Lediga jobb som Key account manager i Gällivare

Se lediga jobb som Key account manager i Gällivare. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Gällivare som finns hos arbetsgivaren.

KAM till Metso i Norrbotten

Ansök    Mar 13    Experis AB    Key account manager
Metso är en föregångare inom hållbar teknik, kompletta lösningar och tjänster för ballastproduktion, mineralbearbetning och metallförädling världen över. Genom att öka kundernas energi- och vatteneffektivitet, öka deras produktivitet och minska miljömässiga risker med vår expertis inom produkter och bearbetning, är vi en partner för positiv förändring. Metso har sitt huvudkontor i Helsingfors, Finland och har över 16 000 anställda i över 50 länder och för... Visa mer
Metso är en föregångare inom hållbar teknik, kompletta lösningar och tjänster för ballastproduktion, mineralbearbetning och metallförädling världen över. Genom att öka kundernas energi- och vatteneffektivitet, öka deras produktivitet och minska miljömässiga risker med vår expertis inom produkter och bearbetning, är vi en partner för positiv förändring.

Metso har sitt huvudkontor i Helsingfors, Finland och har över 16 000 anställda i över 50 länder och försäljningen för 2022 var cirka 5.3 miljarder euro. Företaget är noterat på Helsingforsbörsen (Nasdaq Helsinki). metso.com, twitter.com/metsoofficial

Metso förvärvade under hösten 2023 Ab A. Häggblom Oy, ett privatägt finskt ingenjörs- och tillverkningsföretag. Företagets huvudsakliga erbjudande omfattar truckflak och skopor för gruvdrift. Häggbloms tjänsteportfölj omfattar slitdelar, renovering av flak och skopor samt relaterade fälttjänster. Förvärvet kommer att bredda Metsos erbjudande inom flak och skopor genom att tillhandahålla kompletta lösningar för lastning och materialtransport samt stärka företagets position på eftermarknaden. Målet är att nyttja Häggbloms starka kompetens inom teknik och tillverkning i samarbete med befintliga partners på regional och global basis.





Nu söker vi en Säljare till Norrbotten inom affärsområdet Loading and Hauling

Arbetsuppgifter:
Vi söker en serviceinriktad och driven Key Account Manager till vår sälj- och serviceorganisation i Norrbotten. Som KAM på Metso är du en viktig kugge i vårt arbete med att stärka vår position på marknaden. Rollen innebär att du aktivt besöker våra befintliga kunder samt verkar proaktivt och uppsökande mot potentiella kunder. Du ansvarar för försäljning av Metsos produkter och tjänster och för att kundrelationerna sköts affärsmässigt på en hög servicenivå. Specifikt kommer du arbeta med försäljning av skopor, flak, slitdelar och relaterad service inom Loading and Hauling i Sverige. Din roll innebär stor frihet under ansvar och du planerar själv din egen arbetsdag.

Placeringsort:
På ett av våra kontor i Luleå, Gällivare eller Kiruna

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet av att arbeta med teknisk försäljning eller har ambition och intresse för att utveckla dig. Har du erfarenhet från just vår bransch är det mycket meriterande. Som person är du driven, självständig och förtroendeingivande med ett långsiktigt tänkesätt.

På grund av rollens självständighet behöver du vara en strukturerad person som följer upp dina möten, är tillgänglig för dina kunder och för dina kollegor på Metso samt att du håller dina löften. Du har eget budgetansvar vilket innebär att du drivs av att arbeta mot högt uppsatta egna mål. Du kan ta motgångar och sporras av framgångar. Du behärskar engelska i tal och skrift och har goda datorkunskaper. Kunskap i finska är klart meriterande.
Arbetet innebär resande och körkort krävs för tjänsten.

För dig som har hög ambition att utvecklas och lyckas i din nya roll, erbjuder vi ett spännande och utmanande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i en internationell miljö.


Kontaktperson:
I denna rekrytering samarbetar Metso med Jefferson Wells, Manpower Groups rekryteringsenhet för ledare och specialister.
Om du har frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på mobil 070-270 27 67 eller e-mail: [email protected]

Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan snarast och senast 10 april 2024. Visa mindre

Elektroskandia söker Regionsäljare till Gällivare

Vi marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen. Koncernen har idag 44 000 anställda i 40 länder, spridda över fem kontinenter.  I vår position mellan tillverkare och slutkund, vill vi vara mycket mer än en passiv länk i en kedja. Vi strävar efter att med våra sy... Visa mer
Vi marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter.

Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen. Koncernen har idag 44 000 anställda i 40 länder, spridda över fem kontinenter.  I vår position mellan tillverkare och slutkund, vill vi vara mycket mer än en passiv länk i en kedja. Vi strävar efter att med våra system och vår erfarenhet, bidra till ökad effektivitet och lönsamhet i kundernas inköps- och säljorganisation.

Bland Elektroskandias kunder finns en oerhörd spännvidd. Vi arbetar med enmansföretagaren, likaväl som med världsomspännande koncerner. Servicenivån ska i båda fallen överträffa förväntningarna. Vi strävar alltid efter att anlita de främsta leverantörerna i världen - och vi lagerför mer än 40 000 artiklar som vi garanterar är framme dagen efter beställning.

Om tjänsten

Trivs du i en roll där du får arbeta med försäljning och relationskapande? Gillar du frihet under ansvar och att proaktivt hitta de bästa lösningarna? Vill du arbeta för ett företag som fokuserar på hållbarhet, präglas av en familjär organisationskultur och har en utvecklande miljö? Då kan du vara den utesäljaren Elektroskandia söker!

Vi söker ambitiösa och engagerade medarbetare som vill vara med och forma vår framgångssaga i denna spännande region. Ta del av vårt expanderande team och bli en del av Elektroskandias framtid i Region Nord.

Arbetsuppgifter

Som säljare hos oss erbjuder vi dig ett omväxlande och stimulerande arbete. Du kommer ha frihet under ansvar för att leverera resultat och driva ditt eget kundteam. Du får möjlighet att genomföra kundbesök hos både nya och befintliga kunder. Tillsammans med vårt tekniska innesäljteam, butiker och andra stödfunktioner som marknad och logistik arbetar du för att hitta de bästa lösningarna för våra kunder.

Din roll som utesäljare innebär att du ger förtroendeingivande information om Elektroskandias produkter och tjänster till våra kunder.

Kvalifikationer

- Gymnasiekompetens inom elteknik eller erfarenhet av motsvarande bransch
- Erfarenhet av sälj är meriterande
- Meriterande är även erfarenhet av teknisk försäljning
- B-körkort är ett krav

Inför en anställning hos oss på Elektroskandia genomför vi en bakgrundskontroll.

Eftersom vi arbetar för en ökad mångfald på Elektroskandia, ser vi därför en gärna en bredd på ansökningarna med olika bakgrunder och kompetenser.

Villkor

Elektroskandia ger dig möjligheten att arbeta inom en global koncern som satsar på hållbara och långsiktiga lösningar. Vi är stolta över att vara en del av en bransch som aktivt bidrar till en bättre värld. Med vår globala räckvidd genom Sonepar och vår familjära känsla inom Elektroskandia får du både styrkan i en stor organisation och gemenskapen i ett nära team. Vi värdesätter din utveckling och strävar efter att du ska trivas och blomstra i din roll tillsammans med vårt företag. Denna tjänst har bra ersättningsnivå samt ett bonusprogram och tjänstebil.



Har vi fångat ditt intresse?
I denna rekrytering arbetar vi med AxÖ Consulting som löpande går igenom ansökningar och bjuder in till intervjuer. Tjänsten kan därför komma att tillsättas före ansökningstiden löper ut. Sista dagen att ansöka är den 1:a oktober. Har du frågor angående tjänsten eller vill veta mer om Elektroskandia är du varmt välkommen att kontakta Johan Rosenqvist AxÖ Consulting 070-326 78 56



Elektroskandia Sverige AB är en del av Sonepar-koncernen som idag är världens största och ledande elgrossist. Vi marknadsför och säljer elmateriel och systemlösningar till en bred och diversifierad kundbas inom teknikområdena kraft/automation, tele/data, säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter.  Vi äger varumärkena Cylinda och Cardi.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Projektsäljare

Ansök    Jul 12    Randstad AB    Key account manager
Arbetsbeskrivning  Vi söker en Projektsäljare till en marknadsledande och samhällsviktig aktör inom uthyrning av flexibla byggnader som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor. Vi söker dig som har en bred byggteknisk profil med flerårig erfarenhet av projektutveckling och försäljning. I rollen som Projektsäljare är det du som ansvarar för att utveckla försäljningen inom v... Visa mer
Arbetsbeskrivning
 Vi söker en Projektsäljare till en marknadsledande och samhällsviktig aktör inom uthyrning av flexibla byggnader som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor.

Vi söker dig som har en bred byggteknisk profil med flerårig erfarenhet av projektutveckling och försäljning. I rollen som Projektsäljare är det du som ansvarar för att utveckla försäljningen inom våra uthyrnings byggnader. Det är en bred roll med möjlighet för intern utveckling. 

Vi erbjuder dig en trygg och stabil arbetsgivare som värnar om dig som medarbetare. Här ges du frihet under ansvar att på ett självständigt sätt lägga upp ditt arbete. Rollen utgår från hemmakontor och vi ser att du med stor fördel bor norrut som tex Luleå eller Umeå.



Varmt välkommen med din ansökan! Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. 
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Jeanette Walters ([email protected]

Ansvarsområden


Identifiera och hitta nya affärsmöjligheter.
Bevaka marknaden  
Planera, uppsöka och genomföra kundbesök
Skapa förtroende och långsiktiga kundrelationer




Kvalifikationer


Du är en driven och anpassningsbar person som trivs i miljöer där det händer mycket. 
Du tar stort eget ansvar och har en förmåga att söka upp affärsmöjligheter. 
Grundläggande teknisk/ ekonomisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande
En bakgrund inom fastighet, gärna uthyrning av lokaler
Erfarenhet från husbyggnation 
Relevant erfarenhet av att arbeta med  både privata och offentliga affärer
Erfarenhet av budgetansvar med kostnadsuppföljning
God teknisk förståelse, kunna läsa och förstå ritningar.
Skicklig kommunikatör med mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Engelska då detta är koncernspråk
Du har goda förutsättningar att kunna resa i tjänsten
B-körkort
Erfarenhet från att själv ha ansvarat för hela säljprocessen, från start till mål




Om företaget
 
Vi är en ledande aktör i Norden inom uthyrningsbyggnader och har egen tillverkning. Vi sysselsätter över 250 medarbetare. Huvudmaterialet i våra byggnader är nordiskt trä.


Varje byggnad som vi uppför är anpassad till precis den användning kunden önskar. Det kan vara en förskola, skola eller ett kontor. När kunden inte längre behöver modulerna flyttar vi dem till en ny plats eller återanvänder delar av uppställningen på en ny plats. Visa mindre

Area Sales Manager

Ansök    Maj 22    Randstad AB    Key account manager
Arbetsbeskrivning Är du en driven och analytisk person som har erfarenhet av affärsrelationer mot offentlig sektor? Nu söker Parmaco förstärkning i form av en Area Sales Manager! Parmaco är en marknadsledande och samhällsviktig aktör inom uthyrning av flexibla byggnader som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor. Dina kunskaper och din förmåga att kommunicera och skapa fö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och analytisk person som har erfarenhet av affärsrelationer mot offentlig sektor? Nu söker Parmaco förstärkning i form av en Area Sales Manager! Parmaco är en marknadsledande och samhällsviktig aktör inom uthyrning av flexibla byggnader som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor.

Dina kunskaper och din förmåga att kommunicera och skapa förtroende samt hur du bygger relationer/nätverk internt och externt blir helt avgörande för hur väl du lyckas i tjänsten. Hög marknadsnärvaro är direkt avgörande för din och vår framgång. Du drivs av att göra affärer med fokus på långsiktighet och förtroende samt är en utpräglad teamspelare. Tillväxt och utvecklingsmöjligheter triggar dig och du är en person som alltid ser framåt.

Parmaco erbjuder dig en trygg och stabil arbetsplats som värnar om dig som medarbetare. Här ges du frihet under ansvar att på ett självständigt sätt styra ditt arbete med stöd från kollegor. 

Varmt välkommen med din ansökan! Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. 
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Jeanette Walters ([email protected]) telefonnummer 0733434766

Ansvarsområden
Identifiera och hitta nya affärsmöjligheter
? Bevaka marknaden  
? Planera, uppsöka och genomföra kundbesök
? Skapa förtroende och långsiktiga kundrelationer och på så sätt säkerställa att kunden väljer Parmaco som sin självklara partner. 

Kvalifikationer
Du är en driven och anpassningsbar person som trivs i miljöer där det händer mycket. Du tar stort eget ansvar och har en förmåga att söka upp affärsmöjligheter. 

För att vara framgångsrik i rollen  ser vi att du har: 
? Grundläggande teknisk/ ekonomisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande
? Relevant erfarenhet av att arbeta med offentliga affärer
? Erfarenhet av budgetansvar med kostnadsuppföljning
? God teknisk förståelse, kunna läsa och förstå ritningar och med vana att arbeta med projektförsäljning
? Skicklig kommunikatör med mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Engelska då detta är koncernspråk
? Bra kontaktnät i norra Sverige
? Du har goda förutsättningar att kunna resa i tjänsten
? B-körkort
? Erfarenhet från att själv ha ansvarat för hela säljprocessen, från start till mål

Vi ser det även som meriterande om du har: 

? En bakgrund inom fastighet, uthyrning av lokaler
? Erfarenhet från husbyggnation 

Om företaget
Vi är en ledande aktör i Norden inom uthyrningsbyggnader och har egen tillverkning. Vi sysselsätter över 250 medarbetare. Huvudmaterialet i våra byggnader är nordiskt trä.


Varje byggnad som vi uppför är anpassad till precis den användning kunden önskar. Det kan vara en förskola, skola eller ett kontor. När kunden inte längre behöver modulerna flyttar vi dem till en ny plats eller återanvänder delar av uppställningen på en ny plats. Visa mindre

Area Sales Manager

Ansök    Maj 29    Randstad AB    Key account manager
Arbetsbeskrivning Är du en driven och analytisk person som har erfarenhet av affärsrelationer mot offentlig sektor? Nu söker Parmaco förstärkning i form av en Area Sales Manager! Parmaco är en marknadsledande och samhällsviktig aktör inom uthyrning av flexibla byggnader som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor. Dina kunskaper och din förmåga att kommunicera och skapa fö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och analytisk person som har erfarenhet av affärsrelationer mot offentlig sektor? Nu söker Parmaco förstärkning i form av en Area Sales Manager! Parmaco är en marknadsledande och samhällsviktig aktör inom uthyrning av flexibla byggnader som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor.

Dina kunskaper och din förmåga att kommunicera och skapa förtroende samt hur du bygger relationer/nätverk internt och externt blir helt avgörande för hur väl du lyckas i tjänsten. Hög marknadsnärvaro är direkt avgörande för din och vår framgång. Du drivs av att göra affärer med fokus på långsiktighet och förtroende samt är en utpräglad teamspelare. Tillväxt och utvecklingsmöjligheter triggar dig och du är en person som alltid ser framåt.

Parmaco erbjuder dig en trygg och stabil arbetsplats som värnar om dig som medarbetare. Här ges du frihet under ansvar att på ett självständigt sätt styra ditt arbete med stöd från kollegor. 

Varmt välkommen med din ansökan! Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. 
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Jeanette Walters ([email protected]) telefonnummer 0733434766

Ansvarsområden
Identifiera och hitta nya affärsmöjligheter
? Bevaka marknaden  
? Planera, uppsöka och genomföra kundbesök
? Skapa förtroende och långsiktiga kundrelationer och på så sätt säkerställa att kunden väljer Parmaco som sin självklara partner. 

Kvalifikationer
Du är en driven och anpassningsbar person som trivs i miljöer där det händer mycket. Du tar stort eget ansvar och har en förmåga att söka upp affärsmöjligheter. 

För att vara framgångsrik i rollen  ser vi att du har: 
? Grundläggande teknisk/ ekonomisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande
? Relevant erfarenhet av att arbeta med offentliga affärer
? Erfarenhet av budgetansvar med kostnadsuppföljning
? God teknisk förståelse, kunna läsa och förstå ritningar och med vana att arbeta med projektförsäljning
? Skicklig kommunikatör med mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Engelska då detta är koncernspråk
? Bra kontaktnät i norra Sverige
? Du har goda förutsättningar att kunna resa i tjänsten
? B-körkort
? Erfarenhet från att själv ha ansvarat för hela säljprocessen, från start till mål

Vi ser det även som meriterande om du har: 

? En bakgrund inom fastighet, uthyrning av lokaler
? Erfarenhet från husbyggnation 

Om företaget
Vi är en ledande aktör i Norden inom uthyrningsbyggnader och har egen tillverkning. Vi sysselsätter över 250 medarbetare. Huvudmaterialet i våra byggnader är nordiskt trä.


Varje byggnad som vi uppför är anpassad till precis den användning kunden önskar. Det kan vara en förskola, skola eller ett kontor. När kunden inte längre behöver modulerna flyttar vi dem till en ny plats eller återanvänder delar av uppställningen på en ny plats. Visa mindre

Area Sales Manager

Ansök    Jun 15    Randstad AB    Key account manager
Arbetsbeskrivning Är du en driven och analytisk person som har erfarenhet av affärsrelationer mot offentlig sektor? Nu söker Parmaco förstärkning i form av en Area Sales Manager! Parmaco är en marknadsledande och samhällsviktig aktör inom uthyrning av flexibla byggnader som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor. Dina kunskaper och din förmåga att kommunicera och skapa fö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och analytisk person som har erfarenhet av affärsrelationer mot offentlig sektor? Nu söker Parmaco förstärkning i form av en Area Sales Manager! Parmaco är en marknadsledande och samhällsviktig aktör inom uthyrning av flexibla byggnader som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor.

Dina kunskaper och din förmåga att kommunicera och skapa förtroende samt hur du bygger relationer/nätverk internt och externt blir helt avgörande för hur väl du lyckas i tjänsten. Hög marknadsnärvaro är direkt avgörande för din och vår framgång. Du drivs av att göra affärer med fokus på långsiktighet och förtroende samt är en utpräglad teamspelare. Tillväxt och utvecklingsmöjligheter triggar dig och du är en person som alltid ser framåt.

Parmaco erbjuder dig en trygg och stabil arbetsplats som värnar om dig som medarbetare. Här ges du frihet under ansvar att på ett självständigt sätt styra ditt arbete med stöd från kollegor. 

Varmt välkommen med din ansökan! Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. 
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Jeanette Walters ([email protected]) telefonnummer 0733434766

Ansvarsområden
Identifiera och hitta nya affärsmöjligheter
? Bevaka marknaden  
? Planera, uppsöka och genomföra kundbesök
? Skapa förtroende och långsiktiga kundrelationer och på så sätt säkerställa att kunden väljer Parmaco som sin självklara partner. 

Kvalifikationer
Du är en driven och anpassningsbar person som trivs i miljöer där det händer mycket. Du tar stort eget ansvar och har en förmåga att söka upp affärsmöjligheter. 

För att vara framgångsrik i rollen  ser vi att du har: 
? Grundläggande teknisk/ ekonomisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande
? Relevant erfarenhet av att arbeta med offentliga affärer
? Erfarenhet av budgetansvar med kostnadsuppföljning
? God teknisk förståelse, kunna läsa och förstå ritningar och med vana att arbeta med projektförsäljning
? Skicklig kommunikatör med mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Engelska då detta är koncernspråk
? Bra kontaktnät i norra Sverige
? Du har goda förutsättningar att kunna resa i tjänsten
? B-körkort
? Erfarenhet från att själv ha ansvarat för hela säljprocessen, från start till mål

Vi ser det även som meriterande om du har: 

? En bakgrund inom fastighet, uthyrning av lokaler
? Erfarenhet från husbyggnation 

Om företaget
Vi är en ledande aktör i Norden inom uthyrningsbyggnader och har egen tillverkning. Vi sysselsätter över 250 medarbetare. Huvudmaterialet i våra byggnader är nordiskt trä.


Varje byggnad som vi uppför är anpassad till precis den användning kunden önskar. Det kan vara en förskola, skola eller ett kontor. När kunden inte längre behöver modulerna flyttar vi dem till en ny plats eller återanvänder delar av uppställningen på en ny plats. Visa mindre

Area Sales Manager

Ansök    Maj 4    Randstad AB    Key account manager
Arbetsbeskrivning Är du en driven och analytisk person som har erfarenhet av affärsrelationer mot offentlig sektor? Nu söker Parmaco förstärkning i form av en Area Sales Manager! Parmaco är en marknadsledande och samhällsviktig aktör inom uthyrning av flexibla byggnader som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor. Dina kunskaper och din förmåga att kommunicera och skapa fö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och analytisk person som har erfarenhet av affärsrelationer mot offentlig sektor? Nu söker Parmaco förstärkning i form av en Area Sales Manager! Parmaco är en marknadsledande och samhällsviktig aktör inom uthyrning av flexibla byggnader som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor.

Dina kunskaper och din förmåga att kommunicera och skapa förtroende samt hur du bygger relationer/nätverk internt och externt blir helt avgörande för hur väl du lyckas i tjänsten. Hög marknadsnärvaro är direkt avgörande för din och vår framgång. Du drivs av att göra affärer med fokus på långsiktighet och förtroende samt är en utpräglad teamspelare. Tillväxt och utvecklingsmöjligheter triggar dig och du är en person som alltid ser framåt.

Parmaco erbjuder dig en trygg och stabil arbetsplats som värnar om dig som medarbetare. Här ges du frihet under ansvar att på ett självständigt sätt styra ditt arbete med stöd från kollegor. 

Varmt välkommen med din ansökan! Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. 
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Jeanette Walters ([email protected]) telefonnummer 0733434766

Ansvarsområden
Identifiera och hitta nya affärsmöjligheter
? Bevaka marknaden  
? Planera, uppsöka och genomföra kundbesök
? Skapa förtroende och långsiktiga kundrelationer och på så sätt säkerställa att kunden väljer Parmaco som sin självklara partner. 

Kvalifikationer
Du är en driven och anpassningsbar person som trivs i miljöer där det händer mycket. Du tar stort eget ansvar och har en förmåga att söka upp affärsmöjligheter. 

För att vara framgångsrik i rollen  ser vi att du har: 
? Grundläggande teknisk/ ekonomisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande
? Relevant erfarenhet av att arbeta med offentliga affärer
? Erfarenhet av budgetansvar med kostnadsuppföljning
? God teknisk förståelse, kunna läsa och förstå ritningar och med vana att arbeta med projektförsäljning
? Skicklig kommunikatör med mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Engelska då detta är koncernspråk
? Bra kontaktnät i norra Sverige
? Du har goda förutsättningar att kunna resa i tjänsten
? B-körkort
? Erfarenhet från att själv ha ansvarat för hela säljprocessen, från start till mål

Vi ser det även som meriterande om du har: 

? En bakgrund inom fastighet, uthyrning av lokaler
? Erfarenhet från husbyggnation 

Om företaget
Vi är en ledande aktör i Norden inom uthyrningsbyggnader och har egen tillverkning. Vi sysselsätter över 250 medarbetare. Huvudmaterialet i våra byggnader är nordiskt trä.


Varje byggnad som vi uppför är anpassad till precis den användning kunden önskar. Det kan vara en förskola, skola eller ett kontor. När kunden inte längre behöver modulerna flyttar vi dem till en ny plats eller återanvänder delar av uppställningen på en ny plats. Visa mindre

Terra Clean söker Key Account Manager till patenterat koncept

TerraClean™ är världens största kedja inom Carbon Cleaning motoroptimering. Terra Clean of Scandinavia AB har agenturen på TerraCleans sortiment i Skandinavien. Oavsett motor, så kan vi återställa motorns prestanda till nyskick och samtidigt sänka bränsleförbrukningen samt skona miljön med lägre skadliga utsläpp. TERRACLEAN SERVICE FÖR EN RENARE MOTOR TerraCleans patenterade maskiner och motorrengöringar fungerar på både diesel och bensin motorer. De högt... Visa mer
TerraClean™ är världens största kedja inom Carbon Cleaning motoroptimering.
Terra Clean of Scandinavia AB har agenturen på TerraCleans sortiment i Skandinavien.
Oavsett motor, så kan vi återställa motorns prestanda till nyskick och samtidigt sänka bränsleförbrukningen samt skona miljön med lägre skadliga utsläpp.
TERRACLEAN SERVICE FÖR EN RENARE MOTOR
TerraCleans patenterade maskiner och motorrengöringar fungerar på både diesel och bensin motorer.
De högteknologiska maskinerna kopplas in på motorns bränslesystem och därefter utför maskinen en förutbestämd service med olika högoktaniga kemiska bränslen.
Motorn lämnas att gå på tomgång ca 45 min och därefter är motorn rengjord från sot och kolavlagringar – hela vägen från insprutning till katalysator.
Just nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för fordon, motorer och försäljning.
Du kommer att få ett eget säljdistrikt som du ska vårda med nya uppsökande kontakter, bibehålla befintliga kontakter samt skapa långsiktiga relationer med kunder.
Våra kunder är verkstäder och motorrelaterade företag inom ex bilar, båtar, bussar, lastbilar, entreprenadmaskiner, mc, husbilar, entusiastbilar i stort sett alla fordon med en förbränningsmotor.
Stat och kommun samt Försvaret är också presumtiva kunder.
Då maskinerna är patenterade så har vi "ryggen fri", så att ingen konkurrent har ngt likvärdigt.
TerraClean tillverkas i Kanada och har varit ledande på marknaden i över 20 år och finns över hela världen.
Vad kräver vi av dig?
Att du är en god relationsbyggare
Att du är nogrann och ordningsam
Att du har en dokumenterad säljerfarenhet från B2B
Att du gillar att hålla ett högt tempo
Att du kan jobba i team och bygga ett starkt lag
Att du alltid ger max
Att du talar svenska flytande och även i skrift



Vad erbjuder vi dig?
Att få jobba med patenterade och skyddade produkter
Att ingå i ett växande team med möjlighet till avancemang
Att utvecklas som säljare med utbildningar och erfarenheter
Att tjäna bra med pengar
Att få marknadsföra seriösa produkter till nöjda kunder



I England finns 700+ Terra Clean Service Centers nu ska vi göra samma resa i Skandinavien.
Känner du att detta är något du lockas av och att du matchar våra sökkriterier så tveka inte att skicka en ansökan till oss med CV och ett personligt brev.
Vänligen märk ansökan med det distrikt du söker till.
Säljerfarenhet och dokumenterad uppsökande försäljning är ett krav i kombination med flytande svenska i både tal och skrift.
Vi kan tyvärr inte ta telefonsamtal innan urvalsprocessen är genomförd, men du kan alltid besöka vår hemsida för mer information. Visa mindre

Area Sales Manager

Ansök    Mar 31    Randstad AB    Key account manager
Arbetsbeskrivning Är du en driven och analytisk person som har erfarenhet av affärsrelationer mot offentlig sektor? Nu söker Parmaco förstärkning i form av en Area Sales Manager! Parmaco är en marknadsledande och samhällsviktig aktör inom uthyrning av flexibla byggnader som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor. Dina kunskaper och din förmåga att kommunicera och skapa fö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och analytisk person som har erfarenhet av affärsrelationer mot offentlig sektor? Nu söker Parmaco förstärkning i form av en Area Sales Manager! Parmaco är en marknadsledande och samhällsviktig aktör inom uthyrning av flexibla byggnader som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Vi bygger, hyr ut och säljer anpassningsbara byggnader för skola, förskola, kontor.

Dina kunskaper och din förmåga att kommunicera och skapa förtroende samt hur du bygger relationer/nätverk internt och externt blir helt avgörande för hur väl du lyckas i tjänsten. Hög marknadsnärvaro är direkt avgörande för din och vår framgång. Du drivs av att göra affärer med fokus på långsiktighet och förtroende samt är en utpräglad teamspelare. Tillväxt och utvecklingsmöjligheter triggar dig och du är en person som alltid ser framåt.

Parmaco erbjuder dig en trygg och stabil arbetsplats som värnar om dig som medarbetare. Här ges du frihet under ansvar att på ett självständigt sätt styra ditt arbete med stöd från kollegor. 

Varmt välkommen med din ansökan! Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. 
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Jeanette Walters ([email protected]) telefonnummer 0733434766

Ansvarsområden
Identifiera och hitta nya affärsmöjligheter
? Bevaka marknaden  
? Planera, uppsöka och genomföra kundbesök
? Skapa förtroende och långsiktiga kundrelationer och på så sätt säkerställa att kunden väljer Parmaco som sin självklara partner. 

Kvalifikationer
Du är en driven och anpassningsbar person som trivs i miljöer där det händer mycket. Du tar stort eget ansvar och har en förmåga att söka upp affärsmöjligheter. 

För att vara framgångsrik i rollen  ser vi att du har: 
? Grundläggande teknisk/ ekonomisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande
? Relevant erfarenhet av att arbeta med offentliga affärer
? Erfarenhet av budgetansvar med kostnadsuppföljning
? God teknisk förståelse, kunna läsa och förstå ritningar och med vana att arbeta med projektförsäljning
? Skicklig kommunikatör med mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Engelska då detta är koncernspråk
? Bra kontaktnät i norra Sverige
? Du har goda förutsättningar att kunna resa i tjänsten
? B-körkort
? Erfarenhet från att själv ha ansvarat för hela säljprocessen, från start till mål

Vi ser det även som meriterande om du har: 

? En bakgrund inom fastighet, uthyrning av lokaler
? Erfarenhet från husbyggnation 

Om företaget
Vi är en ledande aktör i Norden inom uthyrningsbyggnader och har egen tillverkning. Vi sysselsätter över 250 medarbetare. Huvudmaterialet i våra byggnader är nordiskt trä.


Varje byggnad som vi uppför är anpassad till precis den användning kunden önskar. Det kan vara en förskola, skola eller ett kontor. När kunden inte längre behöver modulerna flyttar vi dem till en ny plats eller återanvänder delar av uppställningen på en ny plats. Visa mindre

Affärsansvarig

Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.Vi söker nu en Affärsansvarig som vill vara med och ... Visa mer
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.Vi söker nu en Affärsansvarig som vill vara med och stärka sälj-teamet i Ragn-Sells affärsområde Treatment & Detox i Norrbotten. Vi söker dig som vill vårda och utveckla våra kundrelationer med både nya och befintliga kunder i regionen.

Vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher, på en arbetsplats med positiv företagskultur
• En trevlig arbetsplats med bra och kompetenta kollegor
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv.
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi

Ditt uppdrag

Ditt uppdrag blir att sälja och projektleda mottagning-, behandlings- och saneringstjänster till kunder inom papper- och energibranschen, offentliga upphandlare och andra företag. Tjänsterna kan avse materialslag som t ex förorenade jordar, processavfall, aska och olika sorters industrislam. Materialen behandlas på plats och/eller transporteras till vidare behandling eller avsättning.

Du kommer att jobba självständigt med hela affären och eftersom vi arbetar i ett lag så finns alltid kompetenta kollegor att ta hjälp av eller bolla funderingar med. Ditt arbetsområde kommer att vara hela Norrbotten med huvudsakligt fokus på Malmfälten. Placeringsort är Gällivare. Resor i tjänsten förekommer.

Din profil

Du bör ha eftergymnasial utbildning inom naturvetenskap, till exempel miljö- och hälsoskydd eller ekoteknik alternativt har annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig.

Har du arbetserfarenhet inom avfall eller förorenad mark som t.ex. konsult, entreprenör eller beställare, eller har studerat inom miljö och/eller förorenad mark så ser vi det som starkt meriterande. Erfarenhet av uppsökande försäljning från bygg-, maskin- eller anläggningsbranschen är meriterande för tjänsten men inget krav. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta utifrån marknads- och säljplaner och trivs med att både ansvara för och delta i kund- och säljaktiviteter.

För att passa i rollen bör du vara en god kommunikatör. Du är en engagerad och lojal lagspelare och inser vikten av att långsiktigt bygga relationer både ute hos kund och internt inom Ragn-Sells. Arbetet kräver att du arbetar strukturerat och använder säljstödsystem och Office-paketet som dagliga arbetsverktyg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav för tjänsten. 

Ansökan och kontakt

Du ansöker genom att klicka på Ansök där du bifogar ett CV och personligt brev. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta Försäljningschef Moa Rudsten på [email protected]

Vi arbetar löpande med urvalet och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vi ber dig skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2023-02-12.

Välkommen med din ansökan!

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2021 omsatte koncernen ca 7,5 miljarder SEK. Visa mindre

Key Account Manager

Ansök    Maj 19    Poolia Sverige AB    Key account manager
Nu söker vi en Key Account Manager till Häggblom Sverige AB. Det går bra för Häggblom. Sedan etableringen i Sverige år 2015 så har steg för steg tagits. Genom högt engagemang, innovationskraft, kundfokus och kompromisslös serviceattityd så har samarbeten med kunder etablerats, omsättningen ökat, och medarbetarna blivit fler. Vi är nu i fasen att medarbetarstyrkan behöver utökas med en helt nyinrättad tjänst som Key Account Manager. Har du mod, driv och en ... Visa mer
Nu söker vi en Key Account Manager till Häggblom Sverige AB.
Det går bra för Häggblom. Sedan etableringen i Sverige år 2015 så har steg för steg tagits. Genom högt engagemang, innovationskraft, kundfokus och kompromisslös serviceattityd så har samarbeten med kunder etablerats, omsättningen ökat, och medarbetarna blivit fler. Vi är nu i fasen att medarbetarstyrkan behöver utökas med en helt nyinrättad tjänst som Key Account Manager. Har du mod, driv och en förmåga att skapa goda långsiktiga relationer och är redo att ta nästa steg? Då kan det här vara tjänsten för dig.

Vi jobbar med löpande urval så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Hos Häggblom får du vara delaktig i framgångarna. Häggblom är ett verkstadsföretag som förlitar sig på över sex decenniers erfarenhet, modern innovation och en internationell verksamhetsmodell – ett professionellt branschledande företag som ständigt utvecklas. Idag är Häggblom i framkant med egen tillverkning och utveckling av truckflak, skopor och annan utrustning för gruvmaskiner och är marknadsledande i norra Europa inom sin nisch.
Häggblom har helt nya fina lokaler i Luleå. Kunderna finns i Malmfälten och Västerbotten, din placeringsort kan vara antingen i Luleå med omnejd eller Malmfälten. Rollen som KAM innebär att du besöker våra största kunder varje vecka.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Genom att sätta dig in i och förstå kundernas verksamheter och behov kommer du utveckla, stärka och ansvara för hela affärsportföljen avseende några av Häggbloms större kunder. Din uppgift som Key Account Manager är att ge kunden mervärde, de mervärde som bara Häggblom kan ge. Det gäller såväl kvalité, logistik, pris, säkerhet som miljö.

I rollen som KAM på Häggbloms kommer du sköta försäljning, uppföljning av leveranser och avtal, servicefrågor samt garantiärenden. Du är en viktigt kugge till företagets framgång och Häggbloms ansikte utåt. I rollen finns stor frihet att styra ditt eget arbete och dagar, vi söker någon som brinner för att skapa relationer och har förmågan att behålla dem.



Vem är du?
Du har några års erfarenhet av försäljning mot företagskunder, gärna med eget kundansvar och om du har erfarenhet av att upprätta försäljningsavtal så är det meriterande.
Vi söker dig som har:
• mycket stark strategisk säljare som förstår värdet av att bygga långsiktiga relationer med kunder
• är en god kommunikatör och har vana av att tala och presentera inför större grupper
• har ett starkt intresse för teknik och mekanik
• har B körkort, i tjänsten ingår tjänstebil
• självgående med starkt engagemang och enormt driv
• är strukturerad, kreativ och karismatisk
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, kunskaper i finska är meriterande.
• godkänd gymnasieutbildning och gärna eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning.

Om verksamheten
Häggblom Oy startade år 1954 i Karleby. Tack vare sin erfarenhet och genom hårt arbete med rätt fokus har företaget blivit en betydande internationell leverantör inom verkstadsbranschen. Häggblom satsar för att vara framtidens ledande expert på redskap, utrustningar samt slit- och reservdelar för gruv- och entreprenadmaskiner. Från egen fabrik och ett av Skandinaviens största lager i branschen levereras produkter till kunder runt om i Europa. Med egen design och tillverkning samt service i framkant erbjuds kunder långsiktiga och lönsamma investeringar.

Häggblom erbjuder en heltäckande, kundorienterad servicekedja. Den inkluderar utveckling och produktion av truckflak, skopor för grävmaskiner, samt leveranser av reservdelar och slitdelar för underhåll – flexibelt och professionellt.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Contract Manager till Metso Outotec i Aitik

Ansök    Dec 6    Experis AB    Key account manager
Would you like to take this opportunity to influence the industry towards a more responsible use of the world's natural resources? As a newly combined company Metso Outotec creates a unique workplace. Combining the strengths of two companies we offer stronger platform for growth and innovation. This is your opportunity to join the positive change. Arbetsbeskrivning Som Contract Manager, Mill Lining hos oss på Metso Outotec har du det yttersta kontrakts... Visa mer
Would you like to take this opportunity to influence the industry towards a more responsible use of the world's natural resources?

As a newly combined company Metso Outotec creates a unique workplace. Combining the strengths of two companies we offer stronger platform for growth and innovation.

This is your opportunity to join the positive change.

Arbetsbeskrivning
Som Contract Manager, Mill Lining hos oss på Metso Outotec har du det yttersta kontraktsansvaret för vår affär på siten i Aitik. I rollen ingår samarbetet med kund, medarbetare och underleverantörer och du ansvarar för att förvalta och utveckla utrustningars tillförlitlighet och funktionalitet. Kontinuerligt arbete med förbättrad arbetsmiljö och säkerhet är också av yttersta vikt i den här tjänsten då Metso Outotec driver ett aktivt strategiskt arbetsmiljöarbete.

Vidare kommer du utforma och leda det operativa och strategiska arbetet genom planering, uppföljning av resultat och vidta åtgärder där det behövs i form av förbättringar och kostnadseffektiviseringar.
Du har tre direktrapporterande tjänstemän till ditt förfogande och samarbetar nära Site Manager och Underhållsansvarige i planeringen av driftstopp och andra affärskritiska aktiviteter.

I rollen ingår också ansvar för utredningar, ändringar och försök i syfte att optimera kvalitet och utfall i produktionslinan.

I tjänsten ingår även vissa nationella och internationella resor.

Placeringsort: Aitik, Gällivare

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant utbildning och är van att ha ett strukturerat arbetssätt.
Du har en gedigen erfarenhet av lednings- och kontraktsarbete inom gruvindustrin eller tung industri, alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig.
Det viktigaste för rollen är din förmåga att leda verksamheten på ett effektivt sätt samt att du är en kommunikativ person med en naturlig fallenhet att förmedla information vidare till så väl medarbetare som kund.
Det är även viktigt att vara flexibel och kunna anpassa sig till arbetstoppar och oförutsedda händelser, exempelvis ett plötsligt driftstopp.
Du är en driven person som tycker om att arbeta med utveckling och förbättring och sätter kundrelationer samt interna relationer i fokus samtidigt som du har förmågan att utveckla handlingsplaner för att möta deadlines.

Du har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt i såväl svenska som engelska. Grundläggande datorvana är ett krav, likaså B-körkort.

Då vi är en liten organisation lokalt kommer vi att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett utvecklande jobb med intressanta och utmanande arbetsuppgifter.
Vi tror att dina ledaregenskaper är en viktig nyckel i att utveckla vårt medarbetarskap och din grupp. Vi har en trevlig arbetsmiljö, en trivsam och fartfylld arbetsplats med internationell prägel och goda personliga utvecklingsmöjligheter.



Kontaktperson
Den här rekryteringen gör Metso Outotec i samarbete med Jefferson Wells, ManpowerGroups rekryteringsenhet för ledare och specialister.
VIKTIGT: Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV och ett brev med några rader om varför du är rätt person på MOGroups hemsida via denna länk:
https://careers.mogroup.com/job/Gällivare-Contract-Manager/737075902/

Välkommen med din ansökan snarast då vi arbetar med löpande urval.

För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tom Jakobsen på
070-270 27 67 eller e-mail: [email protected] Visa mindre

Key Account Manager till Häggblom Sverige

Ansök    Sep 24    Randstad AB    Key account manager
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av försäljning mot företag i en roll där du har eller har haft eget kundansvar? Är du en serviceinriktad relationsbyggare med kunskaper inom mekanik/teknik? Då kan det vara dig som vi söker när Häggblom Sverige utökar sitt team i Sverige med en Key Account Manager med uppgift att vårda och utveckla samarbetet med utvalda kunder. Det går bra för Häggblom Sverige. Sedan etableringen i Sverige år 2015 så har steg för steg ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av försäljning mot företag i en roll där du har eller har haft eget kundansvar? Är du en serviceinriktad relationsbyggare med kunskaper inom mekanik/teknik? Då kan det vara dig som vi söker när Häggblom Sverige utökar sitt team i Sverige med en Key Account Manager med uppgift att vårda och utveckla samarbetet med utvalda kunder.

Det går bra för Häggblom Sverige. Sedan etableringen i Sverige år 2015 så har steg för steg tagits. Genom högt engagemang, innovationskraft, kundfokus och kompromisslös serviceattityd så har samarbeten med kunder etablerats, omsättningen ökat, och medarbetarna blivit fler. I januari 2022 kommer Häggblom Sverige att flytta till nybyggda lokaler på Storheden i Luleå, och man har nu kommit till den fasen att medarbetarstyrkan behöver utökas med en helt nyinrättad tjänst som Key Account Manager.

Ansvarsområden
Som Key Account Manager kommer du att ha försäljningsansvar för några av Häggbloms större kunder. Tillsammans med kunderna kommer du att driva och utveckla befintliga samarbeten. Genom att sätta dig in i och förstå kundernas verksamheter och behov, och hitta de delar som särskiljer Häggblom Sverige från andra leverantörer, så ger du Häggbloms kunder mervärde. Det gäller såväl kvalité, logistik, pris, säkerhet som miljö. Din placeringsort kan vara i antingen Luleå, Gällivare, Kiruna eller Pajala. Kunderna finns i Malmfälten och Västerbotten, och jobbet innebär regelbundna besök på de olika orterna. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning, och gärna eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning. Du har några års erfarenhet av försäljning mot företagskunder, gärna med eget kundansvar, och om du har erfarenhet av att upprätta försäljningsavtal så är det meriterande.

Vidare så är du lyhörd och har förmåga att sätta dig in i och förstå kundernas behov för att för att därefter kunna erbjuda dem rätt lösning och på så sätt ge dem mervärde. Det är viktigt att du är serviceinriktad och har förmåga att bygga och vårda långsiktiga relationer. Vi värdesätter att du är strukturerad och är duktig på att slutföra uppgifter som du påbörjat. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, besitter du dessutom kunskaper i finska så är det meriterande. Eftersom du kontinuerligt kommer att åka runt och besöka våra kunder så är det ett krav att du har B-körkort.

Ansökan
Du kommer att bli anställd direkt hos Häggblom Sverige, men i rekryteringsprocessen har Häggblom valt att samarbeta med Randstad Rekrytering där rekryteringskonsult Christer Sjögren, som nås på telefonnummer: 073-3570093 eller mailadress: [email protected], gärna svarar på frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen. Du är välkommen med din ansökan på www.randstad.se där du kan bifoga ditt CV och personliga brev. Vänligen observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt.

Sista ansökningsdag: 17 oktober 2021. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Häggblom är ett verkstadsföretag som förlitar sig på över sex decenniers erfarenhet, modern innovation och en internationell verksamhetsmodell – ett branschledande företag som ständigt utvecklas. 
Häggblom erbjuder en heltäckande, kundorienterad servicekedja. Den inkluderar utveckling och produktion av delar till larvbandssystem, skopor och grävmaskiner, samt leveranser av reservdelar och slitdelar för underhåll – flexibelt och professionellt.

Häggblom satsar för att vara framtidens ledande expert på redskap, utrustningar samt slit- och reservdelar för gruv- och entreprenadmaskiner. Från egen fabrik och ett av Skandinaviens största lager i branschen levereras produkter till kunder runt om i Europa. Med egen design och tillverkning samt service i framkant erbjuds kunder långsiktiga och lönsamma investeringar. Visa mindre

Key Account Manager

Ansök    Okt 8    Ponto AB    Key account manager
Ponto erbjuder tjänster inom bemanning och rekrytering. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi företag och privatpersoner att hitta lösningar för att utvecklas. Kännetecknande för Ponto är vår kunskap om den lokala marknaden. Vår kund är ett framgångsrikt företag med stark tillväxt och för deras räkning söker vi en Key Account Manager. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att driva försäljning av befintliga och nya produkter utifrån uppsatta mål. Du de... Visa mer
Ponto erbjuder tjänster inom bemanning och rekrytering. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi företag och privatpersoner att hitta lösningar för att utvecklas. Kännetecknande för Ponto är vår kunskap om den lokala marknaden.

Vår kund är ett framgångsrikt företag med stark tillväxt och för deras räkning söker vi en Key Account Manager. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att driva försäljning av befintliga och nya produkter utifrån uppsatta mål. Du deltar i arbetet med att ta fram affärsplaner, analyser och ansvarar för din egen försäljningsbudget. För att lyckas i rollen behöver du ha många års erfarenhet av B2B-försäljning med dokumenterat goda resultat. Vi ser gärna att du har arbetat med kunder i basindustrin (exempelvis gruvföretag). En akademisk examen är meriterande, men inte ett krav.
 
Stationeringsort: Piteå
 
Sista ansökningsdag: Torsdagen den 10 oktober 2019
 
För information: Det här är ett så kallat search-uppdrag. Vänligen kontakta mig rekryteringskonsult Ulrika Andersson ([email protected], 070-260 91 65) om du har frågor. Jag berättar gärna mer om tjänsten och/eller själva processen. Notera att du från start blir anställd av det aktuella företaget. Ponto hjälper endast till med själva rekryteringsprocessen.

 


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre