Lediga jobb som Miljösamordnare/Miljökoordinator i Gällivare

Se lediga jobb som Miljösamordnare/Miljökoordinator i Gällivare. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gällivare som finns hos arbetsgivaren.

VINAB söker en KMA

Är du ödmjuk, initiativtagande och självgående? Trivs du med att arbeta nära verksamheten i en roll som innebär arbete med både strategiska och operativa KMA frågor? Då kan denna tjänst vara den rätta för dig, VINAB söker en driven KMA som vill vara med på vår tillväxtresa. Om tjänsten Som KMA hos oss har du en viktig roll då du driver och stöttar vår verksamhet inom industrin i frågor gällande kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Dokumentation, kommunikati... Visa mer
Är du ödmjuk, initiativtagande och självgående? Trivs du med att arbeta nära verksamheten i en roll som innebär arbete med både strategiska och operativa KMA frågor? Då kan denna tjänst vara den rätta för dig, VINAB söker en driven KMA som vill vara med på vår tillväxtresa.

Om tjänsten
Som KMA hos oss har du en viktig roll då du driver och stöttar vår verksamhet inom industrin i frågor gällande kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Dokumentation, kommunikation, avstämning och uppföljning är alla viktiga delar som tjänsten innefattar. Du trivs med att resa runt i regionen och stötta verksamheten på ett coachande arbetssätt. Arbetet ska visa vägen framåt mot ett sunt, säkert och hållbart VINAB.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Aktivt stötta organisationens chefer och anställda i KMA relaterade frågor.
Säkerställa att organisationen arbetar enligt gällande rutiner, lagar och krav. Bevaka och informera om förändringar, samt tolka lagar och föreskrifter inom KMA området.
Driva och stödja verksamheten i arbetet med arbetsmiljöplaner, riskbedömningar och företagsinterna instruktioner, samt i utredningar av olyckor, tillbud och riskobservationer.
Driva förbättringsarbete och uppföljningar mot kund tillsammans med berörda medarbetare.
Hantera administration inom KMA-området, uppdatera och underhålla mallar, stöddokument och interna riktlinjer.
Ta fram KMA-utbildningar.
Fysisk vara ute med våra medarbetare där arbeten utförs.


Vi söker dig som
Har relevant eftergymnasial utbildning inom KMA.
Har utbildning och/eller djupa kunskaper inom lagstiftning kring kvalitet, miljö och arbetsmiljö och ISO-certifiering.
Har minst tre års erfarenhet av liknande befattning. Det är meriterande om du har erfarenhet från industrin och dess avtal.
Har goda kunskaper inom kvalitets-, miljö-, arbetsmiljö-, hälsa-, förbättrings samt säkerhetsarbete.
Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Behärskar du ryska eller finska, ser vi det som meriterande.
Har B-körkort.
Har goda datakunskaper (office-paketet). Vi ser det som meriterande om du har kunskap i IA-systemet.

?
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en driven och självgående KMA med förståelse för regelverk och standarder inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Som person är du lösningsfokuserad, kommunikativ och duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt förstår vikten av dokumentation. Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper och att du har en god samarbetsförmåga, då du kommer vara en viktig stödfunktion i organisationen. Vi värdesätter positiv attityd och att du har en stark vilja att bidra till ständig utveckling.

Övrig information:
Anställningsort: Kiruna, Gällivare, Överkalix eller Luleå.
Du kommer att rapportera till HR-chef och ingå i ett team tillsammans med Lön och HR, vilket ger stora möjligheter till erfarenhetsutbyte och gemenskap.
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Resor förekommer i tjänsten.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan senast den 13 april 2025. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Bergteamet söker en KMA-Resurs till Malmfälten

Om företaget Vill du vara med och driva säkerhets- och arbetsmiljöarbetet i en av Skandinaviens ledande aktörer inom bergarbete? Vi söker en engagerad och lösningsorienterad KMA-resurs som vill göra skillnad i Kiruna och Gällivare! Bergteamet AB grundades 1999 och är idag ett av Skandinaviens största entreprenadföretag inom bergarbete under jord. Vi är specialister på infrastrukturer under jord och utför uppdrag som omfattar schaktarbeten, bergförstärknin... Visa mer
Om företaget
Vill du vara med och driva säkerhets- och arbetsmiljöarbetet i en av Skandinaviens ledande aktörer inom bergarbete? Vi söker en engagerad och lösningsorienterad KMA-resurs som vill göra skillnad i Kiruna och Gällivare!

Bergteamet AB grundades 1999 och är idag ett av Skandinaviens största entreprenadföretag inom bergarbete under jord. Vi är specialister på infrastrukturer under jord och utför uppdrag som omfattar schaktarbeten, bergförstärkning, ort-, ramp- och tunneldrivning. Med över 200 medarbetare kombinerar vi teknisk spetskompetens med ett branschledande säkerhetstänk och effektiv problemlösning. Vårt mål är att leverera hållbara lösningar som uppfyller våra kunders höga krav och samtidigt bidra till en trygg och utvecklande arbetsmiljö för våra medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Detta är en operativ roll – här gäller det att vara fysiskt närvarande på Bergteamets verksamhetsområden.

Som KMA-resurs hos Bergteamet har du en central roll i vårt arbetsmiljöarbete, vilket är avgörande för att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö för alla våra medarbetare
Du bistår platschefer och personal i det systematiska arbetsmiljöarbetet enligt gällande regelverk och lokala föreskrifter. Genom operativ närvaro och ett strukturerat arbetssätt arbetar du proaktivt för att förhindra olyckor och tillbud.
Merparten av arbetet sker ute i fält, där du deltar aktivt i arbetsmoment och inspektioner. Detta är ingen kontorsbaserad tjänst – du förväntas vara på plats och närvarande i den dagliga verksamheten för att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

• Fysisk närvaro i fält: Du deltar aktivt i arbetsmoment och inspektioner för att säkerställa att arbetsmiljöföreskrifter följs och att arbetet utförs med hög säkerhet och kvalitet. Arbetstiden följer huvudsakligen förmiddagsskiftet.

• Proaktivt arbetsmiljöarbete: Rapportera och följa upp arbetsmiljöincidenter för att säkerställa att åtgärder vidtas och att liknande incidenter inte upprepas. Genomför regelbundna skyddsronder och inspektioner för att identifiera och åtgärda risker innan de leder till olyckor eller tillbud.

• KMA-samordning: Övervaka och samordna KMA-relaterade aspekter inom verksamheten. Delta i och leda möten om arbetsmiljö och säkerhet för att säkerställa att alla är informerade om aktuella frågor och åtgärder.

• Uppdatera riskbedömningar: Skriva och uppdatera befintliga riskbedömningar samt säkerställa att dessa är korrekt publicerade och lättillgängliga för medarbetarna.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, lösningsorienterad och har en stark förmåga att samarbeta. Du är passionerad om arbetsmiljö och säkerhet, och har en stark förmåga att lyssna, kommunicera och bygga förtroende. Du tar personligt ansvar och är van att planera och prioritera.

Kvalifikationer
Krav:
• Erfarenhet av att arbeta och köra fordon under jord är ett skall krav!
• Dokumenterad erfarenhet av arbetsmiljöarbete inom gruvindustrin.
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office.
• B-körkort samt flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:
• Erfarenhet av olycksfallsutredning.
• Erfarenhet av att skapa presentationsmaterial, manualer och guider för utbildningsändamål.

Vi erbjuder:
• Vi erbjuder en spännande och utmanande roll i en framstående organisation, med möjligheten att bidra till utveckling och förbättring av säkerhetsrutiner och arbetsmiljö.
• Du får också möjlighet till personlig och professionell utveckling i en dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor

Övrigt
Tjänsten är på heltid med placeringsort i huvudsak Kiruna, men resor till Gällivare ingår. Med anledning av ändringarna i lagen (2010:1011) om brandfarliga och explosiva varor (LBE) kan lämplighetsprövning via MSB krävas för tjänsten.

Information och kontakt
Vi välkomnar din ansökan och ser fram emot att lära känna dig! Bergteamet AB värdesätter mångfald och inkludering och uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att ansöka. Sista ansökningsdag är 2025-03-30.
I den här rekryteringen samarbetar Bergteamet med Wikan Personal.

Frågor om tjänsten besvaras per mejl av Arbetsmiljöchef Simon Stenberg. [email protected]
Vi välkomnar din ansökan och ser fram emot att lära känna dig!
Försäljning av annons- och rekryteringstjänster undanbedes.

Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se Visa mindre

Junior miljökonsult inom förorenade områden

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Motiveras du av miljöfrågor och vill skapa en hållbar framtid tillsammans med oss? Brinner du för samhällsutveck... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Jobbeskrivning
Motiveras du av miljöfrågor och vill skapa en hållbar framtid tillsammans med oss? Brinner du för samhällsutveckling och miljö? AFRY kan erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt.
Inom affärsområde Environment & Sustainability erbjuder AFRY kvalificerade konsulttjänster inom miljöområdet. I Norrbotten har AFRY i dagsläget två sektioner inom miljö, där båda sektioner består av en blandning av juniora och seniora konsulter. Tillsammans besitter vi en blandad kompetens inom bland annat förorenade områden, avfall, anmälnings- och tillståndsärenden, miljökonsekvensbeskrivningar, miljöutredningar, miljökontroller m.m. Våra kunder finns både inom den privata såväl som den kommunala och statliga sektorn. Vi erbjuder även vår miljökompetens till andra affärsområden inom AFRY.
Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Inom AFRY finns möjlighet att delta och driva teknikfrågor nationellt, där förorenade områden har ett eget teknikområde med kopplingar till universitet och forskning.
Vi hoppas att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer att göra av dig!
Huvudfokus i verksamheten inom förorenade områden är projekt- och fältarbeten samt löpande kontakt med kunder och tillsynsmyndigheter. Exempel på arbetsuppgifter och ansvar som ingår i rollen som junior miljökonsult inom förorenade områden är att:
Tillsammans med uppdragsledare planera och utföra miljötekniska markundersökningar, riskbedömningar och åtgärdsutredningar
Genomföra fältarbeten, både inom mark, vatten och byggnader
Agera miljöstöd och miljökontrollant i åtgärdsskedet
Hantera löpande kontakt med kunder, tillsynsmyndighet och avfallsanläggningar
Delta i bygg- och projektmöten, både internt och externt
Rapportskrivning samt framtagande av anmälningsärenden till tillsynsmyndighet

Då stor del av arbetsuppgifterna sker i form av fältarbete utomhus ser vi att du gillar att vara utomhus och kombinera praktiskt arbete med teoretiskt.

Kravspecifikation
På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om vem vi söker! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi värdesätter engagemang, flexibilitet och din förmåga att samarbeta med andra.
För att lyckas bra och trivas i din roll som miljökonsult söker vi dig som har:
Eftergymnasial utbildning, antingen YH eller en akademisk naturvetenskaplig/teknisk utbildning med avlagd examen inom miljöområdet eller motsvarande
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
B-körkort

Ingen tidigare arbetslivserfarenhet krävs för denna tjänst. Det är dock meriterande om du har erfarenhet inom t.ex. industri- eller infrastruktursektorn, alternativt tillsynsfrågor mot förorenade områden från kommunal sektor. Om du har tidigare erfarenhet av provtagning av jord samt grund- och ytvatten eller SGFs certifieringskurser är även detta meriterande.
Låter detta som en intressant tjänst där du passar in? Passa på att sök redan idag, urval sker löpande.
Ytterligare information
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste miljökompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Ytterligare information
AFRY erbjuder dig spännande och utmanande arbetsuppgifter anpassade efter din erfarenhet och dina utvecklingsmål. Vår arbetskultur är inkluderande och prestigelös. Vi är ett ambitiöst och stöttande team bestående av en mix juniora, mediora och seniora konsulter som gärna välkomnar fler kollegor.
Vi erbjuder flexibla lösningar där du kan kombinera ditt arbete mellan hemmet och kontoret.
Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan snarast och senast 16 juni 2024
Ansökningar hanteras löpande.
Placeringsort: Gällivare
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Kontaktperson för frågor:
Charlotte Mattsby, Gruppchef
[email protected]
010-505 10 81


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen Visa mindre

Lernia söker HMS resurser (hälsa, miljö och säkerhet)

MILJÖSAMORDNARE HMS Resurser sökes till Gällivare. Vi söker tre konsulter inom hälsa, miljö och säkerhet till vår kund i Gällivare till deras projektavdelning. • Vi söker 2 resurser som går skiftgång 7/7 • Vi söker 1 resurs som arbetar 40 h/vecka Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår 1 år till att börja med. Som HMS resurs förväntas du inom ditt uppdrag ansvara och bedriva ett aktivt arbete inom: Hälsa, miljö och säkerhet. Det innebär att d... Visa mer
MILJÖSAMORDNARE

HMS Resurser sökes till Gällivare.

Vi söker tre konsulter inom hälsa, miljö och säkerhet till vår kund i Gällivare till deras projektavdelning.

• Vi söker 2 resurser som går skiftgång 7/7
• Vi söker 1 resurs som arbetar 40 h/vecka

Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår 1 år till att börja med.

Som HMS resurs förväntas du inom ditt uppdrag ansvara och bedriva ett aktivt arbete inom: Hälsa, miljö och säkerhet. Det innebär att du som HMS resurs ska vara den fysiska personen ute på plats och representera bolaget och driva frågorna med stort engagemang, ansvar och med ett tydligt ledarskap. I din roll kommer du även att ha en del administrativa arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak:

- Vara beställarens representant på arbetsplatsen samt vid behov på möten inom projektet.

- Rapportera avvikelser.
- Granska arbetsberedningar och riskanalyser.
- Deltaga på skydds- och miljöronder.
- Vara behjälplig och tillse att entreprenören bedriver sitt systematiska arbetsmiljöarbete.
- Vara behjälplig och tillse att uppföljning av renhållning och avfallshantering sker.
- Vara behjälplig och tillse att uppföljning av kemiska produkter och att efterlevnad finns på användning (skydd etc.).
- Tillse att beställaren efterlever AFS 1999:03.
- Tillse att entreprenör efterlever säkra lyft.
- Tillse att entreprenör efterlever heta arbeten.
- Tillse att entreprenör efterlever AFS 1999:03.
- Tillse att det systematiskt arbetas med arbetstillstånd och arbetsberedningar och att det delges HMS ansvarig.
- Sköta introduktion- och säkerhetsutbildningar.
- Uppdatera materialet kring introduktion- och säkerhetsutbildningarna.
- Ta fram månadsbrevet och även skicka ut det.
- Avvikelsehantering och uppföljning.
- Vid behov utföra handläggning.
- Ta fram arbetsmiljöplan för projektet.
- Vid behov ta fram miljö- och kvalitetsplan för projektet.
- Revidera mallar.

Framtagande av HMS statistik:
- Veckouppföljning
- Inför byggmöten
- Sammanställning projektavslut.
- Även andra statistikuppföljningar kan tänka behövas tas fram.

- Vid behov representera projektets HMS avdelning vid bygg- och startmöten.
- Vid behov medverka på riskanalyser.
- Vid behov medverka på utredningsmöten.
- Dela ansvaret kring bilarna som projektavdelningen har till förfogande.
- Övriga arbetsuppgifter kring HMS arbete och administration kan tillkomma.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsmiljö och säkerhetsarbete. Du är bra på att planera och samordna och hålla kontakt med leverantörer och externa partner.

Goda kunskaper i svenska och engelska.

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Obs! Kort ansökningsperiod! Urval sker omgående, så skicka in din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta Sara Jonsson [email protected]

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Miljökonsult till Gällivare

Företagsbeskrivning Motiveras du av miljöfrågor och vill skapa en hållbar framtid tillsammans med oss? Brinner du för samhällsutveckling och miljö? AFRY kan erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt. AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle och är rankat som en av Sveriges mest populä... Visa mer
Företagsbeskrivning
Motiveras du av miljöfrågor och vill skapa en hållbar framtid tillsammans med oss? Brinner du för samhällsutveckling och miljö? AFRY kan erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt.
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri - Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle!
Jobbeskrivning
Vi söker nu dig som vill vara med och stärka och utveckla vårt tjänsteerbjudande inom miljö i Gällivare!
Våra uppdrag varierar men vårt tjänsteerbjudande innefattar bland annat projektledning, förorenade områden, förorenade byggnader, miljökonsekvensbeskrivningar, avfall, miljörevisioner, tillståndsärenden och miljöstöd inom industri- och infrastrukturprojekt.
Våra kunder hittar du bland annat inom kommunala verksamheter, tillverkningsindustrin samt inom transport- och infrastruktursektorn.
Tillsammans med andra konsulter på AFRY är du en del av en helhetslösning och du får möjlighet att utveckla förståelse för olika delar i ett projekt. Hos oss på AFRY blir du även en del av ett internationellt nätverk av miljökonsulter som alla drivs av att skapa framtidens lösningar.
Kravspecifikation
Vi söker dig som har ca 2 års erfarenhet eller mer inom något av våra tjänsteområden. Beroende på dina erfarenheter och kompetenser anpassar vi tjänsten för att nå gemensamma mål.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi värdesätter engagemang, flexibilitet och förmåga att samarbeta med andra. För att lyckas bra och trivas i din roll som miljökonsult söker vi dig som har:
En akademisk naturvetenskaplig eller teknisk utbildning med avlagd examen inom miljöområdet eller motsvarande
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
B-körkort

Ytterligare information
AFRY erbjuder dig spännande och utmanande arbetsuppgifter anpassade efter din erfarenhet och dina utvecklingsmål. Vår arbetskultur är inkluderande och prestigelös. Vi är ett ambitiöst och stöttande team bestående av en mix juniora, mediora och seniora konsulter som gärna välkomnar fler kollegor.
Vi erbjuder flexibla lösningar där du kan kombinera ditt arbete mellan hemmet och kontoret.
Placeringsort: Gällivare


Sista ansökningsdag är 31 januari 2023.
Ansökningar hanteras löpande.


Kontaktperson för frågor:
Nadia Sandström, Sektionschef
[email protected]
010-505 13 62


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Miljösamordnare med inriktning avfall

.Arbetsuppgifter Att hantera avfall på ett effektivt och hållbart sätt är viktigt för Boliden Aitik. Vi söker nu en självgående och driven ledare för vår avfallshantering i världens effektivaste koppardagbrott. Som miljösamordnare är du vår expert inom avfallsfrågor, driver utvecklingsfrågor och deltar i projekt inom ditt område. Du kommer att arbeta med att planera, driva, dokumentera och följa upp vårt arbete med avfallshantering. Vi har många spännande... Visa mer
.Arbetsuppgifter
Att hantera avfall på ett effektivt och hållbart sätt är viktigt för Boliden Aitik. Vi söker nu en självgående och driven ledare för vår avfallshantering i världens effektivaste koppardagbrott.
Som miljösamordnare är du vår expert inom avfallsfrågor, driver utvecklingsfrågor och deltar i projekt inom ditt område. Du kommer att arbeta med att planera, driva, dokumentera och följa upp vårt arbete med avfallshantering. Vi har många spännande projekt på gång. Under året kommer bland annat en ny återvinningscentral att anläggas. Du är spindeln i nätet och ansvarar för kontakten med avfallsentreprenörer. Som miljösamordnare tillhör du sektionen för yttre miljö tillhörande avdelningen Hållbarhet och Service. Du kommer att ha mycket kontakt och samverkan med linjeorganisationen där merparten av avfallet genereras. I din roll ingår även att ha externa kontakter såsom återvinningsföretag och bransch-organisationer. Målet är att vi ska arbeta proaktivt för att bli ännu bättre i vår hantering.
Arbetet är dagtid med möjlighet till flex och tjänsten är placerad i Aitik, Gällivare.
Utbildning/Erfarenhet
Vi vill att du har niversitets-/högskoleutbildning inom miljö eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdigt. Vi vill gärna att du har kunskap om relevant lagstiftning inom ämnesområdet. Meriterande är om du har några års erfarenhet av praktisk och administrativ hantering inom avfallsområdet. Utbildningar inom ADR, säkerhetsrådgivning och/eller brandskydd samt ledarskapserfarenhet är även det meriterande.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, god datavana samt körkort, klass B är ett krav.
Som person trivs du att möta människor och är skicklig på att kommunicera i tal och skrift. Du är självgående, får saker att hända, arbetar strukturerat och levererar med hög kvalitet. Vi tror också att du tycker om att dela kunskap, engagera, stödja och coacha.
Du som söker delar våra grundläggande värderingar; omsorg, mod och ansvar och utövar ditt ledarskap i enlighet med dessa. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö, arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar angående tjänsten lämnas av Sektionschef Åsa Sjöblom, 0970-72 91 62, [email protected]

Facklig information
Simon Granström, Ledarna tfn 070-2285823, Anders Karlsson, Unionen tfn 0970-72 90 69, Holger Rilinger, SACO tfn 0910-775759.
Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Ansökan med CV lämnas via ansökningsikon ”Ansök” i annonsen på vår hemsida www.boliden.com – Karriär – Lediga jobb.
Frågor angående din ansökan besvaras av HR Anna-Lena Olofsson, tfn 070-508 59 37, [email protected]
Sista ansökningsdag är 19 juni 2022.
Urval och intervjuer sker löpande.
Vi genomför rekryteringsarbetet i egen regi varför vi undanber oss kontakter från rekryterings- och bemanningsföretag. Visa mindre

Lernia söker HMS Resurs till Gällivare

MILJÖSAMORDNARE HMS Resurs sökes till Gällivare. Vi söker en konsult inom hälsa, miljö och säkerhet till projektavdelningen i Gällivare. Uppdraget är på heltid med start i augusti och till att börja med till november med god möjlighet till förlängning. Som HMS resurs förväntas du inom ditt uppdrag ansvara och bedriva ett aktivt arbete inom: Hälsa, miljö och säkerhet. Det innebär att du som HMS resurs ska vara den fysiska personen ute på plats och repres... Visa mer
MILJÖSAMORDNARE

HMS Resurs sökes till Gällivare.

Vi söker en konsult inom hälsa, miljö och säkerhet till projektavdelningen i Gällivare. Uppdraget är på heltid med start i augusti och till att börja med till november med god möjlighet till förlängning.

Som HMS resurs förväntas du inom ditt uppdrag ansvara och bedriva ett aktivt arbete inom: Hälsa, miljö och säkerhet. Det innebär att du som HMS resurs ska vara den fysiska personen ute på plats och representera bolaget och driva frågorna med stort engagemang, ansvar och med ett tydligt ledarskap. I din roll kommer du även att ha en del administrativa arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak:

- Vara beställarens representant på arbetsplatsen samt vid behov på möten inom projektet.

- Rapportera avvikelser.

- Granska arbetsberedningar och riskanalyser.

- Deltaga på skydds- och miljöronder.

- Vara behjälplig och tillse att entreprenören bedriver sitt systematiska arbetsmiljöarbete.

- Vara behjälplig och tillse att uppföljning av:

• renhållning och avfallshantering sker.
• kemiska produkter och att efterlevnad finns på användning (skydd etc.)

- Tillse att entreprenörer efterlever AFS 1999:03, säkra lyft, heta arbeten.

- Tillse att beställaren efterlever AFS 1999:03.

- Tillse att det systematiskt arbetas med arbetstillstånd och arbetsberedningar och att det delges HMS ansvarig.

- Sköta introduktion- och säkerhetsutbildningar.

- Uppdatera materialet kring introduktion- och säkerhetsutbildningarna.

- Ta fram månadsbrevet och även skicka ut det.

- Avvikelsehantering & uppföljning, vid behov utföra handläggning.

- Ta fram arbetsmiljöplan för projektet.

- Vid behov ta fram miljö- & kvalitetsplan för projektet.

- Revidera mallar.

- Framtagande av HMS statistik (med veckouppföljning) inför byggmöten och sammanställning vid projektavslut.

- Vid behov representera projektets HMS avdelning vid bygg/start möten.

- Vid behov medverka på riskanalyser.

- Vid behov medverka på utredningsmöten.

- Dela ansvaret kring bilarna som projektavdelningen har till förfogande.

- Övriga arbetsuppgifter kring HMS arbete kan tillkomma.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsmiljö och säkerhetsarbete. Du är bra på att planera och samordna och hålla kontakt med leverantörer och externa partner.

Goda kunskaper i svenska och engelska.

Urval sker omgående, så skicka in din ansökan redan idag!

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Obs! Kort ansökningsperiod.

För frågor om tjänsten - kontakta Sara Jonsson [email protected]

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Lernia söker HMS Resurs till Gällivare

MILJÖSAMORDNARE HMS Resurs sökes till Gällivare. Vi söker en konsult inom hälsa, miljö och säkerhet till projektavdelningen i Gällivare. Uppdraget är på heltid med start i augusti och till att börja med till november med god möjlighet till förlängning. Som HMS resurs förväntas du inom ditt uppdrag ansvara och bedriva ett aktivt arbete inom: Hälsa, miljö och säkerhet. Det innebär att du som HMS resurs ska vara den fysiska personen ute på plats och repres... Visa mer
MILJÖSAMORDNARE

HMS Resurs sökes till Gällivare.

Vi söker en konsult inom hälsa, miljö och säkerhet till projektavdelningen i Gällivare. Uppdraget är på heltid med start i augusti och till att börja med till november med god möjlighet till förlängning.

Som HMS resurs förväntas du inom ditt uppdrag ansvara och bedriva ett aktivt arbete inom: Hälsa, miljö och säkerhet. Det innebär att du som HMS resurs ska vara den fysiska personen ute på plats och representera bolaget och driva frågorna med stort engagemang, ansvar och med ett tydligt ledarskap. I din roll kommer du även att ha en del administrativa arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak:

- Vara beställarens representant på arbetsplatsen samt vid behov på möten inom projektet.

- Rapportera avvikelser.

- Granska arbetsberedningar och riskanalyser.

- Deltaga på skydds- och miljöronder.

- Vara behjälplig och tillse att entreprenören bedriver sitt systematiska arbetsmiljöarbete.

- Vara behjälplig och tillse att uppföljning av:

• renhållning och avfallshantering sker.
• kemiska produkter och att efterlevnad finns på användning (skydd etc.)

- Tillse att entreprenörer efterlever AFS 1999:03, säkra lyft, heta arbeten.

- Tillse att beställaren efterlever AFS 1999:03.

- Tillse att det systematiskt arbetas med arbetstillstånd och arbetsberedningar och att det delges HMS ansvarig.

- Sköta introduktion- och säkerhetsutbildningar.

- Uppdatera materialet kring introduktion- och säkerhetsutbildningarna.

- Ta fram månadsbrevet och även skicka ut det.

- Avvikelsehantering & uppföljning, vid behov utföra handläggning.

- Ta fram arbetsmiljöplan för projektet.

- Vid behov ta fram miljö- & kvalitetsplan för projektet.

- Revidera mallar.

- Framtagande av HMS statistik (med veckouppföljning) inför byggmöten och sammanställning vid projektavslut.

- Vid behov representera projektets HMS avdelning vid bygg/start möten.

- Vid behov medverka på riskanalyser.

- Vid behov medverka på utredningsmöten.

- Dela ansvaret kring bilarna som projektavdelningen har till förfogande.

- Övriga arbetsuppgifter kring HMS arbete kan tillkomma.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsmiljö och säkerhetsarbete. Du är bra på att planera och samordna och hålla kontakt med leverantörer och externa partner.

Goda kunskaper i svenska och engelska.

Urval sker omgående, så skicka in din ansökan redan idag!

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Obs! Kort ansökningsperiod, 24 juli.

För frågor om tjänsten - kontakta Sara Jonsson [email protected]

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Arbetsmiljösamordnare Automation

Under kommande åren kommer förarlösa gruvtruckar att införas i Aitik vilket innebär stora förändringar i hur verksamheten bedrivs. Vi söker dig som vill vara med och driva denna förändring och skapa framtidens Aitik. För genomförandet av Truckautomationsprojektet kommer en dedikerad projektavdelning att etableras och där kommer du att ingå. Arbetsuppgifter Vi söker dig som har kunskap och ett stort intresse att arbeta med EHS – Hälsa, Arbetsmiljö och Säker... Visa mer
Under kommande åren kommer förarlösa gruvtruckar att införas i Aitik vilket innebär stora förändringar i hur verksamheten bedrivs. Vi söker dig som vill vara med och driva denna förändring och skapa framtidens Aitik. För genomförandet av Truckautomationsprojektet kommer en dedikerad projektavdelning att etableras och där kommer du att ingå.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har kunskap och ett stort intresse att arbeta med EHS – Hälsa, Arbetsmiljö och Säkerhet. Du kommer ansvara för att utveckla och delta i EHS-arbete på plats för att säkerställa kontinuerliga förbättringar, att interna och externa regler och förordningar uppfylls. I din roll ingår även att säkerställa EHS kring nya arbetssätt och nya roller i organisationen, kopplat till automationsdrift. Du kommer att vara en del av arbetsgruppen kring Lagar och Förordningar med uppgift att driva riskidentifiering, riskbedömningar och uppföljning av åtgärder som ska genomföras i samband med detta.
I ditt ansvarsområde ingår bland annat att
· Analysera, utvärdera, förbättra EHS-processer inklusive ledningssystemet.
· Utföra och delta i riskbedömningar.
· Projektledare eller projektmedlem i förbättringsprojekt.
· Informera och utbilda organisationen.
· Var expert och stötta organisationen med EHS-kunskap.
· Delta i projektplanering för att uppfylla företagets mål.
· Ansvarig för EHSQ-standarder och uppföljning.
· Bidrar till Boliden Aitik och koncernens framgång och tillväxt.
· Projektledning för resursplanering och projektkontroll (PPS).
· Andra relevanta uppgifter som kan krävas från tid till annan.
Du kommer att vara ordförande i tilldelad kommitté eller utvecklingsgrupp. I din roll ingår även att bistå vid externa kontakter såsom branschorganisationer, leverantörer och studiebesök.
Tjänsten är placerad i Aitik, Gällivare och du kommer att rapportera till Avdelningschef för Truckautomation och kommer att ingå i den centrala projektgruppen och i underprojektet kring Lagar och Förordningar.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, civilingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdigt. Du har en bakgrund med specialistkompetens inom EHS och dess lagstiftning. Meriterande är om du har några års erfarenhet av EHS eller liknande arbete inom gruvindustrin och/eller tungindustri. Ledarskaps- och förhandlingserfarenhet är även det meriterande för denna tjänst eftersom du kommer att vara en viktig förändringsledare i organisationen.
Som person är du kvalitetsmedveten, noggrann och analytisk. Du är en naturlig ledare med öppen kommunikation som tycker att samarbete är en självklar utgångspunkt. Du tar initiativ, har ett strukturerat och målinriktat arbetssätt. Tar ansvar och driver processer där dokumentation är en viktig del. Har välgrundade och tydliga värderingar och du entusiasmeras av att arbeta EHS och ser framtiden i autonom gruvproduktion.
Ett krav är att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt Körkort, klass B.
Du som söker delar våra grundläggande värderingar; omsorg, mod och ansvar och utövar ditt ledarskap i enlighet med dessa. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö, arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar lämnas av Avdelningschef Rikard Mäki tfn 070–299 82 53 eller [email protected]
Facklig information
Simon Granström, Ledarna tfn 070-228 58 23, Anders Karlsson Unionen tfn 0970-72 90 69, Holger Rilinger, SACO tfn 0910-70 57 59.
Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Ansökan med CV lämnas via ansökningsikon ”Ansök” i annonsen på vår hemsida www.boliden.com – Karriär – Lediga jobb.
Frågor angående din ansökan besvaras av HR Anna-Lena Olofsson tfn 070-508 59 37 eller [email protected]
Sista ansökningsdag är den 6 juni 2022
Urval och intervjuer sker löpande.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes då vi sköter rekryteringen själva. Visa mindre

Projektledare till Miljö (vik)

Om företaget LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern som erbjuder hållbara järnmalms-, mineral- och specialprodukter. Vi leder omställningen av järn- och stålindustrin och vår plan är att utveckla koldioxidfria processer och produkter fram till år 2045. Sedan 1890 har vi utvecklats genom unika innovationer och tekniklösningar och drivs framåt av mer än 4 500 medarbetare i 12 länder. LKAB-koncernen omsatte cirka 49 miljarder kronor år 2021. www.l... Visa mer
Om företaget
LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern som erbjuder hållbara järnmalms-, mineral- och specialprodukter. Vi leder omställningen av järn- och stålindustrin och vår plan är att utveckla koldioxidfria processer och produkter fram till år 2045. Sedan 1890 har vi utvecklats genom unika innovationer och tekniklösningar och drivs framåt av mer än 4 500 medarbetare i 12 länder. LKAB-koncernen omsatte cirka 49 miljarder kronor år 2021. www.lkab.com
Om tjänsten
Stabsfunktionen Miljö och Säkerhet inom affärsområde Järnmalm arbetar för att LKAB ska kunna bedriva och utveckla en hållbar verksamhet på ett ansvarsfullt sätt.
Vi söker nu en vikarierande projektledare för en föräldraledighet inom sektionen för Miljötillstånd.
I huvudsak innebär rollen att du kommer initiera och driva miljörelaterade utredningar och projekt kopplade till miljötillståndsansökningar enligt miljöbalken.
Inom sektionen finns, sju befintliga seniora kollegor och vi arbetar även tätt tillsammans med andra sakkunniga.
Dina kvalifikationer
Krav:
• Relevant högskoleutbildning
• Körkort, lägst B
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift, framförallt svenska men även engelska. Meriterande erfarenheter:
• Erfarenhet av projektarbete
• Erfarenhet av arbete med tillstånd och miljölagstiftning
• Erfarenhet av LKAB:s verksamhet
• Kunskaper om miljöfrågor inom industriella verksamheter Som person är du:
• Ansvarstagande och Lösningsorienterad
• Strukturerad • Intresserad av miljö- och hållbarhetsfrågor
• Bra på att se samband, helhetsperspektiv
• Kommunikativ och bra på att samarbeta.
Som projektledare vill vi utveckla dig till att kunna arbeta självständigt och drivande och själv kunna prioritera ditt arbete. För att nå dit uppmuntrar och möjliggör vi kompetensutveckling inom tex projektledning och andra relevanta områden beroende på din bakgrund. Hos oss är det viktigt att ha ett inkluderande klimat där alla känner sig välkomna och vi ser fram emot att du tar med dig nya idéer och synsätt till oss.
Vi erbjuder
Ett jobb i ett högteknologisk, internationellt gruvföretag med storskalig verksamhet på en global, konkurrensutsatt marknad. Vi erbjuder, förutom Sveriges vackraste natur alldeles runt hörnet, midnattssol och norrsken också del i företagets belöningssystem, friskvård, tandvård samt andra aktiviteter för vår personal.
Övrig information
För ytterligare information, kontakta gärna Sektionschef Stina Eriksson 0980-71230
Du är välkommen att skicka in din ansökan komplett med personligt brev och CV/meritförteckning och den behöver vara oss tillhanda senast 2022-06-15.
Rekrytering sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Fackliga kontakter:
Unionen Södra - Per Ola Eriksson, 0920-380 76 Visa mindre

Avfallssamordnare

Arbetsuppgifter Att hantera avfall på ett effektivt och hållbart sätt är viktigt för Boliden Aitik. Vi söker nu en ny självgående och driven ledare för vår avfallshantering i världens effektivaste koppardagbrott. Som avfallssamordnare är du vår expert inom avfallsfrågor, driver utvecklingsfrågor och deltar i projekt inom ditt område. Du kommer att arbeta med att planera, driva och följa upp vårt arbete med avfallshantering. Vi har många spännande projekt p... Visa mer
Arbetsuppgifter
Att hantera avfall på ett effektivt och hållbart sätt är viktigt för Boliden Aitik.
Vi söker nu en ny självgående och driven ledare för vår avfallshantering i världens effektivaste koppardagbrott. Som avfallssamordnare är du vår expert inom avfallsfrågor, driver utvecklingsfrågor och deltar i projekt inom ditt område. Du kommer att arbeta med att planera, driva och följa upp vårt arbete med avfallshantering. Vi har många spännande projekt på gång. Under året kommer bland annat en ny återvinningscentral att anläggas. Du kommer att vara lokal kontaktperson för avfallsentreprenader. Planen är att du längre fram även kommer att vara arbetsledare för egenanställd personal som arbetar på ÅVC.
Som avfallssamordnare tillhör du för sektionen för yttre miljö tillhörande avdelningen Hållbarhet och Service. Du kommer att ha mycket kontakt och samverkan med linjeorganisationen där merparten av avfallet genereras. Du kommer även att ha externa kontakter såsom återvinningsföretag och branschorganisationer. Målet är att vi ska arbeta proaktivt för att bli ännu bättre i vår hantering.
Arbetet är dagtid med möjlighet till flex. Då arbetet innebär ett nära samarbete med driftorganisationen och övriga stödfunktioner ser vi helst att personen har sin arbetsplats i Aitik.
Utbildning/Erfarenhet
Vi vill att du har universitets- /högskoleutbildning inom naturvetenskap och/eller teknik eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdigt. Vi ser även att du har goda kunskaper om relevant lagstiftning inom ämnesområdet. Meriterande är om du har några års erfarenhet av avfalls- eller godstransport-branschen och utbildningar inom ADR, säkerhetsrådgivning och/eller brandskydd.
B-körkort är ett krav samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person trivs du att möta människor och är skicklig på att kommunicera i tal och skrift. Du är självgående, får saker att hända, arbetar strukturerat och levererar med hög kvalitet. Vi tror också att du tycker om att dela kunskap, engagera, stödja och coacha.
Du som söker delar våra grundläggande värderingar; omsorg, mod och ansvar och utövar ditt ledarskap i enlighet med dessa. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö, arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar angående tjänsten lämnas av Åsa Sjöblom, 0970-72 91 62.
Facklig information
Simon Granström, Ledarna tfn 070-2285823, Anders Karlsson Unionen tfn 0970-72 90 69, Holger Rilinger, SACO tfn 0910-775759.
Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Ansökan med CV lämnas via ansökningsikon ”Ansök” i annonsen på vår hemsida www.boliden.com – Karriär – Lediga jobb.
Frågor angående din ansökan besvaras av HR Anna-Lena Olofsson, tfn 070-508 59 37.
Sista ansökningsdag är 20 april 2022.
Urval och intervjuer sker löpande.
Vi genomför rekryteringsarbetet i egen regi varför vi undanber oss kontakter från rekryterings- och bemanningsföretag. Visa mindre

Rubrik

MILJÖSAMORDNARE HMS Resurs sökes till Gällivare. Vi söker en konsult inom hälsa, miljö och säkerhet till projektavdelningen i Gällivare. Uppdraget är på heltid med start i april och till att börja med i 7 månader med god möjlighet till förlängning. Som HMS resurs förväntas du inom ditt uppdrag ansvara och bedriva ett aktivt arbete inom: Hälsa, miljö och säkerhet. Det innebär att du som HMS resurs ska vara den fysiska personen ute på plats och represente... Visa mer
MILJÖSAMORDNARE

HMS Resurs sökes till Gällivare.

Vi söker en konsult inom hälsa, miljö och säkerhet till projektavdelningen i Gällivare. Uppdraget är på heltid med start i april och till att börja med i 7 månader med god möjlighet till förlängning.

Som HMS resurs förväntas du inom ditt uppdrag ansvara och bedriva ett aktivt arbete inom: Hälsa, miljö och säkerhet. Det innebär att du som HMS resurs ska vara den fysiska personen ute på plats och representera bolaget och driva frågorna med stort engagemang, ansvar och med ett tydligt ledarskap. I din roll kommer du även att ha en del administrativa arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak:

- Vara beställarens representant på arbetsplatsen samt vid behov på möten inom projektet.

- Rapportera avvikelser.

- Granska arbetsberedningar och riskanalyser.

- Deltaga på skydds- och miljöronder.

- Vara behjälplig och tillse att entreprenören bedriver sitt systematiska arbetsmiljöarbete.

- Vara behjälplig och tillse att uppföljning av:

• renhållning och avfallshantering sker.
• kemiska produkter och att efterlevnad finns på användning (skydd etc.)

- Tillse att entreprenörer efterlever AFS 1999:03, säkra lyft, heta arbeten.

- Tillse att beställaren efterlever AFS 1999:03.

- Tillse att det systematiskt arbetas med arbetstillstånd och arbetsberedningar och att det delges HMS ansvarig.

- Sköta introduktion- och säkerhetsutbildningar.

- Uppdatera materialet kring introduktion- och säkerhetsutbildningarna.

- Ta fram månadsbrevet och även skicka ut det.

- Avvikelsehantering & uppföljning, vid behov utföra handläggning.

- Ta fram arbetsmiljöplan för projektet.

- Vid behov ta fram miljö- & kvalitetsplan för projektet.

- Revidera mallar.

- Framtagande av HMS statistik (med veckouppföljning) inför byggmöten och sammanställning vid projektavslut.

- Vid behov representera projektets HMS avdelning vid bygg/start möten.

- Vid behov medverka på riskanalyser.

- Vid behov medverka på utredningsmöten.

- Dela ansvaret kring bilarna som projektavdelningen har till förfogande.

- Övriga arbetsuppgifter kring HMS arbete kan tillkomma.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsmiljö och säkerhetsarbete. Du är bra på att planera och samordna och hålla kontakt med leverantörer och externa partner.

Goda kunskaper i svenska och engelska.

Urval sker omgående, så skicka in din ansökan redan idag!

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Obs! Kort ansökningsperiod, 27 februari.

För frågor om tjänsten - kontakta Sara Jonsson 072-206 08 97 alt. [email protected]

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Lernia söker HMS Resurs till Gällivare

MILJÖSAMORDNARE HMS Resurs sökes till Gällivare. Vi söker en konsult inom hälsa, miljö och säkerhet till projektavdelningen i Gällivare. Uppdraget är på heltid med start i april och till att börja med i 7 månader med god möjlighet till förlängning. Som HMS resurs förväntas du inom ditt uppdrag ansvara och bedriva ett aktivt arbete inom: Hälsa, miljö och säkerhet. Det innebär att du som HMS resurs ska vara den fysiska personen ute på plats och represente... Visa mer
MILJÖSAMORDNARE

HMS Resurs sökes till Gällivare.

Vi söker en konsult inom hälsa, miljö och säkerhet till projektavdelningen i Gällivare. Uppdraget är på heltid med start i april och till att börja med i 7 månader med god möjlighet till förlängning.

Som HMS resurs förväntas du inom ditt uppdrag ansvara och bedriva ett aktivt arbete inom: Hälsa, miljö och säkerhet. Det innebär att du som HMS resurs ska vara den fysiska personen ute på plats och representera bolaget och driva frågorna med stort engagemang, ansvar och med ett tydligt ledarskap. I din roll kommer du även att ha en del administrativa arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak:

- Vara beställarens representant på arbetsplatsen samt vid behov på möten inom projektet.

- Rapportera avvikelser.

- Granska arbetsberedningar och riskanalyser.

- Deltaga på skydds- och miljöronder.

- Vara behjälplig och tillse att entreprenören bedriver sitt systematiska arbetsmiljöarbete.

- Vara behjälplig och tillse att uppföljning av:

• renhållning och avfallshantering sker.
• kemiska produkter och att efterlevnad finns på användning (skydd etc.)

- Tillse att entreprenörer efterlever AFS 1999:03, säkra lyft, heta arbeten.

- Tillse att beställaren efterlever AFS 1999:03.

- Tillse att det systematiskt arbetas med arbetstillstånd och arbetsberedningar och att det delges HMS ansvarig.

- Sköta introduktion- och säkerhetsutbildningar.

- Uppdatera materialet kring introduktion- och säkerhetsutbildningarna.

- Ta fram månadsbrevet och även skicka ut det.

- Avvikelsehantering & uppföljning, vid behov utföra handläggning.

- Ta fram arbetsmiljöplan för projektet.

- Vid behov ta fram miljö- & kvalitetsplan för projektet.

- Revidera mallar.

- Framtagande av HMS statistik (med veckouppföljning) inför byggmöten och sammanställning vid projektavslut.

- Vid behov representera projektets HMS avdelning vid bygg/start möten.

- Vid behov medverka på riskanalyser.

- Vid behov medverka på utredningsmöten.

- Dela ansvaret kring bilarna som projektavdelningen har till förfogande.

- Övriga arbetsuppgifter kring HMS arbete kan tillkomma.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsmiljö och säkerhetsarbete. Du är bra på att planera och samordna och hålla kontakt med leverantörer och externa partner.

Goda kunskaper i svenska och engelska.

Urval sker omgående, så skicka in din ansökan redan idag!

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Obs! Kort ansökningsperiod, 27 februari.

För frågor om tjänsten - kontakta Sara Jonsson 072-206 08 97 alt. [email protected]

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Lernia söker HMS Resurs till Gällivare

MILJÖSAMORDNARE HMS Resurs sökes till Gällivare. Vi söker en konsult inom hälsa, miljö och säkerhet till projektavdelningen i Gällivare. Uppdraget är på heltid med start i april och till att börja med i 7 månader med god möjlighet till förlängning. Som HMS resurs förväntas du inom ditt uppdrag ansvara och bedriva ett aktivt arbete inom: Hälsa, miljö och säkerhet. Det innebär att du som HMS resurs ska vara den fysiska personen ute på plats och represente... Visa mer
MILJÖSAMORDNARE

HMS Resurs sökes till Gällivare.

Vi söker en konsult inom hälsa, miljö och säkerhet till projektavdelningen i Gällivare. Uppdraget är på heltid med start i april och till att börja med i 7 månader med god möjlighet till förlängning.

Som HMS resurs förväntas du inom ditt uppdrag ansvara och bedriva ett aktivt arbete inom: Hälsa, miljö och säkerhet. Det innebär att du som HMS resurs ska vara den fysiska personen ute på plats och representera bolaget och driva frågorna med stort engagemang, ansvar och med ett tydligt ledarskap. I din roll kommer du även att ha en del administrativa arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak:

- Vara beställarens representant på arbetsplatsen samt vid behov på möten inom projektet.

- Rapportera avvikelser.

- Granska arbetsberedningar och riskanalyser.

- Deltaga på skydds- och miljöronder.

- Vara behjälplig och tillse att entreprenören bedriver sitt systematiska arbetsmiljöarbete.

- Vara behjälplig och tillse att uppföljning av:

• renhållning och avfallshantering sker.
• kemiska produkter och att efterlevnad finns på användning (skydd etc.)

- Tillse att entreprenörer efterlever AFS 1999:03, säkra lyft, heta arbeten.

- Tillse att beställaren efterlever AFS 1999:03.

- Tillse att det systematiskt arbetas med arbetstillstånd och arbetsberedningar och att det delges HMS ansvarig.

- Sköta introduktion- och säkerhetsutbildningar.

- Uppdatera materialet kring introduktion- och säkerhetsutbildningarna.

- Ta fram månadsbrevet och även skicka ut det.

- Avvikelsehantering & uppföljning, vid behov utföra handläggning.

- Ta fram arbetsmiljöplan för projektet.

- Vid behov ta fram miljö- & kvalitetsplan för projektet.

- Revidera mallar.

- Framtagande av HMS statistik (med veckouppföljning) inför byggmöten och sammanställning vid projektavslut.

- Vid behov representera projektets HMS avdelning vid bygg/start möten.

- Vid behov medverka på riskanalyser.

- Vid behov medverka på utredningsmöten.

- Dela ansvaret kring bilarna som projektavdelningen har till förfogande.

- Övriga arbetsuppgifter kring HMS arbete kan tillkomma.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsmiljö och säkerhetsarbete. Du är bra på att planera och samordna och hålla kontakt med leverantörer och externa partner.

Goda kunskaper i svenska och engelska.

Urval sker omgående, så skicka in din ansökan redan idag!

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Obs! Kort ansökningsperiod, 27 februari.

För frågor om tjänsten - kontakta Sara Jonsson 072-206 08 97 alt. [email protected]

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Samordnare tillredningen

Boliden söker Samordnare tillredningen Till Aitikgruvan Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består i huvudsak att samordna resurserna för damm- och halkbekämpning samt uppdatera och utveckla arbetsrutiner och arbetssätt. Det kan exempelvis vara nya kartor, kontaktlistor. I arbetet ingår det att fortlöpande följa väderprognoser och planera åtgärder samt att aktivt söka förbättringsåtgärder för att jobba mot bättre miljöprestanda och ekonomi. Arbetsuppgifte... Visa mer
Boliden söker
Samordnare tillredningen
Till Aitikgruvan

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i huvudsak att samordna resurserna för damm- och halkbekämpning samt uppdatera och utveckla arbetsrutiner och arbetssätt. Det kan exempelvis vara nya kartor, kontaktlistor. I arbetet ingår det att fortlöpande följa väderprognoser och planera åtgärder samt att aktivt söka förbättringsåtgärder för att jobba mot bättre miljöprestanda och ekonomi. Arbetsuppgifterna består även att dokumentera utförda åtgärder och samarbete med entreprenörer både inom och utanför Sveriges gränser. Du är även ordförande för Aitiks Trafikgrupp bland annat arbetar med trafikplanering och skyltning.
Du rapporterar till tillredningschefen och har ett nära samarbete med transportsamordnaren. Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Uppdraget är tidsbegränsat under ett år.


Utbildning/Erfarenhet
Du bör ha gymnasiekompetens eller kunskap inhämtad på annat sätt samt erfarenhet från arbete i gruva. Du bör ha grundläggande datakunskaper. I befattningen krävs god förmåga att samarbeta med både medarbetare i den egna organisationen och entreprenörer. Som person har du ansvarskänsla, ser en utmaning i ständiga förbättringar och har god förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Kommunikativ förmåga är betydelsefullt och ledarerfarenhet är meriterande. God engelska i både tal och skrift är ett krav. Du ska ha goda kunskaper inom Maximo samt tidigare erfarenhet av arbete inom gruva.

Upplysningar
Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande fram till sista ansökan. Vi ber dig därför att skicka in din ansökan snarast .
Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av Sektionschef Håkan Martinsson på tfn 0970-72 95 06.

Facklig information
Anders Johansson Ledarna tfn 0970-72 95 63, Anders Karlsson Unionen tfn 0970-72 92 69, Holger Rilinger, SACO tfn 0910-70 57 59.

Ansökan
Vi arbetar aktivt för en jämställd arbetsplats och välkomnar därför både kvinnliga och manliga sökande. Ansökan med CV lämnas via ansökningsikon ”Ansök nu” I Visa mindre

KMA-samordnare

KMA-samordnare Om företaget / verksamheten LKAB är en internationell högteknologisk gruv- och mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte cirka 31 miljarder kronor 2019 och har cirka 4 300 anställda i 12 länder, rymmer även indust... Visa mer
KMA-samordnare

Om företaget / verksamheten
LKAB är en internationell högteknologisk gruv- och mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte cirka 31 miljarder kronor 2019 och har cirka 4 300 anställda i 12 länder, rymmer även industrimineraler, borrsystem, tågtransporter, bergtjänster och fastighetsbolag.

Om tjänsten
LKAB står inför ett viktigt arbete med att maximera produktionen i våra befintliga anläggningar samtidigt som vi ska utveckla ny teknik, nya arbetssätt och planera för nästa generations processer. En spännande förändringsresa, som vi hoppas att du vill följa med på.
Som KMA-samordnare hos oss arbetar du verksamhetsnära med frågor inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Du har ett nära samarbete med cheferna och de olika arbetsplatserna inom verksamheten.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hålla i utbildningar, ta fram underlag för och driva utvecklings- och förbättringsåtgärder, bistå med information om och tolkning av lagar och regler. Du medverkar i olycksfalls- och tillbudsutredningar, sammanställer, rapporterar och analyserar händelser samt ansvarar för myndighetskontakter inom arbetsmiljöområdet.

Dina kvalifikationer
Som person är du driven, engagerad och har ett genuint intresse av KMA-frågor. Du är strukturerad och initiativrik, har en god kommunikationsförmåga och lätt för att samarbeta i grupp såväl som självständigt.
Du har en akademisk examen inom arbetsmiljö eller miljö eller annat som kombinerat med relevant erfarenhet bedöms likvärdigt. Erfarenheter av arbete inom industrin är meriterande.
Tjänsten kräver B-körkort.
Engagemang, Nytänkande och Ansvar är viktiga ledord för dig i ditt dagliga arbete. Hos oss på LKAB är det viktigt att ha ett inkluderande klimat där alla känner sig välkomna och vi ser fram emot de nya tankar, idéer och synsätt som du har med dig.

Vi erbjuder
Ett jobb i en högteknologisk, internationell gruv- och mineralkoncern med storskalig verksamhet på en global, konkurrensutsatt marknad. Vi kan erbjuda friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter, tandvård samt andra aktiviteter för vår personal.

Övrig information
Välkommen in med CV och personligt brev senast dag månad år. För mer information om tjänsten vänligen kontakta Avdelningschefer Per Brännman 070-342 1399 eller David Alldén 070-319 6274
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Inför rekryteringsarbetet har LKAB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Fackliga kontakter:
Saco: Annika Taavoniku, 0970-79532, Unionen: Per-Ola Eriksson, 0920-38076, Ledarna: Christer Olofsson, 0970-76584. Visa mindre

Miljötekniker sökes

Miljötekniker sökes Om företaget / verksamheten LKAB är en internationell högteknologisk gruv- och mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte cirka 31 miljarder kronor 2019 och har cirka 4 300 anställda i 12 länder, rymmer även in... Visa mer
Miljötekniker sökes

Om företaget / verksamheten
LKAB är en internationell högteknologisk gruv- och mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte cirka 31 miljarder kronor 2019 och har cirka 4 300 anställda i 12 länder, rymmer även industrimineraler, borrsystem, tågtransporter, bergtjänster och fastighetsbolag.

Om tjänsten
KMA-avdelningen i Malmberget söker en Miljötekniker.
Vill du vara en viktig pusselbit i LKAB:s miljöarbete och söker ett arbete som innebär stor frihet, variation samt en hel del skoterkörning så kan detta vara jobbet för dig.
Som Miljötekniker har du som huvuduppgift att tillsammans med Miljöingenjör planera och självständigt säkerställa att verksamhetsortens egenkontroll inom miljöområdet genomförs enligt föreskrivna kontrollprogram. Du är rådgivande, informerande, koordinerande, kontrollerande och rapporterande till verksamhetsansvariga, KMA samt central Miljöstab inom ditt område.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig med en naturvetenskaplig/teknisk eftergymnasial utbildning och/eller flerårig erfarenhet inom motsvarande arbetsuppgifter. Då arbetet innebär att arbeta operativt i fält med provtagning är det viktigt att du trivs med praktiskt, fysiskt och självständigt arbete utomhus. Det är också viktigt att du har hög social kompetens då arbetet innebär dagliga kontakter med verksamheten och samarbete inom den egna avdelningen. Meriterande är om du redan är certifierad vattenprovtagare.
Körkort B och Skoterkort krävs för befattningen.
Anställningsform: Tillsvidare
Stationeringsort: Malmberget

Vi erbjuder
Ett jobb i en högteknologisk, internationell gruv- och mineralkoncern med storskalig verksamhet på en global, konkurrensutsatt marknad. Vi kan erbjuda friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter, tandvård samt andra aktiviteter för vår personal.

Övrig information
För ytterligare information kring tjänsten: Linda Karlsson TF Avdelningschef KMA Södra Divisionen, Tfn 0970-772449.
Du är välkommen att skicka in din ansökan via länken senast 2020-08-20. Visa mindre

Operativ arbetsmiljösamordnare till Malmförädlingen

Om företaget / verksamhetenLKAB är en internationell högteknologisk gruv- och mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte cirka 26 miljarder kronor 2018 och har cirka 4 200 anställda i 12 länder, rymmer även industrimineraler, borrsy... Visa mer
Om företaget / verksamhetenLKAB är en internationell högteknologisk gruv- och mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte cirka 26 miljarder kronor 2018 och har cirka 4 200 anställda i 12 länder, rymmer även industrimineraler, borrsystem, tågtransporter, bergtjänster och fastighetsbolag.KMA avdelningen är en stödfunktion inom LKAB. Vi finns i två avdelningar, Norra och Södra. KMA Södra breddar nu kompetensen i företaget inom området arbetsmiljö, där vi söker en operativ arbetsmiljösamordnare.Om tjänstenVi söker dig som vill arbeta långsiktigt, kreativt och hållbart med arbetsmiljö!Som Arbetsmiljösamordnare hos oss arbetar du nära KMA-utvecklare, sektionschefer och produktionschefer.Du kommer vara med att följa upp, utveckla och förbättra arbetsmiljöarbetet inom Malmförädlingen. Där ingår bland annat att upprätta riskbedömningar, skyddsronder, hitta och implementera metoder för att uppfylla lagar och regler, samordna och hålla i utbildningar i arbetsmiljö samt vara delaktig i utvecklingen av vårt riskhanteringssystem.Vi erbjuder en intressant arbetsplats där du får möjligheter att utvecklas och utmanas.Dina kvalifikationerVi söker dig som brinner för det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du har lätt för att intressera och motivera andra i arbetsmiljöfrågor. Du är duktig på att se samband och lösningar för att kunna förebygga risker i arbetet och trivs bäst då du får arbeta tillsammans med andra.Vi söker dig med en högskoleutbildning inom Arbetsmiljö eller motsvarande. Du har erfarenhet att arbeta operativt med arbetsmiljöfrågor. Du behöver god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du får gärna ha jobbat inom gruva eller industrin tidigare så att du lätt kan få en förståelse för verksamheten, dess behov och utmaningar.Engagemang, Nytänkande och Ansvar är viktiga ledord för dig i ditt dagliga arbete. Hos oss på LKAB är det viktigt att ha ett inkluderande klimat där alla känner sig välkomna och vi ser fram emot de nya tankar, idéer och synsätt som du har med dig.Vi erbjuderEtt jobb i en högteknologisk, internationell Mineralkoncern med storskalig verksamhet på en global, konkurrensutsatt marknad. Vi kan erbjuda del i företagets belöningssystem, förmåner som studiestöd och tandvård, friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter inom malmfälten samt andra aktiviteter inom LKABs föreningar inom ex friluftsliv eller konst.Övrig informationDagtid med stationeringsort Malmberget.Välkommen in med CV och personligt brev senast 27 oktober 2019. För mer information om tjänsten vänligen kontakta:Lars Tano Avdelningschef KMA Södra DivisionenTel +46 010 144 36281e-post: [email protected]:Monika Sammelin Avdelningschef Södra MalmförädlingenTel: +46 (0)970 79 135e-post: [email protected]ör rekryteringsarbetet har LKAB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.Fackliga kontakter:Unionen Södra - Per Ola Eriksson, 0920-38076SACO-klubben Södra - Annika Taavoniku, 0970-79532Ledarna Södra - Stefan Tallfjärd, 0970-79561 Visa mindre