Lediga jobb som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri i Gällivare

Se lediga jobb som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri i Gällivare. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gällivare som finns hos arbetsgivaren.

Korttidsplanerare

Arbetsbeskrivning Hesselberg Maskin söker nu, i samarbete med Randstad AB, en korttidsplanerare till vår verksamhet i Aitik. En intressant och varierande roll med många olika kontaktytor internt, men även kontakter med vår kund. Är du ordningsam och tycker om att ligga steget före? Trivs du med att vara den som planerar och styr upp för att säkerställa en hög kvalitet i utförda arbeten? Då kan du vara rätt person för denna roll. Som korttidsplanerare samar... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Hesselberg Maskin söker nu, i samarbete med Randstad AB, en korttidsplanerare till vår verksamhet i Aitik. En intressant och varierande roll med många olika kontaktytor internt, men även kontakter med vår kund. Är du ordningsam och tycker om att ligga steget före? Trivs du med att vara den som planerar och styr upp för att säkerställa en hög kvalitet i utförda arbeten? Då kan du vara rätt person för denna roll.
Som korttidsplanerare samarbetar du väldigt tätt med långtidsplanerare och agerar även ställföreträdande för den rollen vid frånvaro eller semester, du är underställd och rapporterar till platschef.
I denna omväxlande roll kommer du att ha arbetsuppgifter som att beställa reservdelar och ha kontakt med lager för att vara insatt i tillgången på delar inför planerade arbeten och overhauls. Andra uppgifter är bland annat att planera arbeten och följa upp att kvalitets- och tidsplan följs, du rapporterar status till såväl vår interna organisation som till vår kund. Vi ser att du är en strukturerad person som värdesätter ordning och reda, i kombination med att du besitter en god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du har någon form av relevant arbetslivserfarenhet och därmed en förståelse för hur service/reparationsarbeten går till och en grundläggande kunskap om reservdelar.
Vill du bygga din karriär med oss på Hesselberg Maskin? Vi har många olika intressanta roller som skulle kunna vara nästa steg för dig i framtiden och vi ser gärna våra medarbetare utvecklas inom företaget!
Vi ser gärna sökanden från hela landet och vi kan möjligen även hjälpa till med boende för dig som vill flytta till Gällivare med sin fantastiska natur och sina exceptionella möjligheter till friluftsliv. Utöver stimulerande arbetsuppgifter, konkurrenskraftig lön och utvecklingsmöjligheter, erbjuder vi även förmåner som friskvård och läkarbidrag samt möjlighet till bonus.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut så vänta inte med att skicka in din ansökan om detta känns som rätt möjlighet för dig.

Ansvarsområden
Kontinuerlig kund- och leverantörskontakt
Planera kommande arbeten
Beställa reservdelar och inventera
I samarbete med skiftledare och admin, se till att delar, personalresurser och dokumentation är redo inför planerade arbeten
Säkerställa att tidsplan i arbeten följs, samt att kvalitetsnivån är tillfredsställande
Leda planerade overhauls
Upprätthålla daglig kontakt med såväl vårt lager som vår kunds lager angående status för reservdelar


Kvalifikationer
KRAV:
Relevant branscherfarenhet, reservdelar
Erfarenhet av kundkontakt
God systemvana och datorvana
Goda kunskaper i svenska
Goda kunskaper i engelska
Körkort B

MERITERANDE:
Erfarenhet av att planera arbeten
Tekniskt intresse, gärna att man arbetat som mekaniker eller skruvar på fritiden


Om företaget

Hesselberg Maskin AB
Hesselberg maskin AB ingår i Sigurd Hesselberg Group AS som funnits sedan 1897 i Norge. Verksamheten i Sverige är huvudsakligen inom och mot gruvnäringen som maskin- och service leverantör, men även mot övriga entreprenadkunder med service och underhåll. Hesselbergkoncernen Norge och Sverige har idag över 300 anställda och är en norskägd koncern med solid ekonomi och verksamhet på flera marknader. Vi är en stolt leverantör av Komatsu gruv –och entreprenadmaskiner. Vi har verksamhet i Sverige på orterna Kiruna, Gällivare, Svappavaara och Pajala. Visa mindre

Serviceplanerare

Arbetsbeskrivning Hesselberg Maskin AB söker, i samarbete med Randstad, en Serviceplanerare till vårt team i Aitik. Har du ett sinne för struktur, tycker du om att motivera andra och drivs av att se till att rätt sak händer vid rätt tid? Vi ser att du är en samarbetsinriktad problemlösare och det är en fördel om du har relevant branscherfarenhet från Tunga industrin/Tunga maskiner/Gruva/Verkstad eller liknande. Som serviceplanerare kommer du att ingå i vår... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Hesselberg Maskin AB söker, i samarbete med Randstad, en Serviceplanerare till vårt team i Aitik. Har du ett sinne för struktur, tycker du om att motivera andra och drivs av att se till att rätt sak händer vid rätt tid? Vi ser att du är en samarbetsinriktad problemlösare och det är en fördel om du har relevant branscherfarenhet från Tunga industrin/Tunga maskiner/Gruva/Verkstad eller liknande.
Som serviceplanerare kommer du att ingå i vårt Fältteam Gällivare som består av ca 10 servicetekniker, en reservdelsperson, en produktspecialist och en serviceledare, du rapporterar till serviceledare. I rollen kommer du att få stora möjligheter att utvecklas och lära dig nya saker, du kommer att få god inblick i kostnadsbilder och du kommer att bygga förtroende med våra kunder. Det finns ett antal olika utvecklingsmöjligheter för dig på sikt inom företaget med flera olika tänkbara möjliga roller som nästa steg.
Dina arbetsuppgifter kommer att innebära en hel del kundkontakt och du kommer att vara den som planerar fältkampanjer och våra serviceteknikers arbete på daglig- och veckonivå. Andra exempel på uppgifter är att hantera fakturering av utförda arbeten och säkerställa att reservdelar och verktyg finns tillgängliga inför servicearbeten. Rollen ställer även krav på god kommunikationsförmåga då då du ansvarar för att all relevant information når såväl serviceledare och servicetekniker som andra berörda parter. Arbetstiderna är måndag till fredag 7-16.
Vi ser gärna sökanden från hela landet och välkomnar gärna dig som vill flytta till Gällivare med sin fantastiska natur och sina exceptionella möjligheter till friluftsliv. Utöver stimulerande arbetsuppgifter, konkurrenskraftig lön och utvecklingsmöjligheter, erbjuder vi även förmåner som friskvård och läkarbidrag samt möjlighet till bonus.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Ansvarsområden
Planera den operativa verksamheten för service
Planera och genomdriva utförandet av fältkampanjer
Se till att det finns en aktuell daglig plan och veckoplan för arbeten inom service
Fakturera utförda servicearbeten, både serviceavtal och reparationer
Ta fram dagligt reservdelsbehov för servicearbetena och säkerställa att reservdelar och verktyg finns tillgängliga inför servicearbeten
Kommunicera relevant information till medarbetare samt regelbundet rapportera och informera Serviceledaren om avdelningen
Ta ansvar för sin egen personliga utveckling


Kvalifikationer
Krav:
God data- och systemvana, goda kunskaper i Office-paketet
Erfarenhet av planering i någon form
Goda kunskaper i Svenska
Goda kunskaper i Engelska
Körkort B

Meriterande:
Erfarenhet från branscher som Tunga industrin/Tunga maskiner/Gruva/Verkstad
Erfarenhet av ledarskap
Teknisk utbildning
Erfarenhet av kundkontakt/kundbemötande


Om företaget

Hesselberg Maskin AB
Hesselberg maskin AB ingår i Sigurd Hesselberg Group AS som funnits sedan 1897 i Norge. Verksamheten i Sverige är huvudsakligen inom och mot gruvnäringen som maskin- och service leverantör, men även mot övriga entreprenadkunder med service och underhåll. Hesselbergkoncernen Norge och Sverige har idag över 300 anställda och är en norskägd koncern med solid ekonomi och verksamhet på flera marknader. Vi är en stolt leverantör av Komatsu gruv –och entreprenadmaskiner. Vi har verksamhet i Sverige på orterna Kiruna, Gällivare, Svappavaara och Pajala. Visa mindre

Korttidsplanerare

Arbetsbeskrivning Hesselberg Maskin söker nu, i samarbete med Randstad AB, en korttidsplanerare till vår verksamhet i Aitik. En intressant och varierande roll med många olika kontaktytor internt, men även kontakter med vår kund. Är du ordningsam och tycker om att ligga steget före? Trivs du med att vara den som planerar och styr upp för att säkerställa en hög kvalitet i utförda arbeten? Då kan du vara rätt person för denna roll. Som korttidsplanerare samar... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Hesselberg Maskin söker nu, i samarbete med Randstad AB, en korttidsplanerare till vår verksamhet i Aitik. En intressant och varierande roll med många olika kontaktytor internt, men även kontakter med vår kund. Är du ordningsam och tycker om att ligga steget före? Trivs du med att vara den som planerar och styr upp för att säkerställa en hög kvalitet i utförda arbeten? Då kan du vara rätt person för denna roll.
Som korttidsplanerare samarbetar du väldigt tätt med långtidsplanerare och agerar även ställföreträdande för den rollen vid frånvaro eller semester, du är underställd och rapporterar till platschef.
I denna omväxlande roll kommer du att ha arbetsuppgifter som att beställa reservdelar och ha kontakt med lager för att vara insatt i tillgången på delar inför planerade arbeten och overhauls. Andra uppgifter är bland annat att planera arbeten och följa upp att kvalitets- och tidsplan följs, du rapporterar status till såväl vår interna organisation som till vår kund. Vi ser att du är en strukturerad person som värdesätter ordning och reda, i kombination med att du besitter en god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du har någon form av relevant arbetslivserfarenhet och därmed en förståelse för hur service/reparationsarbeten går till och en grundläggande kunskap om reservdelar.
Vill du bygga din karriär med oss på Hesselberg Maskin? Vi har många olika intressanta roller som skulle kunna vara nästa steg för dig i framtiden och vi ser gärna våra medarbetare utvecklas inom företaget!
Vi ser gärna sökanden från hela landet och vi kan möjligen även hjälpa till med boende för dig som vill flytta till Gällivare med sin fantastiska natur och sina exceptionella möjligheter till friluftsliv. Utöver stimulerande arbetsuppgifter, konkurrenskraftig lön och utvecklingsmöjligheter, erbjuder vi även förmåner som friskvård och läkarbidrag samt möjlighet till bonus.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut så vänta inte med att skicka in din ansökan om detta känns som rätt möjlighet för dig.

Ansvarsområden
Kontinuerlig kund- och leverantörskontakt
Planera kommande arbeten
Beställa reservdelar och inventera
I samarbete med skiftledare och admin, se till att delar, personalresurser och dokumentation är redo inför planerade arbeten
Säkerställa att tidsplan i arbeten följs, samt att kvalitetsnivån är tillfredsställande
Leda planerade overhauls
Upprätthålla daglig kontakt med såväl vårt lager som vår kunds lager angående status för reservdelar


Kvalifikationer
KRAV:
Relevant branscherfarenhet, reservdelar
Erfarenhet av kundkontakt
God systemvana
Goda kunskaper i svenska
Goda kunskaper i engelska
Körkort B

MERITERANDE:
Erfarenhet av att planera arbeten
Tekniskt intresse, gärna att man arbetat som mekaniker eller skruvar på fritiden


Om företaget

Hesselberg Maskin AB
Hesselberg maskin AB ingår i Sigurd Hesselberg Group AS som funnits sedan 1897 i Norge. Verksamheten i Sverige är huvudsakligen inom och mot gruvnäringen som maskin- och service leverantör, men även mot övriga entreprenadkunder med service och underhåll. Hesselbergkoncernen Norge och Sverige har idag över 300 anställda och är en norskägd koncern med solid ekonomi och verksamhet på flera marknader. Vi är en stolt leverantör av Komatsu gruv –och entreprenadmaskiner. Vi har verksamhet i Sverige på orterna Kiruna, Gällivare, Svappavaara och Pajala. Visa mindre

Serviceplanerare

Arbetsbeskrivning Hesselberg Maskin AB söker, i samarbete med Randstad, en Serviceplanerare till vårt team i Aitik. Har du ett sinne för struktur, tycker du om att motivera andra och drivs av att se till att rätt sak händer vid rätt tid? Vi ser att du är en samarbetsinriktad problemlösare och det är en fördel om du har relevant branscherfarenhet från Tunga industrin/Tunga maskiner/Gruva/Verkstad eller liknande. Som serviceplanerare kommer du att ingå i vår... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Hesselberg Maskin AB söker, i samarbete med Randstad, en Serviceplanerare till vårt team i Aitik. Har du ett sinne för struktur, tycker du om att motivera andra och drivs av att se till att rätt sak händer vid rätt tid? Vi ser att du är en samarbetsinriktad problemlösare och det är en fördel om du har relevant branscherfarenhet från Tunga industrin/Tunga maskiner/Gruva/Verkstad eller liknande.
Som serviceplanerare kommer du att ingå i vårt Fältteam Gällivare som består av ca 10 servicetekniker, en reservdelsperson, en produktspecialist och en serviceledare, du rapporterar till serviceledare. I rollen kommer du att få stora möjligheter att utvecklas och lära dig nya saker, du kommer att få god inblick i kostnadsbilder och du kommer att bygga förtroende med våra kunder. Det finns ett antal olika utvecklingsmöjligheter för dig på sikt inom företaget med flera olika tänkbara möjliga roller som nästa steg.
Dina arbetsuppgifter kommer att innebära en hel del kundkontakt och du kommer att vara den som planerar fältkampanjer och våra serviceteknikers arbete på daglig- och veckonivå. Andra exempel på uppgifter är att hantera fakturering av utförda arbeten och säkerställa att reservdelar och verktyg finns tillgängliga inför servicearbeten. Rollen ställer även krav på god kommunikationsförmåga då då du ansvarar för att all relevant information når såväl serviceledare och servicetekniker som andra berörda parter.
Vi ser gärna sökanden från hela landet och välkomnar gärna dig som vill flytta till Gällivare med sin fantastiska natur och sina exceptionella möjligheter till friluftsliv. Utöver stimulerande arbetsuppgifter, konkurrenskraftig lön och utvecklingsmöjligheter, erbjuder vi även förmåner som friskvård och läkarbidrag samt möjlighet till bonus.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Ansvarsområden
Planera den operativa verksamheten för service
Planera och genomdriva utförandet av fältkampanjer
Se till att det finns en aktuell daglig plan och veckoplan för arbeten inom service
Fakturera utförda servicearbeten, både serviceavtal och reparationer
Ta fram dagligt reservdelsbehov för servicearbetena och säkerställa att reservdelar och verktyg finns tillgängliga inför servicearbeten
Kommunicera relevant information till medarbetare samt regelbundet rapportera och informera Serviceledaren om avdelningen
Ta ansvar för sin egen personliga utveckling


Kvalifikationer
Krav:
God data- och systemvana, goda kunskaper i Office-paketet
Erfarenhet av planering i någon form
Goda kunskaper i Svenska
Goda kunskaper i Engelska
Körkort B

Meriterande:
Erfarenhet från branscher som Tunga industrin/Tunga maskiner/Gruva/Verkstad
Erfarenhet av ledarskap
Teknisk utbildning
Erfarenhet av kundkontakt/kundbemötande


Om företaget

Hesselberg Maskin AB
Hesselberg maskin AB ingår i Sigurd Hesselberg Group AS som funnits sedan 1897 i Norge. Verksamheten i Sverige är huvudsakligen inom och mot gruvnäringen som maskin- och service leverantör, men även mot övriga entreprenadkunder med service och underhåll. Hesselbergkoncernen Norge och Sverige har idag över 300 anställda och är en norskägd koncern med solid ekonomi och verksamhet på flera marknader. Vi är en stolt leverantör av Komatsu gruv –och entreprenadmaskiner. Vi har verksamhet i Sverige på orterna Kiruna, Gällivare, Svappavaara och Pajala. Visa mindre

Korttidsplanerare

Arbetsbeskrivning Hesselberg Maskin söker nu, i samarbete med Randstad AB, en korttidsplanerare till vår verksamhet i Aitik. En intressant och varierande roll med många olika kontaktytor internt, men även kontakter med vår kund. Är du ordningsam och tycker om att ligga steget före? Trivs du med att vara den som planerar och styr upp för att säkerställa en hög kvalitet i utförda arbeten? Då kan du vara rätt person för denna roll. Som korttidsplanerare samar... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Hesselberg Maskin söker nu, i samarbete med Randstad AB, en korttidsplanerare till vår verksamhet i Aitik. En intressant och varierande roll med många olika kontaktytor internt, men även kontakter med vår kund. Är du ordningsam och tycker om att ligga steget före? Trivs du med att vara den som planerar och styr upp för att säkerställa en hög kvalitet i utförda arbeten? Då kan du vara rätt person för denna roll.
Som korttidsplanerare samarbetar du väldigt tätt med långtidsplanerare och agerar även ställföreträdande för den rollen vid frånvaro eller semester, du är underställd och rapporterar till platschef.
I denna omväxlande roll kommer du att ha arbetsuppgifter som att beställa reservdelar och ha kontakt med lager för att vara insatt i tillgången på delar inför planerade arbeten och overhauls. Andra uppgifter är bland annat att planera arbeten och följa upp att kvalitets- och tidsplan följs, du rapporterar status till såväl vår interna organisation som till vår kund. Vi ser att du är en strukturerad person som värdesätter ordning och reda, i kombination med att du besitter en god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du har någon form av relevant arbetslivserfarenhet och därmed en förståelse för hur service/reparationsarbeten går till och en grundläggande kunskap om reservdelar.
Vill du bygga din karriär med oss på Hesselberg Maskin? Vi har många olika intressanta roller som skulle kunna vara nästa steg för dig i framtiden och vi ser gärna våra medarbetare utvecklas inom företaget!
Vi ser gärna sökanden från hela landet och vi kan möjligen även hjälpa till med boende för dig som vill flytta till Gällivare med sin fantastiska natur och sina exceptionella möjligheter till friluftsliv. Utöver stimulerande arbetsuppgifter, konkurrenskraftig lön och utvecklingsmöjligheter, erbjuder vi även förmåner som friskvård och läkarbidrag samt möjlighet till bonus.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut så vänta inte med att skicka in din ansökan om detta känns som rätt möjlighet för dig.

Ansvarsområden
Kontinuerlig kund- och leverantörskontakt
Planera kommande arbeten
Beställa reservdelar och inventera
I samarbete med skiftledare och admin, se till att delar, personalresurser och dokumentation är redo inför planerade arbeten
Säkerställa att tidsplan i arbeten följs, samt att kvalitetsnivån är tillfredsställande
Leda planerade overhauls
Upprätthålla daglig kontakt med såväl vårt lager som vår kunds lager angående status för reservdelar


Kvalifikationer
KRAV:
Relevant branscherfarenhet, reservdelar
Erfarenhet av kundkontakt
God systemvana och datorvana
Goda kunskaper i svenska
Goda kunskaper i engelska
Körkort B

MERITERANDE:
Erfarenhet av att planera arbeten
Tekniskt intresse, gärna att man arbetat som mekaniker eller skruvar på fritiden


Om företaget

Hesselberg Maskin AB
Hesselberg maskin AB ingår i Sigurd Hesselberg Group AS som funnits sedan 1897 i Norge. Verksamheten i Sverige är huvudsakligen inom och mot gruvnäringen som maskin- och service leverantör, men även mot övriga entreprenadkunder med service och underhåll. Hesselbergkoncernen Norge och Sverige har idag över 300 anställda och är en norskägd koncern med solid ekonomi och verksamhet på flera marknader. Vi är en stolt leverantör av Komatsu gruv –och entreprenadmaskiner. Vi har verksamhet i Sverige på orterna Kiruna, Gällivare, Svappavaara och Pajala. Visa mindre

Planerare till Gruv-El

Som el planerare ansvarar du tillsammans med maskingruppen för Gruv-El över drift-, underhåll och långtidsplanering på Aitiks gruvmaskiner som idag består av 12 stora gruvmaskiner, fördelat på 8 grävmaskiner respektive 5 borrmaskiner, samt en del annan utrustning som t.ex. LTE system, kommunikationsapparater m.m. Dina arbetsuppgifter består även av att medverka i daglig planering och inventering av reservdelar beredning mm. Uppläggning av reservdelar och k... Visa mer
Som el planerare ansvarar du tillsammans med maskingruppen för Gruv-El över drift-, underhåll och långtidsplanering på Aitiks gruvmaskiner som idag består av 12 stora gruvmaskiner, fördelat på 8 grävmaskiner respektive 5 borrmaskiner, samt en del annan utrustning som t.ex. LTE system, kommunikationsapparater m.m.
Dina arbetsuppgifter består även av att medverka i daglig planering och inventering av reservdelar beredning mm. Uppläggning av reservdelar och kontakt med leverantörer ingår också i dina arbetsuppgifter men även projekt kan ingå.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker en elektriker med erfarenhet från gruvmaskiner. Är du eltekniker eller elingenjör är det meriterande, men inget krav. Du ska ha god allmän datorvana och gärna erfarenhet av planering och underhållsutveckling. Det krävs goda kunskaper i teknisk engelska i såväl tal som i skrift. Tjänsten kräver körkortsbehörighet klass B. Vi söker dig med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person bör du vara drivkraftig, serviceinriktad, noggrann och strukturerad.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; mod, omsorg och ansvar. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö och arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar om tjänsten kan fås av tf sektionschef Niklas Jannok tfn 0970-72 93 02.
Facklig information
Simon Granström Ledarna tfn 0970-72 95 63, Unionen [email protected] , Peter Karlsson SACO 070-211 82 65
Ansökan
Ansökan med CV lämnas via ansökningsikon ”Ansök nu” i annonsen på vår hemsida www.boliden.com – Karriär – Jobba hos oss. Frågor angående din ansökan besvaras av HR-Generalist Miciel Wennström tfn 070-203 96 60 [email protected]
Sista ansökningsdag är 7 december 2023.
Urval och intervjuer sker löpande.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes då vi sköter rekryteringen själva. Visa mindre

Serviceplanerare till Metso i Norrbotten

Metso är en föregångare inom hållbar teknik, kompletta lösningar och tjänster för ballastproduktion, mineralbearbetning och metallförädling världen över. Genom att öka kundernas energi- och vatteneffektivitet, öka deras produktivitet och minska miljömässiga risker med vår expertis inom produkter och bearbetning, är vi en partner för positiv förändring. Metso har sitt huvudkontor i Helsingfors, Finland och har över 16 000 anställda i över 50 länder och för... Visa mer
Metso är en föregångare inom hållbar teknik, kompletta lösningar och tjänster för ballastproduktion, mineralbearbetning och metallförädling världen över. Genom att öka kundernas energi- och vatteneffektivitet, öka deras produktivitet och minska miljömässiga risker med vår expertis inom produkter och bearbetning, är vi en partner för positiv förändring.

Metso har sitt huvudkontor i Helsingfors, Finland och har över 16 000 anställda i över 50 länder och försäljningen för 2022 var cirka 5.3 miljarder euro. Företaget är noterat på Helsingforsbörsen (Nasdaq Helsinki). metso.com, twitter.com/metsoofficial

Metso förvärvade under hösten 2023 Ab A. Häggblom Oy, ett privatägt finskt ingenjörs- och tillverkningsföretag. Företagets huvudsakliga erbjudande omfattar truckflak och skopor för gruvdrift. Häggbloms tjänsteportfölj omfattar slitdelar, renovering av flak och skopor samt relaterade fälttjänster. Förvärvet kommer att bredda Metsos erbjudande inom flak och skopor genom att tillhandahålla kompletta lösningar för lastning och materialtransport samt stärka företagets position på eftermarknaden. Målet är att nyttja Häggbloms starka kompetens inom teknik och tillverkning i samarbete med befintliga partners på regional och global basis.





Nu söker vi ytterligare en Serviceplanerare som ska planera vår service inom Loading and Hauling.

Arbetsuppgifter:
Du ansvarar för att förbereda, planera och fördela regionens service- och underhållsarbeten. I det dagliga arbetet innefattas mycket kommunikation både internt med våra svetsare och med kunder och leverantörer för att samordna och planera serviceuppdragen. Efter utfört uppdrag utvärderas genomfört arbete tillsammans med försäljnings- och serviceteam för att utveckla kvalitet, leveranssäkerhet och kostnadsbild. Din vardag är händelserik och du behöver mycket gott sinne för ordning och reda.
Det arbete som våra svetsare och mekaniker genomför innefattar förebyggande underhåll, felsökning och reparationer.

Huvudsakliga ansvarsområden:
* planera och fördela service- och underhållsarbetet
* ansvar för att bereda servicearbeten, inklusive ritningar av stålkomponenter

* skapa komplett projektbudget innehållande arbetskostnad och ingående delar
* ta fram serviceprognoser
* säkerställa att instruktioner och verktyg är tillgängliga
* genomföra efterkalkyler
* utveckla och förfina våra arbetsprocesser

Placeringsort: Luleå, Gällivare eller Kiruna


I rollen som Serviceplanerare rapporterar du till vår Servicechef.

Vem är du?
Vi söker dig som har direkt erfarenhet av branschen och gärna med teknisk inriktning samt god förståelse för eftermarknadsservice. Det troliga är att du har en eftergymnasial utbildning inom verkstad/industri. Du är kommunikativ och strukturerad med god datorvana. Du har erfarenhet av 3D-design, kunskap inom Solidworks är meriterande.
Som person får du saker gjorda och avslutar påbörjade aktiviteter. Det är viktigt att du är strukturerad och kan prioritera dina arbetsuppgifter på ett bra sätt i samråd med närmaste chef. Du har förmåga att skapa kontakt med andra och kan självständigt driva ditt arbeta framåt.



Då vårt koncernspråk är engelska krävs goda kunskaper i detta språk, samt god datavana. Talar du även finska, är detta meriterande. Om du har erfarenhet av svetsning är det ett stort plus.

För att lyckas bra på denna position bör du vara en positiv och nyfiken person med vilja att utveckla vår leveransförmåga. Resor i tjänsten förekommer. B-körkort är ett krav.


Kontaktperson:
I denna rekrytering samarbetar Metso med Jefferson Wells, Manpower Groups rekryteringsenhet för ledare och specialister.
Om du har frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på mobil 070-270 27 67 eller e-mail: [email protected]

Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan snarast och senast 17 oktober 2024. Visa mindre

Mine planner

The Mine Technical Service Team in Aitik consist of 15 professionals that assists the production area with engineering and geological support needed for the operations. Our team works in close collaboration with other departments and sections and are responsible for mine planning, mine maps, geology, technology and development areas. The section consists of teams specialized in Mine Geology, Mine Survey, Mine Planning, Drill & Blast Engineering, Production... Visa mer
The Mine Technical Service Team in Aitik consist of 15 professionals that assists the production area with engineering and geological support needed for the operations. Our team works in close collaboration with other departments and sections and are responsible for mine planning, mine maps, geology, technology and development areas. The section consists of teams specialized in Mine Geology, Mine Survey, Mine Planning, Drill & Blast Engineering, Production Engineering and Geotechnology & Geohydrology.
Work duties
Your main task is short-term planning of the mine production and/or dump planning. This means that from the three-month plan, you draw up a more detailed production plan containing, among other things, drilling, blasting, loading and transport, tonnage for crushing, milling and maintenance activities. The short-term plan forms the basis for production management and contains everything that affects production. Your responsibility will be to optimize production so that the three-month plan and budget are achieved. You will also contribute to the development of working methods and the implementation of software for short-term planning. As a mine planner, you will join the mine planning team. You will, therefore, also perform other tasks in CAD or other tasks related to mine planning. This position is a full-time permanent position based in Aitik.
Education/experience
We are looking for you who have a mining engineering education or as the company sees as equivalent. Experience in the mining industry, open pit operations, mine planning, and mine production is meritorious. Previous experience in mine planning in open pits and using Deswik or equivalent for mine design and scheduling software is an advantage. You have the ability to create high-quality mine plans and effectively communicate planning objectives.
Qualifications
As a person, you are open, result oriented and communicative. You are structured, thorough and have good collaborative skills. You like to work independently as well as in a team. You want to participate in developing ways of working and optimizing production. The work requires good knowledge of Swedish (or willingness to learn) and English, both spoken and written. Category B driving license is a requirement.
You who apply share our fundamental values; care, courage and responsibility. We strive for diversity among our employees with regard to gender, age, ethnicity, etc. With us, all employees actively participate to achieve a safe and good working environment, work environment issues have the highest priority.
Information
Further information is provided by Mine Planning Manager Serkan Erkara +46 70 811 06 77 or [email protected].
Union information
Ledarna [email protected], Unionen [email protected], SACO [email protected]
Application
We work actively to increase diversity in our workplace and welcome all applicants. Your application will be processed in accordance with the GDPR. The application with CV is submitted via the application icon "Apply" in the advertisement on our website www.boliden.com – Career – Vacancies.
Questions regarding your application are answered by HR Miciel Wennström +46(0)70 203 96 60 [email protected]
Application deadline is 25th February 2024
Selection and interviews are ongoing, and the position may be filled before the last application date.
Contact from recruitment and staffing companies is avoided as we handle the recruitment ourselves. Visa mindre

Tekniker inriktning planering/beredning till Nätverksgruppen

Nätverksgruppen tillhör sektionen Corporate IT som bland annat ansvarar för att säkerställa en hög tillgänglighet och kvalitet på LKAB koncernens IT-tjänster så att alla verksamhetsdelar erhåller fungerande och störningsfria IT-system. Vi ansvarar för anläggning, löpande drift, underhåll och andra tekniska insatser för att säkerställa funktion och tillgänglighet för hela LKAB:s verksamhet. Om tjänsten Nu söker vi en tekniker med inriktning mot planering/be... Visa mer
Nätverksgruppen tillhör sektionen Corporate IT som bland annat ansvarar för att säkerställa en hög tillgänglighet och kvalitet på LKAB koncernens IT-tjänster så att alla verksamhetsdelar erhåller fungerande och störningsfria IT-system. Vi ansvarar för anläggning, löpande drift, underhåll och andra tekniska insatser för att säkerställa funktion och tillgänglighet för hela LKAB:s verksamhet.
Om tjänsten
Nu söker vi en tekniker med inriktning mot planering/beredning ovan jord till vår nätverksgrupp i Malmberget. I rollen ingår du i ett team som ansvarar för den fysiska kommunikationsinfrastrukturen på LKAB:s verksamhetsorter.
Gruppen består av flera installatörer och en teamleader som dagligen leder, fördelar och prioriterar gruppens verksamhet. Du kommer att jobba tätt ihop med teamleadern genom att planera och bereda jobb för den egna teknikergruppen och ibland även för inhyrda entreprenörer. Det kan röra sig om nätverksdragningar för kontorsdatanät, anläggning av fiber i mark och byggnader, installationer av CCTV-anläggningar med mera, vårt verksamhetsområde är mycket brett. Vid behov får du stöd av en senior planerare. Deltagande i specifika projekt och uppdrag kan förekomma i rollen.
Du rapporterar till gruppchefen för Corporate IT Network och placeringsort för tjänsten är Malmberget. Tjänsten är förlagd till dagtid och periodisk beredskapstjänstgöring kan vid behov bli aktuellt i ett senare skede.
Dina kvalifikationer
Vi söker efter dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som planerare, beredare eller uppdragsledare, alternativt att du har flerårig erfarenhet som tekniker/installatör och är redo för nya uppgifter. Gymnasial utbildning inom el/tele eller motsvarande är meriterande.
För att du ska trivas i rollen behöver du trivas med att arbeta strukturerat och ha förmågan att se saker ur ett helhetsperspektiv. Tjänsten kräver att du är en duktig på att bygga goda relationer, har ett eget driv och är engagerad i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Lokalkännedom inom LKAB:s industriområde i Malmberget är meriterande.
B-körkort (godkänd för manuell växellåda) och gymnasial examen är ett krav för alla tjänster inom LKAB. Tjänsten kräver även förmåga att formulera sig väl i tal och skrift på svenska.
Övrig information
Välkommen in med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 20 augusti 2023.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta Gruppchef Corporate IT Network Jonas Larsson, på telefon 072–517 37 77.


Fackliga kontakter:
Malmberget/Luleå
Unionen Södra – Katarina Paganus, 0970-762 98
SACO Södra – Annika Taavoniku, 0970-795 32
Ledarna Södra – Annica Kaati, 0970-767 65 Visa mindre

Beredare metallurgiska laboratoriet

Kvalitetsservice i Malmberget behöver förstärkning i form av en Beredare till metallurgiska laboratoriet. Laboratoriet ansvarar för provtagning, provberedning och analysering. Teamet består av 12 laboranter/provtagare, en laboratorieingenjör och en beredare. I rollen som Beredare har du bland annat ansvar för att bereda forskningsuppdrag och ha kontakt med beställare. Du kommer att utföra viss analysering på metallurgiska labbet, behandla kvalitetsavvikels... Visa mer
Kvalitetsservice i Malmberget behöver förstärkning i form av en Beredare till metallurgiska laboratoriet. Laboratoriet ansvarar för provtagning, provberedning och analysering. Teamet består av 12 laboranter/provtagare, en laboratorieingenjör och en beredare.
I rollen som Beredare har du bland annat ansvar för att bereda forskningsuppdrag och ha kontakt med beställare. Du kommer att utföra viss analysering på metallurgiska labbet, behandla kvalitetsavvikelser och medverka i förbättringsarbete.
Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du kommer självständigt att planera och organisera ditt dagliga arbete samtidigt som du är lyhörd och kan samarbeta väl med andra. Du kan kommunicera med såväl interna som externa parter och strävar alltid för att ge bästa service och kvalité. Vi tror på dig och din kapacitet och ger dig både förtroende och frihet att utveckla och utvecklas.
Skiftform: Dagtid (mån-fre) med flextid.
Dina kvalifikationer
Godkända slutbetyg från gymnasium
B-körkort
God datorvana
Grundläggande kunskap i engelska

Meriterande om du har erfarenhet av arbete som Beredare eller arbete inom laboratorieverksamhet.
Övrig information
Urval och intervjuer sker löpande, vänta inte med din ansökan!
För mer information om tjänsten:
Produktionschef Ulf Öderyd: 070-318 52 12
För mer information om rekryteringsprocessen:
Hr-koordinator Diana Skaugvoll: 010-144 94 09
Facklig kontakt: Tomas Larsson IF Metall Gruv 4:an 0970/76 329 [email protected] Visa mindre

Planerare till Gruv-El

Som el planerare ansvarar du tillsammans med maskingruppen för Gruv-El över drift-, underhåll och långtidsplanering på Aitiks gruvmaskiner som idag består av 12 stora gruvmaskiner, fördelat på 8 grävmaskiner respektive 5 borrmaskiner, samt en del annan utrustning som t.ex. LTE system, kommunikationsapparater m.m. Dina arbetsuppgifter består även av att medverka i daglig planering och inventering av reservdelar beredning mm. Uppläggning av reservdelar och k... Visa mer
Som el planerare ansvarar du tillsammans med maskingruppen för Gruv-El över drift-, underhåll och långtidsplanering på Aitiks gruvmaskiner som idag består av 12 stora gruvmaskiner, fördelat på 8 grävmaskiner respektive 5 borrmaskiner, samt en del annan utrustning som t.ex. LTE system, kommunikationsapparater m.m.
Dina arbetsuppgifter består även av att medverka i daglig planering och inventering av reservdelar beredning mm. Uppläggning av reservdelar och kontakt med leverantörer ingår också i dina arbetsuppgifter men även projekt kan ingå.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker en elektriker med erfarenhet från gruvmaskiner. Är du eltekniker eller elingenjör är det meriterande, men inget krav. Du ska ha god allmän datorvana och gärna erfarenhet av planering och underhållsutveckling. Det krävs goda kunskaper i teknisk engelska i såväl tal som i skrift. Tjänsten kräver körkortsbehörighet klass B. Vi söker dig med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person bör du vara drivkraftig, serviceinriktad, noggrann och strukturerad.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; mod, omsorg och ansvar. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö och arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar om tjänsten kan fås av tf sektionschef Niklas Jannok tfn 0970-72 93 02.
Facklig information
Simon Granström Ledarna tfn 0970-72 95 63, Unionen [email protected] , Peter Karlsson SACO 070-211 82 65
Ansökan
Ansökan med CV lämnas via ansökningsikon ”Ansök nu” i annonsen på vår hemsida www.boliden.com – Karriär – Jobba hos oss. Frågor angående din ansökan besvaras av HR-avdelningen Miciel Wennström tfn 070-203 96 60 [email protected] eller Isabelle Endmyhr tfn 070-601 26 99 [email protected]?
Sista ansökningsdag är 30 augusti 2023.
Urval och intervjuer sker löpande.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes då vi sköter rekryteringen själva. Visa mindre

Service Planner

At Konecranes, we believe that great customer experience is built on the people behind the Konecranes name – people committed to providing our customers with lifting equipment and services that lift their businesses. Everything we do, we do with passion and drive. We believe diversity drives business success and is the foundation for our growth. We welcome different backgrounds and skills that enrich our community and we promote a place where we can ALL b... Visa mer
At Konecranes, we believe that great customer experience is built on the people behind the Konecranes name – people committed to providing our customers with lifting equipment and services that lift their businesses. Everything we do, we do with passion and drive.
We believe diversity drives business success and is the foundation for our growth. We welcome different backgrounds and skills that enrich our community and we promote a place where we can ALL be ourselves. This is what makes Konecranes a unique place to work.

Konecranes AB söker en Serviceplanerare till Kiruna/Gällivare
Är du en strukturerad person som vill jobba i ett globalt företag med högt tempo och vill vara med och driva och utveckla serviceleveransen på Konecranes? Då har vi jobbet för dig!
För rätt person finns det mycket goda utvecklingsmöjligheter. Du får chansen att arbeta i ett expansivt och internationellt företag som präglas av korta beslutsvägar samt stora möjligheter att påverka det dagliga arbetet. Du blir en del av ett kunnigt och trevligt gäng med bra internutbildning samt starkt stöd från ledningen.

Arbetsuppgifter:
Ditt arbete innebär att se till att serviceleveranser genomförs på ett lönsamt och kvalitativt sätt samt säkerställa att serviceprodukterna levereras säkert och enligt företagets policys.
Det arbete som våra tekniker genomför innefattar förebyggande underhåll, felsökning, reparationer samt montage och installation av nya produkter.
Du ansvarar för att förbereda, planera och fördela regionens servicearbete tillsammans med planeringskollegor. I det dagliga arbetet innefattas mycket kommunikation både internt med tekniker och externt med kunder och leverantörer för att samordna och planera serviceuppdraget. Efter utfört uppdrag ligger granskning och justering av faktureringsunderlag på ditt bord. Din vardag är händelserik och du behöver mycket gott sinne för ordning och reda.
Huvudsakliga ansvarsområden
Planera och fördela servicearbetet.
Ansvar för att bereda servicearbeten
Internavrop av material
Avrop och samordning av underentreprenörer
Granska faktureringsunderlaget
Support till tekniker


I denna befattning rapporterar du direkt till Operations Manager

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har direkt erfarenhet av branschen och gärna med teknisk inriktning och god förståelse för eftermarknadsservice. Du är kommunikativ och strukturerad med god datorvana. Det är viktigt att du har en teknisk och ekonomisk grundförståelse.
Viktiga kvalifikationer
Datorvana
Stresstålig
Serviceinriktad
Strukturerad
Engelska/svenska i tal och skrift



Personliga egenskaper:
Du är energisk, får saker gjorda och avslutar påbörjade aktiviteter. Viktigt att du är strukturerad och kan prioritera dina arbetsuppgifter på ett bra sätt i samråd med närmaste chef. Vi söker en person som är förtroendeingivande och som lätt kan bygga upp nätverk. Att arbeta självständigt är en självklarhet för dig men du trivs också med teamarbete. För att nå resultat i denna roll krävs att du kan samarbeta med både interna och externa intressenter.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


Tjänsten:
Tjänsten är på heltid och tillsvidare
Placeringsort: Kiruna alternativt Gällivare


Frågor:
För ytterligare frågor om tjänsten samt företaget vänligen kontakta District Manager, Jonas Sjöberg [email protected] +46705902277

Sista ansökningsdag:
15 augusti 2021, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Ansökan med CV samt presentationsbrev skickar du in via vår rekryteringsportal, www.konecranes.se
Välkommen med din ansökan redan idag!
Konecranes is a world-leading group of Lifting Businesses™, serving a broad range of customers. We are truly a global company with 16,900 employees at 600 locations in 50 countries. For over 80 years, we have been dedicated to improving the efficiency and performance of businesses in all types of industries. We believe that sustainable growth is a result of a strong responsible performance. Konecranes is committed to ensuring that all employees and job applicants are treated fairly in an environment which is free from any form of discrimination. Visa mindre

Service Planner

Konecranes AB söker en Serviceplanerare till Kiruna/Gällivare Är du en strukturerad person som vill jobba i ett globalt företag med högt tempo och vill vara med och driva och utveckla serviceleveransen på Konecranes? Då har vi jobbet för dig! För rätt person finns det mycket goda utvecklingsmöjligheter. Du får chansen att arbeta i ett expansivt och internationellt företag som präglas av korta beslutsvägar samt stora möjligheter att påverka det dagliga arbe... Visa mer
Konecranes AB söker en Serviceplanerare till Kiruna/Gällivare
Är du en strukturerad person som vill jobba i ett globalt företag med högt tempo och vill vara med och driva och utveckla serviceleveransen på Konecranes? Då har vi jobbet för dig!
För rätt person finns det mycket goda utvecklingsmöjligheter. Du får chansen att arbeta i ett expansivt och internationellt företag som präglas av korta beslutsvägar samt stora möjligheter att påverka det dagliga arbetet. Du blir en del av ett kunnigt och trevligt gäng med bra internutbildning samt starkt stöd från ledningen.
Arbetsuppgifter:
Ditt arbete innebär att se till att serviceleveranser genomförs på ett lönsamt och kvalitativt sätt samt säkerställa att serviceprodukterna levereras säkert och enligt företagets policys.
Det arbete som våra tekniker genomför innefattar förebyggande underhåll, felsökning, reparationer samt montage och installation av nya produkter.
Du ansvarar för att förbereda, planera och fördela regionens servicearbete tillsammans med planeringskollegor. I det dagliga arbetet innefattas mycket kommunikation både internt med tekniker och externt med kunder och leverantörer för att samordna och planera serviceuppdraget. Efter utfört uppdrag ligger granskning och justering av faktureringsunderlag på ditt bord. Din vardag är händelserik och du behöver mycket gott sinne för ordning och reda.
Huvudsakliga ansvarsområden
· Planera och fördela servicearbetet.
· Ansvar för att bereda servicearbeten
· Internavrop av material
· Avrop och samordning av underentreprenörer
· Granska faktureringsunderlaget
· Support till tekniker
I denna befattning rapporterar du direkt till Operations Manager
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har direkt erfarenhet av branschen och gärna med teknisk inriktning och god förståelse för eftermarknadsservice. Du är kommunikativ och strukturerad med god datorvana. Det är viktigt att du har en teknisk och ekonomisk grundförståelse.
Viktiga kvalifikationer
· Datorvana
· Stresstålig
· Serviceinriktad
· Strukturerad
· Engelska/svenska i tal och skrift
Personliga egenskaper:
Du är energisk, får saker gjorda och avslutar påbörjade aktiviteter. Viktigt att du är strukturerad och kan prioritera dina arbetsuppgifter på ett bra sätt i samråd med närmaste chef. Vi söker en person som är förtroendeingivande och som lätt kan bygga upp nätverk. Att arbeta självständigt är en självklarhet för dig men du trivs också med teamarbete. För att nå resultat i denna roll krävs att du kan samarbeta med både interna och externa intressenter.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Tjänsten:
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Placeringsort: Kiruna alternativt Gällivare
Frågor:
För ytterligare frågor om tjänsten samt företaget vänligen kontakta Branch Manager Jonas Sjöberg, +46705902277 eller via mail [email protected]
Sista ansökningsdag:
20 april 2021, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Ansökan med CV samt presentationsbrev skickar du in via vår rekryteringsportal, www.konecranes.se
Välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Projektplanerare inom industrin

Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning Operational Excellence Norr inom Process Industries letar nu efter projektplanerare för att förstärka vårt team. I rollen som ... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Operational Excellence Norr inom Process Industries letar nu efter projektplanerare för att förstärka vårt team.
I rollen som projektplanerare arbetar du i projektgruppen och ansvarar för att upprätta, följa upp och uppdatera projektens tidsplaner. Arbetet kan ske både i våra projekt inne på kontoret samt i projekt ute hos våra kunder.
Som planerare är dina huvudsakliga uppgifter att;
Kravställare vad gäller tidsplaner i projektorganisationen
Upprätta de tidplaner som krävs för att genomföra projekten
Följa upp och rapportera status från projektgruppen till projektledningen
Arbeta med tidsplanering i offertarbeten

Placeringsorter kan vara Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå och Kiruna.


Kravspecifikation
Vi letar efter dig som:
har en examen i teknik eller ekonomi
har erfarenhet av tidsplaneringsverktyg som MS Project eller Primavera
har erfarenhet av projektledning, tidsplanering eller kontroll i industriella investeringsprojekt.
har körkort (B) då resor kan förekomma i uppdragen.
pratar svenska flytande och är mycket bra på engelska, både i tal & skrift.

Dessutom tror vi att du har:
förmågan att utveckla tidsplaner från start såväl som integration av entreprenörernas tidsplaner
förmågan att identifiera flaskhalsar i projektet och ge projektgruppen råd om detta
en god kommunikationsförmåga och visar engagemang och driv.
en önskan att utvecklas ytterligare i din roll och växa inom teamet



Ytterligare information
Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.
Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiveter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och vi vill gärna visa dig varför!
Sista ansökningsdag 2022-08-31. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi önskar din ansökan på svenska.
Välkommen att höra av dig för mer information om tjänsterna.
Kontaktuppgifter vid frågor
Sara Nordling, Sektionschef, Operational Excellence
076-8403001
[email protected]
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Produktionsplanerare till Metso i Gällivare

Metso är en världsledande leverantör till gruv-, ballast-, återvinnings-, olje-, gas-, massa-, pappers- och processindustrin. Vårt produktutbud består av utrustning och system för gruvor och ballastproduktion samt industriventiler och styrsystem. Vi stödjer våra kunder med ett brett serviceutbud och ett globalt nätverk av över 80 servicecentra och cirka 6 400 specialister inom service. Metso har en kompromisslös inställning till säkerhet. Vi utökar och fö... Visa mer
Metso är en världsledande leverantör till gruv-, ballast-, återvinnings-, olje-, gas-, massa-, pappers- och processindustrin. Vårt produktutbud består av utrustning och system för gruvor och ballastproduktion samt industriventiler och styrsystem. Vi stödjer våra kunder med ett brett serviceutbud och ett globalt nätverk av över 80 servicecentra och cirka 6 400 specialister inom service. Metso har en kompromisslös inställning till säkerhet.

Vi utökar och förstärker vårt serviceteam i Gällivare med en ny tjänst som Produktionsplanerare. Om du har erfarenhet av produktionsplanering, inköp, servicearbeten eller liknande vill vi att du söker dig till oss!

Arbetsbeskrivning
Som Produktionsplanerare ingår du i Metsos verksamhet i Gällivare.
I din roll kommer du arbeta nära produktionen och ha ett självständigt ansvar för material- samt produktionsplanering. Du kommer att ha huvudansvaret för företagets egna inhouse-produktion samt dess produktionsplanering, beredning och kostnadskalkylering.
Tjänsten kan bland annat innebära leveransbevakning, avvikelsehantering och uppföljning av analys och statistik. Fortsättningsvis innefattar rollen omfattande kontakter externt med leverantörer och kunder såväl som internt med exempelvis serviceledare och Metsos fabriker.
Kommunikationen sker via telefon och mail med svenska och engelska som arbetsspråk. Du förväntas delta aktivt på teammöten och tillsammans med dina kollegor hitta sätt att utveckla processer och befintliga rutiner.

I din roll som Produktionsplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Registrera och uppdatera leveransplaner i våra system
- Kontakt med interna och externa parter, framförallt leverantörer
- Delta i kontinuerliga förbättringsaktiviteter i det dagliga arbetet.
- Stödja och bidra i projekten med kapacitet och leveranstider
- Tillhandahålla behov och krav på inköpta material
- Skapa och underhålla tillverkningsprocesser och -strukturer
- Löpande kontakter med vårt serviceteam gällande produkter och komponenter

Placeringsort
Gällivare

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av produktion, produktionsplanering, kalkylering, beredning, innesälj eller inköp. Troligtvis har du en teoretisk utbildning inom teknik, produktion, ekonomi eller supply chain. För att lyckas i rollen krävs att du är lösningsorienterad, driven, självgående, har hög ansvarskänsla samt lätt att samarbeta med. Vi tror att du är en utåtriktad och kommunikativ person med förmågan att skapa och upprätthålla ett brett kontaktnät. Du har en god affärsförståelse; med intresse för hela värdekedjan, är analytisk, strukturerad och har lätt för att sätta dig in i nya affärssystem. Det är klart meriterande om du kan läsa ritningar och har ett tekniskt intresse.
Ditt personliga engagemang är viktigt och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet vid rekryteringen.
Arbetet innebär ett visst resande och körkort krävs för tjänsten.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett utvecklande jobb med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. I Malmfälten är vi ett 40-tal medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att få fram rätt kvalitet och volym i sin produktion.
För dig som har hög ambition att utvecklas och lyckas i din nya roll, erbjuder vi ett spännande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i en internationell miljö.

Kontaktperson
Den här rekryteringen gör Metso i samarbete med Experis. Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV och skicka in din ansökan via Experis hemsida experis.se med några rader om varför du är rätt person.
I denna rekrytering kommer vi tillämpa löpande intervjuer så det är viktigt att du söker tjänsten så fort som möjligt.

För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller e-mail: [email protected].

Välkommen med din ansökan! Visa mindre