Lediga jobb som Personalansvarig i Gällivare

Se lediga jobb som Personalansvarig i Gällivare. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gällivare som finns hos arbetsgivaren.

HR Business Partner till framtidens industriprojekt

Ansök    Jul 7    NCC AB    Personalansvarig
Nu har du en fantastisk möjlighet att vara med och bygga upp en HR- verksamhet i ett av våra nya miljardprojekt i Gällivare. Det här är jobbet för dig som gillar utmaningar och vill var med och forma hur vi bäst arbetar med våra medarbetare. Projektet växer successivt och idag är vi ca 40-medarbetare på plats från olika delar av Sverige. Tillsammans har vi en spännande och utmanande tid framför oss, fylld av ny kunskap och nya vänner. Välkommen att ta näst... Visa mer
Nu har du en fantastisk möjlighet att vara med och bygga upp en HR- verksamhet i ett av våra nya miljardprojekt i Gällivare. Det här är jobbet för dig som gillar utmaningar och vill var med och forma hur vi bäst arbetar med våra medarbetare. Projektet växer successivt och idag är vi ca 40-medarbetare på plats från olika delar av Sverige. Tillsammans har vi en spännande och utmanande tid framför oss, fylld av ny kunskap och nya vänner.
Välkommen att ta nästa steg i din karriär i ett team där engagemang, kompetens och samarbete står i centrum.
Tjänsten som HR Business Partner

Dina arbetsuppgifter är i huvudsak operativa inom områden som karriär- och utvecklingsplanering, rekrytering, omställning, lönefrågor, rehabilitering, successionsplanering samt arbetsrätt och förhandlingar. Till att börja med ligger fokus på rekrytering, onboarding och att bygga upp HR-rutiner. Utöver detta så ansvarar du för att driva mer långsiktiga HR-frågor inom enheten. Du driver och implementerar HR-frågor enligt NCC:s riktlinjer/policy.
Du har ett nära samarbete med andra HRBP-kollegor, inom NCC:s olika affärsområden. Ni stöttar varandra och delar med er av er kunskap. Du kan även få hjälp av koncern gemensamma resurser inom Rekrytering, Employer Branding, Kompetensutveckling, Arbetsmiljö, Arbetsrätt samt Compensation & Benefits.
Om Affärsområdet NCC Green Industry Transformation 

NCC Green Industry Transformation är ett nystartat affärsområde som specialiserar sig på komplexa och stora projekt i miljardklassen inom infrastruktur- och industriprojekt med fokus på framtidens Gröna Industriprojekt i Norrbotten och Västerbotten.
Din Profil som HR Business Partner

Idag arbetar du inom HR-området och har minst fem års erfarenhet av kvalificerat och brett HR-arbete. Du har en högskoleutbildning med inriktning på personal- och arbetslivsfrågor eller annan högskoleutbildning och med motsvarande erfarenhet. Har du arbetat med både tjänstemän och yrkesmedarbetare och dessutom har erfarenhet från industri- eller byggbranschen vore det en fördel för både dig och oss.
Du har van att stötta chefer och möta medarbetare i olika personalrelaterade situationer och har ett förtroendeingivande samt professionellt förhållningssätt. Vana av förhandlingar samt erfarenhet av avtalsfrågor är önskvärt. Du ingår i ett team men är van att driva många frågor självständigt.
Har du erfarenhet av att ha arbetet på en arbetsplats som är i förändring eller ett företag med snabb tillväxt är det en fördel.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Ytterligare information  

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du utgår från vårt kontor i Gällivare, men pendling från Kiruna eller Luleå kan fungera, förutsatt att du tillbringar merparten av din tid i Gällivare. Resor förekommer i tjänsten. B-körkort är ett krav. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.
NCC erbjuder

NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt lunchförmån. Ytterligare erbjudanden och rabatter hittar du via vår förmånsportal Benify. 
Kontakt och ansökan

Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta Christine Gadd Stabschef på 072-211 53 82 alternativt HR Specialist Rekrytering Monica Klersén på 070-653 90 49. Vi påbörjar vårt urval efter sista ansökningsdagen som är den 17 augusti 2025. Då annonsen ligger ute över semester ber vi därför med överseende med att eventuella frågor inte kan besvaras under v 29–31
Välkommen med din ansökan och trevlig sommar!

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor

På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
NCC - ett av de ledande företagen i Norden
Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Visa mindre

HR Business Partner Green Industry Transformation

Ansök    Dec 20    NCC AB    Personalansvarig
HR Business Partner till framtidens industriprojekt Industrins gröna omställning skapar en utveckling som saknar motsvarighet i svensk historia. Enorma investeringar planeras för att förverkliga en fossilfri framtid och just nu är det projekten i norra Sverige som är avgörande för att vi ska lyckas. Nu har du chansen att få var med och bygga upp en HR- verksamhet i ett av våra miljardprojekt i Gällivare. Ett jobb för dig som gillar utmaningar och som vill ... Visa mer
HR Business Partner till framtidens industriprojekt
Industrins gröna omställning skapar en utveckling som saknar motsvarighet i svensk historia. Enorma investeringar planeras för att förverkliga en fossilfri framtid och just nu är det projekten i norra Sverige som är avgörande för att vi ska lyckas.
Nu har du chansen att få var med och bygga upp en HR- verksamhet i ett av våra miljardprojekt i Gällivare. Ett jobb för dig som gillar utmaningar och som vill var med och påverka hur vi på bästa sätt arbetar med våra medarbetare.
Vi tänker oss att du utgår från något av våra kontor i främst Gällivare, Kiruna, Luleå, Stockholm eller Göteborg. Du kommer att ha regelbundna resor till Gällivare. Vill du hänga med oss och bli en del av framtiden?
Tjänsten som HR Business Partner



Dina arbetsuppgifter är i huvudsak operativa inom områden som karriär- och utvecklingsplanering, rekrytering, omställning, lönefrågor, rehabilitering samt arbetsrätt/förhandlingar. Till att börja med kommer fokus att ligga på rekrytering, onboarding och att bygga upp HR-rutiner. Utöver detta så ansvarar du för att driva mer långsiktiga HR-frågor inom enheten. Du driver och implementerar HR-frågor enligt NCC:s riktlinjer/policy.
Vi har ett stort och genuint fokus på att utveckla våra medarbetare och vår verksamhet i vilket du förväntas ta en aktiv roll.
Du har ett nära samarbete med dina HRBP-kollegor, inom de andra affärsområdena. Ni stöttar varandra och delar med er av er kunskap. Vi har dessutom gemensamma resurser och HR-specialister inom Rekrytering, Employer Branding, Kompetensutveckling, Arbetsmiljö, Arbetsrätt samt Compensation & Benefits.
Du rapporterar till vår administrativa chef och kommer ingå i projektets ledningsgrupp där du förväntas du ta en aktiv roll.
Om Affärsområdet NCC Green Industry Transformation
NCC Green Industry Transformation är ett nystartat affärsområde som specialiserar sig på komplexa och stora projekt i miljardklassen inom infrastruktur- och industriprojekt med fokus på framtidens Gröna Industriprojekt i Norrbotten och Västerbotten. Uppbyggnaden kommer att ske gradvis och vi är idag ca 30 medarbetare från alla delar av NCC. Från infrastruktur till Fastighetsutveckling.
Din Profil som HR Business Partner

Idag arbetar du inom HR-området och har minst fem års erfarenhet av kvalificerat och brett HR-arbete. Du har en högskoleutbildning med inriktning på personal- och arbetslivsfrågor eller annan högskoleutbildning och med motsvarande erfarenhet. Har du även arbetat med både tjänstemän och yrkesmedarbetare och dessutom har erfarenhet från industri- eller byggbranschen vore det en fördel för både dig och oss.
Du är lyhörd och har ett förtroendeingivande samt professionellt förhållningssätt. Du har erfarenhet av att möta chefer och medarbetare i olika personalrelaterade situationer då du stöttar, utmanar och kommer med förslag till lösningar. Du är van att arbeta självständigt, men vill gärna ingå i ett team.
Förhandlingsvana samt erfarenhet av avtalsfrågor är meriterande, likaså erfarenhet av förändringsledning.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Ytterligare information  

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi ser helst att du utgår ifrån Gällivare men ser även andra orter som möjliga. Resor förekommer i tjänsten. B-körkort är ett krav. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.
NCC erbjuder

NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt lunchförmån. Ytterligare erbjudanden och rabatter hittar du via vår förmånsportal Benify. 
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta Anna Norén, Stabschef, på 070-575 93 25 alternativt HR Specialist Rekrytering Monica Klersén på 070-653 90 49. Vi påbörjar vårt urval efter sista ansökningsdagen som är den 31 januari 2025. Då annonsen ligger ute över jul ber vi därför med överseende med att eventuella frågor inte kan besvaras under v 52-v 1
Välkommen med din ansökan! 

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor

På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
NCC - ett av de ledande företagen i Norden
Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Visa mindre

Skiftchef Transport

Ansök    Nov 6    Boliden Mineral AB    Personalansvarig
Boliden är ett högteknologiskt metallföretag med egna gruvor och smältverk som arbetar långsiktigt med att garantera samhällets tillgång till bas- och ädelmetaller. I ett sekel har vårt arbete varit en del av de värdekedjor som format det moderna samhället. På Boliden vet vi att metallerna vi bryter och tillgängliggör kommer att spela en avgörande roll även framöver - det som spelar roll är hur vi framställer dem. Bli en del av oss och driv förändring för ... Visa mer
Boliden är ett högteknologiskt metallföretag med egna gruvor och smältverk som arbetar långsiktigt med att garantera samhällets tillgång till bas- och ädelmetaller. I ett sekel har vårt arbete varit en del av de värdekedjor som format det moderna samhället. På Boliden vet vi att metallerna vi bryter och tillgängliggör kommer att spela en avgörande roll även framöver - det som spelar roll är hur vi framställer dem. Bli en del av oss och driv förändring för kommande generationer.?
Din roll:
I rollen som Skiftchef för Bergtransport företräder du arbetsgivare i form av att leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du arbetar aktivt med att utveckla organisation och arbetsmetoder genom att uppmuntra till samarbete, delaktighet och kunskapsspridning. Som Skiftchef bedriver du även ett aktivt arbetsmiljöarbete. Du har personalansvar för ett av våra skiftlag som arbetar inom gruppen Bergtransport. Med det ingår planering av bemanning, målsamtal, kompetensutveckling och rehabilitering.
Ditt team:
Du är direkt underställd Driftchef för Transport, Annika Järnroos, tillsammans med 4 andra Skiftchefer. Du som Skiftchef för Transport kommer arbeta i ett tätt samarbete med Skiftchefen för Lastning och Produktionsledaren för samma skiftlag. Arbetstiden är förlagd till skiftgång med förmiddag, eftermiddag och dagtid.
Dina arbetsuppgifter:
Leda och utveckla verksamhet och medarbetare
Utveckla arbetsmetoder
Aktivt arbetsmiljöarbete
Personalansvar.

Ditt bidrag:
Vi ser fram emot att jobba med dig som bygger goda relationer och samarbetar bra med andra i tvärfunktionella team. För att lyckas i rollen är du empatisk, har en god kommunikativ förmåga och är självgående. Du delar även våra värderingar omsorg, mod och ansvar. Våra förhoppningar är att våra medarbetare trivs och vill stanna länge hos oss, därför ser vi till och satsa på dig som har utvecklingsambitioner.
Det är kvalificerande med...
Gymnasieutbildning eller likvärdig kompetens
Tidigare chefserfarenheter och goda erfarenheter av att leda personal
Kommunikationsförmåga på svenska och engelska
Körkort för personbil

Det är meriterande med utbildning inom ledarskap.
Varför arbeta med oss?
På Boliden tror vi på att främja en arbetsplats där omsorg, mod och ansvar är centralt i allt vi gör. Vi erbjuder en arbetsplats där vi tror på samarbete och där det du bidrar med kommer att ha en direkt inverkan på kommande generationer. Vi är ett företag som består av ansvarsfulla och kreativa människor som alla jobbar mot samma vision; att bli den mest hållbara och respekterade metalleverantören i världen.
Ansök idag för att bli en del av något verkligt meningsfullt!
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta mig som rekryterande chef Annika Järnroos, Driftchef Transport, 073-020 31 95, [email protected] Jag uppskattar ditt intresse!
Frågor om ansökan besvaras av vår Talent Acquisition Partner Miciel Wennström, 070-203 96 60, [email protected]
Facklig information får du av
Ledarna, [email protected]
Unionen, [email protected]
SACO, [email protected]
Sista ansökningsdag: onsdag 27 november 2024.
Vänta inte med din ansökan då rekrytering sker löpande.
Om du är representant för ett rekryterande företag, vänligen avstå från att kontakta oss om denna annons. Vi uppskattar din omtanke. Visa mindre

Skiftchef Transport

Ansök    Jan 26    Boliden Mineral AB    Personalansvarig
Arbetsuppgifter Som skiftchef på Bergtransport ska du företräda arbetsgivaren, leda och utveckla verksamheten samt medarbetarna. Du arbetar aktivt med att utveckla organisation och arbetsmetoder genom att uppmuntra samarbete, delaktighet och kunskapsspridning, samt bedriva ett aktivt arbetsmiljöarbete. Du har personalansvar vilket bland annat innefattar planering av bemanning, målsamtal, kompetensutveckling och rehabilitering. Som skiftchef är du direkt un... Visa mer
Arbetsuppgifter
Som skiftchef på Bergtransport ska du företräda arbetsgivaren, leda och utveckla verksamheten samt medarbetarna. Du arbetar aktivt med att utveckla organisation och arbetsmetoder genom att uppmuntra samarbete, delaktighet och kunskapsspridning, samt bedriva ett aktivt arbetsmiljöarbete. Du har personalansvar vilket bland annat innefattar planering av bemanning, målsamtal, kompetensutveckling och rehabilitering. Som skiftchef är du direkt underställd driftchef för transport. Arbetstiden är förlagd till skiftgång med förmiddag, eftermiddag och dag.
Utbildning/Erfarenhet
Du ska ha minst gymnasieutbildning eller likvärdig kompetens. Utbildning inom ledarskap är högt meriterande.
För att lyckas inom rollen ser vi att du tidigare har arbetat som chef och har goda erfarenheter av att leda personal. Du god personlig mognad, med ett stort intresse för människor och utveckling av vår verksamhet. Som person förväntas du vara självgående, stabil, empatisk samt ha förmåga att kommunicera tydligt.
I befattningen krävs hög samarbetsförmåga med medarbetare i den egna organisationen och med övriga funktioner inom och utanför gruvavdelningen.
Du kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska och har grundläggande datakunskaper. B-körkort är ett krav.
Du som söker delar våra grundläggande värderingar; omsorg, mod och ansvar och utövar ditt ledarskap i enlighet med dessa. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö, arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar lämnas av Sektionschef Linnea Sannelind, tfn 070-388 51 82
Facklig information
Ledarna: [email protected], Unionen: [email protected], SACO: [email protected]
Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Ansökan med CV lämnas via ansökningsikon ”Ansök” i annonsen på vår hemsida www.boliden.com – Karriär – Lediga jobb
Frågor angående din ansökan besvaras av HR-Generalist Miciel Wennström på tfn 070-203 96 60 eller [email protected]
Sista ansökningsdag är 29 februari 2024
Ansök redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Vi genomför rekryteringsarbetet i egen regi, därför undanber vi oss kontakter från rekryterings- och bemanningsföretag. Visa mindre

Handledare Arbetsmarknadsenheten

Ansök    Sep 18    Gällivare kommun    Personalansvarig
Handledare till Arbetsmarknadsenheten Verksamhetsbeskrivning Arbetsmarknadsenheten (AME) består av sju olika arbetsplatser samt ansvarar för bosättningen av utrikesfödda som Migrationsverket anvisar till Gällivare. AME:s primära uppdrag är att bidra till att människor utanför den reguljära arbetsmarknaden ökar sina chanser att få en anställning på den öppna arbetsmarknaden. Ett första steg mot det målet kan vara att få en tillfällig sysselsättning vid A... Visa mer
Handledare till Arbetsmarknadsenheten


Verksamhetsbeskrivning

Arbetsmarknadsenheten (AME) består av sju olika arbetsplatser samt ansvarar för bosättningen av utrikesfödda som Migrationsverket anvisar till Gällivare. AME:s primära uppdrag är att bidra till att människor utanför den reguljära arbetsmarknaden ökar sina chanser att få en anställning på den öppna arbetsmarknaden. Ett första steg mot det målet kan vara att få en tillfällig sysselsättning vid AME, där det finns goda möjligheter att arbetspröva och skaffa arbetslivserfarenhet samt insikter om egna styrkor och begränsningar. Det är också en bra möjlighet för utrikesfödda att träffa svenskar och genom det få träning i svenska språket och chans till ett ökat socialt liv. AME:s två största samverkansparter är Arbetsförmedlingen och Migrationsverket men samverkan sker även med flera andra parter.


Arbetsuppgifter

I din roll som handledare kommer du att vara aktivt deltagande i arbetet och utföra arbetsuppgifter tillsammans med de som anvisas till enheten. Du kommer att handleda genom att muntligt och praktiskt förmedla hur olika arbetsuppgifter kan utföras. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att utföras på Alltinget vilket innebär en hel del lyfta och bära tungt, i trappor och trånga utrymmen. Ditt uppdrag och mål är att bidra till den anvisades utveckling på de områden som bedöms viktiga för att individen ska närma sig den öppna arbetsmarknaden. Du kommer att delta vid uppföljningar med den anvisade där du förväntas redovisa den anvisades framsteg och utvecklingsområden.  


Kvalifikationer

Du har erfarenhet och intresse av att arbeta med människor med skilda bakgrunder och med varierande fysiska- och psykiska begränsningar. Du har lägst gymnasieutbildning och har viss datavana. Behärskar du fler språk än svenska och engelska kan det vara meriterande. Du är socialt kompetent och service-minded. Du har B-körkort som gäller för manuell växellåda och du har körvana på lätt lastbil. Du kan snabbt ställa om när förutsättningar förändras och du är händig och kan utföra mindre reparationer. Du tar gärna initiativ och är lösningsfokuserad och kan arbeta både självständigt och i grupp. Din fysiska hälsa är god, då arbetet stundtals är fysiskt krävande.  

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Arbetstid/Varaktighet

Heltid tillsvidare. Arbetstiderna är vardagar dagtid. Provanställning kan komma att tillämpas. 


Tillträde 

Enligt överenskommelse.


Lön 

Vi tillämpar individuell lönesättning och vi vill att du anger löneanspråk i din ansökan. 


Övrigt

Gällivare kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.


Upplysningar

Enhetschef Mats Ryen, tfn 0970-81 82 01 eller

Arbetsledare Berit Johansson, tfn 0970-81 86 86


Fackliga företrädare

Kommunal 0970-81 80 00


Ansökan

Till din ansökan vill vi ha med ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.


Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp.




Arbetstid/Varaktighet

Heltid 6 månaders vikariat med eventuell möjlighet till tillsvidareanställning. Visa mindre

Konsultchef med fokus på gruvindustrin

Ansök    Dec 7    Konsultia AB    Personalansvarig
Har du kanske jobbat inom gruvindustrin och har intresse för människor och affärer som du inte fått utlopp för? I den här rollen får du kombinera affärs-, kund- och medarbetarrelationer samtidigt som du bidrar till att föra svensk industri framåt. Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda - inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på ett perfekt cv, högsta betyg eller ens rät... Visa mer
Har du kanske jobbat inom gruvindustrin och har intresse för människor och affärer som du inte fått utlopp för? I den här rollen får du kombinera affärs-, kund- och medarbetarrelationer samtidigt som du bidrar till att föra svensk industri framåt.

Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda - inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på ett perfekt cv, högsta betyg eller ens rätt utbildning. Grunden läggs under introduktionen, resten fångar du upp av erfarna kollegor och genom att utföra jobbet. Om du har rätt inställning och förmågan att växa med rollen vill säga. För det är precis vad vi är på jakt efter.

Varför vi rekryterar

Vi märker av en stark efterfrågan på vår specialistkompetens inom industribemanning och expanderar nationellt - en resa för dig som gillar att bidra till att rätt saker händer snabbt.

Vem vi söker

Du är snabblärd, strukturerad och tycker om att bygga relationer. Du behöver ingen tidigare erfarenhet av rollen men har andra positiva erfarenheter kopplat till exempelvis:

- Arbetsledning

- Arbetsmiljö med högt tempo

- Försäljning och/eller kundservice

- Gruvindustri

- Backa med kåpsläp ????

Vad du kommer att göra

Du kommer självständigt matcha och tillsätta konsulter, följa upp uppdrag hos kund, driva rekryteringsprocesser från början till slut samt ha personalansvar för konsulterna du rekryterat. Du trivs med att skapa nätverk, bygga långsiktiga relationer samt vidareutveckla och utöka affären tillsammans med befintlig kund.

För att trivas hos oss gillar du att vi

- växer genom kundfokus, stort engagemang, eget ansvar och kul på jobbet.

- arbetar med några av Sveriges starkaste industriföretag.

- tror på att låta våra medarbetare utvecklas tillsammans med oss och internrekryterar oftast när chefstjänster ska tillsättas.

Startskott
Enligt överenskommelse. Ansökan vill vi ha senast den 15 januari. Skriv några kortfattade rader om varför du söker tjänsten och länka till LinkedIn-profil, eller bifoga CV om du föredrar det.

Vid frågor vänligen kontakta Freja Bröste, platschef, [email protected]

Det bästa med att jobba på Konsultia (vi frågade några medarbetare)

FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT
En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta.

Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi både kunder och medarbetare som gör skillnad för Sverige varje dag.

Vi värdesätter en god arbetsmiljö och tror att det är en förutsättning för hållbar tillväxt och långsiktiga relationer. Vi värnar en bra balans mellan privatliv och arbetsliv där du har stora möjligheter att styra din egen arbetsdag, men också varifrån du arbetar.

Konsultia har kontor i Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå och Mora. Fler är på gång! Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se (http://www.konsultia.se/) Visa mindre

Konsultchef med fokus på gruvindustrin

Ansök    Mar 24    Konsultia AB    Personalansvarig
Har du kanske jobbat inom gruvindustrin och har intresse för människor och affärer som du inte fått utlopp för? I den här rollen får du kombinera affärs-, kund- och medarbetarrelationer samtidigt som du bidrar till att föra svensk industri framåt. Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda - inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på ett perfekt cv, högsta betyg eller ens rät... Visa mer
Har du kanske jobbat inom gruvindustrin och har intresse för människor och affärer som du inte fått utlopp för? I den här rollen får du kombinera affärs-, kund- och medarbetarrelationer samtidigt som du bidrar till att föra svensk industri framåt.

Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda - inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på ett perfekt cv, högsta betyg eller ens rätt utbildning. Grunden läggs under introduktionen, resten fångar du upp av erfarna kollegor och genom att utföra jobbet. Om du har rätt inställning och förmågan att växa med rollen vill säga. För det är precis vad vi är på jakt efter.

Varför vi rekryterar
Vi märker av en stark efterfrågan på vår specialistkompetens inom industribemanning och expanderar över hela Sverige - en resa för dig som gillar att bidra till att rätt saker händer snabbt.

Vem vi söker
Du är snabblärd, strukturerad och tycker om att bygga relationer. Du behöver ingen tidigare erfarenhet av rollen men har andra positiva erfarenheter kopplat till exempelvis:

- Arbetsledning

- Arbetsmiljö med högt tempo

- Försäljning och/eller kundservice

- Gruvindustri

- Backa med kåpsläp ????

Vad du kommer att göra
Du kommer självständigt matcha och tillsätta konsulter, följa upp uppdrag hos kund, driva rekryteringsprocesser från början till slut samt ha personalansvar för konsulterna du rekryterat. Du trivs med att skapa nätverk, bygga långsiktiga relationer samt vidareutveckla och utöka affären tillsammans med befintlig kund.

För att trivas hos oss gillar du att vi

- växer genom kundfokus, stort engagemang, eget ansvar och kul på jobbet.

- arbetar med några av Sveriges starkaste industriföretag.

- tror på att låta våra medarbetare utvecklas tillsammans med oss och internrekryterar oftast när chefstjänster ska tillsättas.

Krav
B-körkort

Startskott
Enligt överenskommelse. Ansökan vill vi ha senast den 16 april. Skriv några kortfattade rader om varför du söker tjänsten och länka till LinkedIn-profil, eller bifoga CV om du föredrar det.

Vid frågor vänligen kontakta Desiré Lindberg, tf platschef, [email protected]

Bästa med att jobba på Konsultia? Vi frågade några medarbetare!

FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT
En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta.

Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi både kunder och medarbetare som gör skillnad för Sverige varje dag.

Vi värdesätter en god arbetsmiljö och tror att det är en förutsättning för hållbar tillväxt och långsiktiga relationer. Vi värnar en bra balans mellan privatliv och arbetsliv där du har stora möjligheter att styra din egen arbetsdag, men också varifrån du arbetar.

Konsultia bedriver verksamhet från Luleå i norr till Helsingborg i söder och huvudkontoret finns i Umeå. Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se (http://www.konsultia.se/) Visa mindre

Konsultchef med fokus på gruvindustrin

Ansök    Apr 25    Konsultia AB    Personalansvarig
I den här rollen får du kombinera affärs-, kund- och medarbetarrelationer samtidigt som du bidrar till att föra svensk industri framåt. Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda - inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på ett perfekt cv, högsta betyg eller ens rätt utbildning. Grunden läggs under introduktionen, resten fångar du upp av erfarna kollegor och genom att utföra ... Visa mer
I den här rollen får du kombinera affärs-, kund- och medarbetarrelationer samtidigt som du bidrar till att föra svensk industri framåt.

Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda - inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på ett perfekt cv, högsta betyg eller ens rätt utbildning. Grunden läggs under introduktionen, resten fångar du upp av erfarna kollegor och genom att utföra jobbet. Om du har rätt inställning och förmågan att växa med rollen vill säga. För det är precis vad vi är på jakt efter.

Varför vi rekryterar
Vi växer snabbt och märker av en stark efterfrågan på vår specialistkompetens inom industribemanning - en resa för dig som gillar att bidra till att rätt saker händer snabbt.

Vem vi söker
Du är snabblärd, strukturerad och tycker om att bygga relationer. Du behöver ingen tidigare erfarenhet av rollen men har andra positiva erfarenheter kopplat till exempelvis:

- Arbetsledning
- Arbetsmiljö med högt tempo
- Försäljning och/eller kundservice
- Gruvindustri
- Backa med kåpsläp ????


Vad du kommer att göra
Du kommer självständigt matcha och tillsätta konsulter, följa upp uppdrag hos kund, driva rekryteringsprocesser från början till slut samt ha personalansvar för konsulterna du rekryterat. Du trivs med att skapa nätverk, bygga långsiktiga relationer samt vidareutveckla och utöka affären tillsammans med befintlig kund.

För att trivas hos oss gillar du att vi

- växer genom kundfokus, stort engagemang, eget ansvar och kul på jobbet.
- arbetar med några av Sveriges starkaste industriföretag.
- tror på att låta våra medarbetare utvecklas tillsammans med oss och internrekryterar oftast när chefstjänster ska tillsättas.


Krav
B-körkort

Startskott
Enligt överenskommelse. Ansökan vill vi ha senast den 16 maj. Skriv några kortfattade rader om varför du söker tjänsten och länka till LinkedIn-profil, eller bifoga CV om du föredrar det. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Desiré Lindberg, tf platschef, [email protected]

FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT
En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta.

Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi både kunder och medarbetare som gör skillnad för Sverige varje dag.

Vi värdesätter en god arbetsmiljö och tror att det är en förutsättning för hållbar tillväxt och långsiktiga relationer. Vi värnar en bra balans mellan privatliv och arbetsliv där du har stora möjligheter att styra din egen arbetsdag, men också varifrån du arbetar.

Konsultia bedriver verksamhet från Gällivare i norr till Helsingborg i söder och huvudkontoret finns i Umeå. Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se (http://www.konsultia.se/) Visa mindre

Arbetsledare till avdelningen för funktionshinder

Ansök    Feb 3    Gällivare kommun    Personalansvarig
Verksamhetsbeskrivning Avdelningen funktionshinder består av verksamheter särskildboende, dagligverksamhet och insatser inom ordinärt boende som utgår från lagen om stöd och service för personer med funktionshinder (LSS) och socialt stöd utgår från socialtjänstlagen (SoL). Avdelningen är indelad i 7 olika verksamhetsområden som har 3 arbetsledare kopplade till sig. Arbetsledarna inom funktionshinder samverkar med socialförvaltningens övriga arbetsledare in... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning
Avdelningen funktionshinder består av verksamheter särskildboende, dagligverksamhet och insatser inom ordinärt boende som utgår från lagen om stöd och service för personer med funktionshinder (LSS) och socialt stöd utgår från socialtjänstlagen (SoL). Avdelningen är indelad i 7 olika verksamhetsområden som har 3 arbetsledare kopplade till sig. Arbetsledarna inom funktionshinder samverkar med socialförvaltningens övriga arbetsledare inom avdelningen för hemvård och avdelningen för Vård och omsorg.

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare arbetar du som stöd till enhetscheferna på avdelningen och kommer att arbeta i nära samarbete med dem. Du sitter ansluten till enhetscheferna, däremot så är verksamheterna geografisk utspridda inom samhället, du ansvarar för den dagliga personalplaneringen inom verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat rekrytering av vikarier (kort- och långsiktigt), LAS/in konvertering och schemahantering. Som arbetsledare kommer du också ta emot nya vikarier och ha informationsträffar. Du kommer arbeta med systemet Timecare pool, Visma personalsystem. 
Kontakter med andra myndigheter förekommer tex migrationsverket, skattemyndigheten. Du kommer ge stöd till verksamheterna i andra administrativa arbetsuppgifter och se till att arbetsuppgifterna följer gällande lag och avtal. Du är direkt underställd avdelningschef. 

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har även goda datakunskaper. Det är meriterande om du har tidigare vana från att arbeta med personalplanering. Som person är du engagerad och noggrann och har förmåga att kommunicera och samarbeta, internt och externt. 
Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.   

Arbetstid/Varaktighet
Heltid, tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.

Tillträde
Snarast enligt överenskommelse.
Rekrytering kommer att ske fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.

Fackliga företrädare
Vision tfn 0970-818000 vx.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-02-20
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre

Arbetsledare till avdelningen för hemvård

Ansök    Mar 14    Gällivare kommun    Personalansvarig
Verksamhetsbeskrivning Avdelningen för hemvård söker arbetsledare till hemtjänstverksamheten. Hemtjänsten är uppdelad på 6 verksamhetsområden och har 3 arbetsledare kopplade till sig. Arbetsledarna på avdelningen för hemvård samverkar med socialförvaltningens övriga arbetsledare inom avdelningen för vård- och omsorg och avdelningen för funktionshinder. Arbetsuppgifter Som arbetsledare arbetar du som stöd till enhetscheferna på avdelningen och kommer att a... Visa mer
Verksamhetsbeskrivning
Avdelningen för hemvård söker arbetsledare till hemtjänstverksamheten. Hemtjänsten är uppdelad på 6 verksamhetsområden och har 3 arbetsledare kopplade till sig. Arbetsledarna på avdelningen för hemvård samverkar med socialförvaltningens övriga arbetsledare inom avdelningen för vård- och omsorg och avdelningen för funktionshinder.

Arbetsuppgifter
Som arbetsledare arbetar du som stöd till enhetscheferna på avdelningen och kommer att arbeta i nära samarbete med dem. Du sitter i nära anslutning till verksamheten och ansvarar för den dagliga personalplaneringen inom verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat rekrytering av vikarier (kort- och långsiktigt), LAS/inkonvertering och schemahantering. Som arbetsledare kommer du också ta emot nya vikarier och ha informationsträffar. Du kommer arbeta med systemet Timecare pool, Visma personalsystem och Timecare planering. 
Kontakter med andra myndigheter förekommer tex migrationsverket, skattemyndigheten. Du kommer ge stöd till verksamheterna i andra administrativa arbetsuppgifter och se till att arbetsuppgifterna följer gällande lag och avtal. Du är direkt underställd avdelningschef. 

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har även goda datakunskaper. Det är meriterande om du har tidigare vana från att arbeta med personalplanering och systemet TimeCare. Som person är du engagerad och noggrann och har förmåga att kommunicera och samarbeta, internt och externt. 
Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.   

Arbetstid/Varaktighet
Heltid, provanställning kan komma att tillämpas.

Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.

Tillträde
Snarast enligt överenskommelse.

Fackliga företrädare
Vision tfn 0970-818000 vx.

Ansökan
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.
Vi har valt våra rekryteringskanaler och önskar ingen rekryteringshjälp. Visa mindre