Lediga jobb som Sekreterare i Gällivare

Se lediga jobb som Sekreterare i Gällivare. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gällivare som finns hos arbetsgivaren.

Nämndsekreterare till Nämnd- och utredningsavdelningen

Ansök    Sep 23    Gällivare kommun    Sekreterare
Verksamhetsbeskrivning Tjänsten som Nämndsekreterare är placerad på Nämnd- och utredningsavdelningen, som är en del av Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för flera viktiga stödjande funktioner inom kommunen, däribland nämndsadministration, arkivverksamhet, konsumentvägledning och överförmyndarverksamhet. Vårt uppdrag är att utgöra en kvalificerad stödfunktion till kommunens nämnder och förvaltningar, med fokus på rättssäkerhet, effekt... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning
Tjänsten som Nämndsekreterare är placerad på Nämnd- och utredningsavdelningen, som är en del av Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för flera viktiga stödjande funktioner inom kommunen, däribland nämndsadministration, arkivverksamhet, konsumentvägledning och överförmyndarverksamhet. Vårt uppdrag är att utgöra en kvalificerad stödfunktion till kommunens nämnder och förvaltningar, med fokus på rättssäkerhet, effektivitet och god service.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en Nämndsekreterare till Nämnd- och utredningsavdelningen, en nyckelroll i hjärtat av det kommunala beslutsfattandet. Här får du ett samhällsviktigt och varierande uppdrag, där du aktivt bidrar till att våra politiska beslut vilar på en stabil administrativ grund. Du arbetar nära både politiker och tjänstepersoner, och utgör en viktig kugge i arbetet för struktur, kvalitet och rättssäkerhet.
Som nämndsekreterare ansvarar du för den administrativa processen kopplad till kommunens politiska nämnder. Du är en central stödfunktion till både förtroendevalda och tjänstemän, och arbetar i en miljö där noggrannhet, service och samordning är avgörande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar administration av politiska sammanträden, inklusive kallelser, möteshandlingar och protokollhantering. Du ger stöd till nämnder och förvaltningar, samordnar kontakter och hanterar löpande administration som post, registrering och arkivering. Rollen inkluderar även sekreteraruppdrag i kommunala råd, medverkan i utveckling av ärendehantering och digitalisering samt deltagande i planering och genomförande av allmänna val.
Kvalifikationer
För tjänsten har du relevant högskoleutbildning och/eller erfarenhet av administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt, strukturerat och serviceinriktat samt att du kan använda aktuella IT-verktyg för uppdraget. Du behöver vara serviceinriktad, kommunikativ, lyhörd och du har förmåga att se helheten och håller fokus på kvalitet. Du måste ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt vara bekväm med att följa regelverk, lagstiftning m.m.
Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.  
Arbetstid/Varaktighet
Heltid, tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.
Lön
Månadslön, vi tillämpar individuell lönesättning – ange gärna löneanspråk i ansökan.
Tillträde / Ansökan
Till din ansökan vill vi att du bifogar ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.  Intervjuer kan komma att ske löpande.
Tillträde: enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2025-10-19
Upplysningar
Kanslichef, Sofie Vesterlund, 0970-818020, mejl: [email protected]
Fackliga företrädare
Vision, [email protected]
Akademikerförbundet SSR
Övrigt
Gällivare kommun erbjuder dig:
Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret/ Gratis bad
Friskvårdstimme
Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng
Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening) 
Möjligheten till att växla semesterdagar till lediga dagar

 
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Nämnd sekreterare

Ansök    Mar 10    Gällivare kommun    Sekreterare
Verksamheten Nämnd- och utredningsavdelningen är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för överförmyndarverksamhet, nämndsadministration, kommunens arkiv, konsumentvägledning, strategiska frågor gällande miljö, tillgänglighet, folkhälsa, integration, minoritetsspråk, informationssäkerhet, digitalisering m.m. Avdelningen har 25 medarbetare indelat i enheter. Arbetsuppgifter I det dagliga arbetet ansvarar du för administr... Visa mer
Verksamheten
Nämnd- och utredningsavdelningen är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för överförmyndarverksamhet, nämndsadministration, kommunens arkiv, konsumentvägledning, strategiska frågor gällande miljö, tillgänglighet, folkhälsa, integration, minoritetsspråk, informationssäkerhet, digitalisering m.m. Avdelningen har 25 medarbetare indelat i enheter.
Arbetsuppgifter
I det dagliga arbetet ansvarar du för administration till de politiska nämnderna. Det handlar om att upprätta kallelser till sammanträden, distribuera handlingar, skriva protokoll inklusive hantera hela protokollsprocessen. Du ger även administrativ service till förtroendevalda, förvaltningschefer och handläggare/utredare samt samordnar kontakter internt och externt.  Vidare handlar arbetet om sedvanliga sekreteraruppgifter som t.ex. posthantering, registrering och arkivering av handlingar. Samordning och sekreterarskap i kommunala råd samt fakturahantering inom avdelningen ingår också i tjänsten. Du deltar i arbete med utveckling av ärendehanteringssystem inom kommunen och pågående digitalisering och effektivisering i det dagliga arbetet. Även deltagande i planering och genomförande av allmänna val ingår i nämndsekreterarrollen.
Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning och/eller erfarenhet av administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt, strukturerat och serviceinriktat samt att använda aktuella IT-verktyg för uppdraget. Du behöver vara serviceinriktad, kommunikativ.  Du är lyhörd och har förmåga att se helheten och hålla fokus på kvalitet. Du måste ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt vara bekväm med och följa regelverk och lagstiftning inom området. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.  
Övrigt
Till din ansökan vill vi ha med en CV. På begäran lämnas originalhandlingar samt referenser från tidigare arbetsgivare. Intervjuer kommer att ske löpande
Gällivare kommun erbjuder dig:
Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret
Friskvårdstimme
Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng 
Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening) 
Möjligheten till semesterväxling

Arbetstid/Varaktighet
Heltid, tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.
Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning. Lämna gärna löneanspråk i din ansökan.
Tillträde / ansökan 
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2025-03-28
Upplysningar
Hampus Ottosson, tf Avdelningschef, tel 0970- 818 106
Fackliga företrädare
Vision; [email protected]  
Akademikerförbundet SSR
 
 
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Sep 6    Gällivare kommun    Sekreterare
Verksamhetsbeskrivning Tjänsten som nämndsekreterare tillhör Nämnd- och utredningsavdelningen som är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för nämndsadministration, kommunens arkiv, konsumentvägledning, överförmyndarverksamhet, funktionshinderfrågor m.m. Avdelningens uppdrag är att vara stödfunktion till nämnder och förvaltningar. Arbetsuppgifter I det dagliga arbetet ansvarar du för administration till de politiska... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning

Tjänsten som nämndsekreterare tillhör Nämnd- och utredningsavdelningen som är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för nämndsadministration, kommunens arkiv, konsumentvägledning, överförmyndarverksamhet, funktionshinderfrågor m.m. Avdelningens uppdrag är att vara stödfunktion till nämnder och förvaltningar.


Arbetsuppgifter

I det dagliga arbetet ansvarar du för administration till de politiska nämnderna. Det handlar om att upprätta kallelser till sammanträden, distribuera handlingar, skriva protokoll inklusive hantera hela protokollsprocessen, ge administrativ service till förtroendevalda, förvaltningschefer och handläggare/utredare samt samordna kontakter internt och externt. Vidare handlar arbetet om sedvanliga sekreteraruppgifter som t.ex. posthantering, registrering av handlingar, arkivering. Du deltar i arbete med utveckling av ärendehanteringssystem inom kommunen och pågående digitalisering och effektivisering i det dagliga arbetet. Även deltagande i planering och genomförande av allmänna val ingår i nämndsekreterarrollen. 


Kvalifikationer

För tjänsten har du relevant högskoleutbildning och/eller erfarenhet av administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt, strukturerat och serviceinriktat samt att använda aktuella IT-verktyg för uppdraget. Du behöver vara serviceinriktad, kommunikativ, lyhörd och du har förmåga att se helheten och håller fokus på kvalitet. Viktigt är att du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt vara bekväm med, samt följa, regelverk, lagstiftning m.m. 


Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.   




Arbetstid/Varaktighet

Heltid


Lön

Månadslön. Individuell lönesättning.


Tillträde

Enligt överenskommelse. 


Upplysningar

Anneli Markström

Avdelningschef

Tel 0970- 818 125


Fackliga företrädare

Vision

Tel vx 0970-818 000


Ansökan


Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar samt referenser från tidigare arbetsgivare.


Intervjuer sker löpande.


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Nämnd sekreterare

Ansök    Feb 1    Gällivare kommun    Sekreterare
Verksamhetsbeskrivning Tjänsten som nämndsekreterare tillhör Nämnd- och utredningsavdelningen som är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för nämndsadministration, kommunens arkiv, konsumentvägledning, överförmyndarverksamhet, funktionshinderfrågor m.m. Avdelningens uppdrag är att vara stödfunktion till nämnder och förvaltningar.   Arbetsuppgifter I det dagliga arbetet ansvarar du för administration till de pol... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning


Tjänsten som nämndsekreterare tillhör Nämnd- och utredningsavdelningen som är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för nämndsadministration, kommunens arkiv, konsumentvägledning, överförmyndarverksamhet, funktionshinderfrågor m.m. Avdelningens uppdrag är att vara stödfunktion till nämnder och förvaltningar.


 


Arbetsuppgifter


I det dagliga arbetet ansvarar du för administration till de politiska nämnderna. Det handlar om att upprätta kallelser till sammanträden, distribuera handlingar, skriva protokoll inklusive hantera hela protokollsprocessen, ge administrativ service till förtroendevalda, förvaltningschefer och handläggare/utredare samt samordna kontakter internt och externt. Vidare handlar arbetet om sedvanliga sekreteraruppgifter som t.ex. posthantering, registrering av handlingar, arkivering. Samordning och sekreterarskap i kommunala råd samt fakturahantering inom avdelningen ingår också i tjänsten. Du deltar i arbete med utveckling av ärendehanteringssystem inom kommunen och pågående digitalisering och effektivisering i det dagliga arbetet. Även deltagande i planering och genomförande av allmänna val ingår i nämndsekreterarrollen.


 


Kvalifikationer


För tjänsten har du relevant högskoleutbildning och/eller erfarenhet av administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt, strukturerat och serviceinriktat samt att använda aktuella IT-verktyg för uppdraget. Du behöver vara serviceinriktad, kommunikativ, lyhörd och du har förmåga att se helheten och håller fokus på kvalitet. Du måste ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt vara bekväm med, samt följa, regelverk, lagstiftning m.m.


Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.  


Intervjuer sker löpande


 


Arbetstid/Varaktighet


Heltid


 


Lön


Månadslön


Individuell lönesättning


 


Tillträde


Enligt överenskommelse


 


Upplysningar


Anneli Markström


Avdelningschef


Tel 0970- 818 125


 


Fackliga företrädare


Vision


[email protected]


 


Ansökan


Sista ansökningsdag: 2024-02-12


 


Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar samt referenser från tidigare arbetsgivare.


 


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Nämnd sekreterare

Ansök    Feb 14    Gällivare kommun    Sekreterare
Verksamhetsbeskrivning Tjänsten som nämndsekreterare tillhör Nämnd- och utredningsavdelningen som är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för nämndsadministration, kommunens arkiv, konsumentvägledning, överförmyndarverksamhet, funktionshinderfrågor m.m. Avdelningens uppdrag är att vara stödfunktion till nämnder och förvaltningar.   Arbetsuppgifter I det dagliga arbetet ansvarar du för administration till de pol... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning


Tjänsten som nämndsekreterare tillhör Nämnd- och utredningsavdelningen som är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för nämndsadministration, kommunens arkiv, konsumentvägledning, överförmyndarverksamhet, funktionshinderfrågor m.m. Avdelningens uppdrag är att vara stödfunktion till nämnder och förvaltningar.


 


Arbetsuppgifter


I det dagliga arbetet ansvarar du för administration till de politiska nämnderna. Det handlar om att upprätta kallelser till sammanträden, distribuera handlingar, skriva protokoll inklusive hantera hela protokollsprocessen, ge administrativ service till förtroendevalda, förvaltningschefer och handläggare/utredare samt samordna kontakter internt och externt. Vidare handlar arbetet om sedvanliga sekreteraruppgifter som t.ex. posthantering, registrering av handlingar, arkivering. Samordning och sekreterarskap i kommunala råd samt fakturahantering inom avdelningen ingår också i tjänsten. Du deltar i arbete med utveckling av ärendehanteringssystem inom kommunen och pågående digitalisering och effektivisering i det dagliga arbetet. Även deltagande i planering och genomförande av allmänna val ingår i nämndsekreterarrollen.


 


Kvalifikationer


För tjänsten har du relevant högskoleutbildning och/eller erfarenhet av administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt, strukturerat och serviceinriktat samt att använda aktuella IT-verktyg för uppdraget. Du behöver vara serviceinriktad, kommunikativ, lyhörd och du har förmåga att se helheten och håller fokus på kvalitet. Du måste ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt vara bekväm med, samt följa, regelverk, lagstiftning m.m.


Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.  


Intervjuer sker löpande


 


Arbetstid/Varaktighet


Heltid


 


Lön


Månadslön


Individuell lönesättning


 


Tillträde


Enligt överenskommelse


 


Upplysningar


Anneli Markström


Avdelningschef


Tel 0970- 818 125


 


Fackliga företrädare


Vision


[email protected]


 


Ansökan


Sista ansökningsdag: 2024-03-01


 


Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar samt referenser från tidigare arbetsgivare.


 


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Samordningssekreterare

Ansök    Nov 18    Gällivare kommun    Sekreterare
Vi söker dig som vill ha ett spännande, utvecklande och variationsrikt arbete i en miljö som ger inblick i frågor som är högst aktuella i samhällsdebatten. Som samordningssekreterare är du mitt i hetluften i denna expansiva kommun.   Samordningssekreteraren jobbar direkt på uppdrag av Kommundirektören och är placerad på nämnd- och utredningsavdelningen. Inom avdelningen finns också kommunens nämnds administration samt utrednings- och handläggningsfunktione... Visa mer
Vi söker dig som vill ha ett spännande, utvecklande och variationsrikt arbete i en miljö som ger inblick i frågor som är högst aktuella i samhällsdebatten. Som samordningssekreterare är du mitt i hetluften i denna expansiva kommun.  
Samordningssekreteraren jobbar direkt på uppdrag av Kommundirektören och är placerad på nämnd- och utredningsavdelningen. Inom avdelningen finns också kommunens nämnds administration samt utrednings- och handläggningsfunktioner. Arbetsuppgifter
Du kommer att vara vår nyckelperson när det gäller att samordna och utveckla uppdrag på direkt uppdrag av kommundirektören. Du ansvarar för att kvalitetssäkra beslutsunderlag och arbetar även med diverse utredningsuppdrag som kan handla om motioner medborgarinitiativ och remisser.
I tjänsten ingår också att vara kommundirektören och kommunalråden behjälpliga med diverse administrativt stöd. Samordning och handläggning av arbetsuppgifter tillhörande nämnd- och utredningsavdelningen ingår också.Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, samhällskunskap, juridik eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Kunskap i kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen är meriterande.
Som person är du noggrann och strukturerad. Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt med god förmåga att kommunicera och förstår vikten av goda relationer. Du kan samverka med chefer, medarbetare och politiker för att lösa gemensamma övergripande frågor. Eftersom utvecklings-och förändringsarbete är en pågående del av vårt arbete är det bra om du är öppen för förändringar och vi ser gärna att du kommer med idéer och förslag på nya lösningar. För att lyckas i rollen behöver du även ha förmågan att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt.Arbetstid/Varaktighet
Heltid. Tillsvidare. Provanställning kan tillämpas
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Tillträde Enligt överenskommelse.
Upplysningar: Avdelningschef Catrine Mattsson, tfn 0970-818 125
Fackliga företrädare Vision 0970-818 000
Sista ansökningsdag: 2020-12-02
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Vik nämndsekreterare

Ansök    Maj 31    Gällivare kommun    Sekreterare
Verksamhetsbeskrivning Tjänsten som nämndsekreterare tillhör Nämnd- och utredningsavdelningen inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för nämndsadministration, kommunens arkiv, konsumentvägledning, överförmyndarverksamhet, funktionshinderfrågor m.m. Avdelningens uppdrag är att vara stödfunktion till nämnder och förvaltningar. Arbetsuppgifter I det dagliga arbetet ansvarar du för administration till de politiska nämnderna. Det hand... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning

Tjänsten som nämndsekreterare tillhör Nämnd- och utredningsavdelningen inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för nämndsadministration, kommunens arkiv, konsumentvägledning, överförmyndarverksamhet, funktionshinderfrågor m.m. Avdelningens uppdrag är att vara stödfunktion till nämnder och förvaltningar.


Arbetsuppgifter

I det dagliga arbetet ansvarar du för administration till de politiska nämnderna. Det handlar om att upprätta kallelse, distribuera handlingar, skriva protokoll inklusive hantera hela protokollsprocessen, ge administrativ service till förtroendevalda, förvaltningschefer och handläggare/utredare samt samordna kontakter internt och externt. Vidare handlar arbetet om sedvanliga sekreteraruppgifter som t.ex. posthantering, registrering av handlingar, arkivering. Du deltar i arbete med utveckling av ärendehanteringssystem inom kommunen och pågående digitalisering och effektivisering i det dagliga arbetet. Även deltagande i planering och genomförande av allmänna val ingår i nämndsekreterarrollen. 


Kvalifikationer

Relevant högskoleutbildning inom och erfarenhet av administrativt arbete är meriterande. Arbetet kräver att du är kommunikativ och kan arbeta självständigt, strukturerat och serviceinriktat. Du har förmåga att se helheten och håller fokus på kvalitet och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du ska också vara bekväm med att arbeta systematiskt med IT-verktyg i ditt uppdrag. 


Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.   




Arbetstid/Varaktighet

Heltid,

Vikariat tom 2023-12-31


Lön

Månadslön

Individuell lönesättning


Tillträde

Snarast


Upplysningar

Anneli Markström

Avdelningschef

Tel 0970- 818 125


Fackliga företrädare

Vision

Tel vx 0970-818 000


Ansökan


Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre