver och deltar du i utvecklingsprojekt och förbättringsarbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som är relevant för upphandlingsyrket, gärna inom ekonomi, juridik, inköp eller teknik. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandlingar inom offentlig sektor enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling)
Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska språket.
Du har god datorvana och behärskar Excel och Word väl. Erfarenhet av arbete med stödsystem för upphandling och inköp är meriterande.
Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och affärsmässig. Du trivs med att arbeta både självständigt och i samarbete med andra för att uppnå resultat. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad för att planera, organisera och prioritera arbetet effektivt och är van att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du har ett flexibelt förhållningssätt och kan hantera ändrade förutsättningar. Du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad i dina kontakter med andra. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och lämplighet.
Erfarenhet av upphandling och/eller arbete inom teknik- och samhällsbyggnadsområdet inklusive standardavtal som AB, ABT, ABK och referensverk som AMA är meriterande.
Arbetstid/Varaktighet
Heltid, tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.
Lön
Individuell lönesättning tillämpas. Löneanspråk anges.
Tillträde
Enligt överenskommelse
Upplysningar
Lämnas av Christian Sundvall, upphandlingsansvarig, tel. 0970-818 291 eller Gun Nilsson, ekonomichef, tel. 0970-818 148.
Fackliga företrädare
Vision 0970-818 000
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-08-31
Referensnummer: 144036
Till din ansökan vill vi ha med en CV, styrkt examensbevis och personligt brev. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Upphandlingssamordnare

Ansök    Maj 18    Lapplands Kommunalförbund    Upphandlare
Lapplands Kommunalförbund är en sammanslutning mellan kommunerna Kiruna, Gällivare, Jokkmokk och Pajala som samverkar inom gymnasieutbildning, utbildning för vuxna, energi- och klimatrådgivning, upphandling samt personliga ombud. Regionen har ca 55 000 invånare och en yta på över 60 000 kvadratkilometer. Omkring 350 anställda arbetar inom förbundet. Vårt centrala kansli är decentraliserat och kansliets medarbetare har möjlighet att tjänstgöra med Gällivar... Visa mer
Lapplands Kommunalförbund är en sammanslutning mellan kommunerna Kiruna, Gällivare, Jokkmokk och Pajala som samverkar inom gymnasieutbildning, utbildning för vuxna, energi- och klimatrådgivning, upphandling samt personliga ombud. Regionen har ca 55 000 invånare och en yta på över 60 000 kvadratkilometer. Omkring 350 anställda arbetar inom förbundet.

Vårt centrala kansli är decentraliserat och kansliets medarbetare har möjlighet att tjänstgöra med Gällivare, Jokkmokk, Kiruna eller Pajala som stationeringsort.

ARBETSUPPGIFTER
Att i dialog med medlemskommunernas kontaktpersoner samordna och handlägga gemensamma upphandlingar. Arbetsuppgifterna innebär dialog kring förfrågningsunderlag med berörda avdelningar, annonsering, och stöd till kommunerna i samband med utvärdering, tilldelningsbeslut och avtalstecknande. Du handlägger också kommunalförbundets interna upphandlingar och stödjer våra chefer kring inköpsfrågor. I uppdraget ingår att tillsammans med medlemskommunerna utveckla samarbetet kring upphandling. I tjänsten kan det även ingå att vara ett stöd inom förbundet i administrativa arbetsuppgifter så som utredning-, planering- och utvecklingsarbeten.


KVALIFIKATIONER
Högskoleexamen med inriktning mot ekonomi, eller juridik alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant samt erfarenhet av arbete med upphandling och inköp. Kunskaper beträffande LOU är en förutsättning. Du har god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt och är lyhörd för synpunkter från berörda. Eftersom delar av arbetet utförs under sekretess värdesätter vi din personliga integritet.
B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Maj 13    Gällivare kommun    Upphandlare
En arktisk småstad i världsklass. Gnistrande vinter, ljusa sommarnätter, tio minuter till allt. Gällivare ligger vackert inbäddat i ett enastående landskap 10 mil norr om polcirkeln. I kommunen bor 18 000 människor med närhet till arbete, service och natur. Här finns länsdelssjukhus, väl utbyggd barnomsorg, bra skolor, ett rikt föreningsliv och varierat kulturutbud. Vildmarken ger stora möjligheter till fritid och upplevelser utöver det vanliga, året runt... Visa mer
En arktisk småstad i världsklass.
Gnistrande vinter, ljusa sommarnätter, tio minuter till allt. Gällivare ligger vackert inbäddat i ett enastående landskap 10 mil norr om polcirkeln. I kommunen bor 18 000 människor med närhet till arbete, service och natur. Här finns länsdelssjukhus, väl utbyggd barnomsorg, bra skolor, ett rikt föreningsliv och varierat kulturutbud. Vildmarken ger stora möjligheter till fritid och upplevelser utöver det vanliga, året runt. Från norrbottenskusten till Gällivare tar det ett par timmar med tåg eller bil och lite drygt det från Stockholm med dagliga flygförbindelser.
Här finns en differentierad företagsamhet med gruvnäring av världsklass som huvudsaklig basnäring. Just nu bygger vi nya Gällivare i takt med att områden i Malmberget avvecklas. Tidernas största samhällsomvandling till följd av gruvnäringens fortsatta expansion. 250 000 nya kvadratmeter av bostäder, kommunala verksamheter och kommersiella lokaler ska byggas under de närmaste 15 åren.

Verksamhetsbeskrivning
Centrala inköpsfunktionen är en kommungemensam resurs med uppgift att svara för kommunens upphandlingsverksamhet enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). Centrala inköpsfunktionen består av fyra personer och ingår organisatoriskt under ekonomiavdelningen, som är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen.

Arbetsuppgifter
Centrala inköpsfunktionen svarar för upphandling av kommunens varor, tjänster och entreprenader. Som upphandlare genomför du självständigt upphandlingar i nära samverkan med de olika förvaltningarna i kommunen. Du skall stödja verksamheterna under hela processen som bl. a omfattar marknads- och behovsanalys, kravställning, framtagning av förfrågningsunderlag, kvalificering, utvärdering och uppföljning. Du kommer att ansvara för planering och samordning av kommunens upphandlingar och du bidrar till utveckling av metoder och arbetssätt samt bevakar regeländringar inom området.

I arbetsuppgifterna ingår det även att löpande utbilda och informera organisationen i inköps- och upphandlingsrelaterade frågor. Vi informerar även politiker, leverantörer samt andra parter. Du deltar i interna och externa nätverk.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med upphandling och inköp inom offentlig sektor. Du har god kännedom om de regelverk som gäller för offentlig upphandling. Som person har du lätt för att samarbeta, är kommunikativ, initiativrik och har hög servicekänsla. Du förstår nyttan av att följa lagar, policys och riktlinjer som du kan förmedla till din omgivning på ett pedagogiskt sätt. Du trivs med ett omväxlande arbete med många kontakter. Din datorvana är god och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Meriterande är också om du har erfarenhet av stödsystem för upphandling och inköp. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Tillträde
Enligt överenskommelse

Fackliga företrädare
Vision, Civilekonomerna 0970-818 000

Ansökan
Vi tar endast emot ansökan via: www.hrsupporten.se/gellivare.php
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.

Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre